x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Teatru Magia unei poveşti, “Hänsel şi Gretel”.

Magia unei poveşti, “Hänsel şi Gretel”.

de Loreta Popa    |    27 Mai 2011   •   21:00
Magia unei poveşti, “Hänsel şi Gretel”.

Programat mai mereu duminica dimineata, in mod special pentru copii, parinti si bunici, spectacolul ca­re aduce povestea lui “Hänsel si Gretel' mai aproa­­pe de sufletele noastre, al Operei Nationale Ro­mane, se bucura de un succes extraordinar de public.

Muzica spectacolului “Hänsel si Gretel' este semnata de Engelbert Humperdinck, dar atentie, nu este vorba despre cantaretul celebru pentru “Please release me, let me go!', ci despre cel de la care s-a inspirat acesta, compozitorul austriac Engelbert Humperdinck, care in secolul al XIX-lea a adaptat “Hänsel si Gretel' pentru opera. Aflat la Berlin, Humperdinck incepe lucrul la opera “Hänsel und Gretel' dupa ce sora lui il rugase sa compuna ceva pentru copii in 1890. Bazata pe povestea Fratilor Grimm, compozitia a durat nu mai putin de sase luni. Dandu-si seama de potential, Engelbert reuseste sa puna intreaga opera in scena. La premiera a dirijat insusi Richard Strauss, iar aproape imediat a fost un mare succes. Unul atat de mare, incat in 1923 a devenit cea dintai opera completa transmisa la radio, de la Covent Garden din Londra.

Montarea de la Bucuresti este plina de magia povestilor, regia apartinand Andei Tabacaru, scenografia Adrianei Urmuzescu si coregrafia Simonei somacescu. Dirijorul acestui spectacol este Vlad Conta, iar maestrul corului de copii este Vasile Corjos.

Prestatia acrobatilor Circului Globus din Bu­cu­resti, in coregrafia semnata de Ama Butoiescu, im­plineste atmosfera de basm oferita celor mici, si nu numai lor, de acest spectacol. Opera Na­tio­nala Bucuresti acorda din ce in ce mai mult spatiu spectacolelor pentru copii, din dorinta de a asigura prin educatie un public proaspat si avizat.

Fara daruire totala, un artist nu poate convin­ge, nu poate transmite fiorul artei sale interpreta­tive salii, fara acea legatura sufleteasca dintre scena si public, totul ramane fals. Artistul este artist daca se transforma intr-o flacara in cadrul acestui ritual de comunicare cu publicul. A trai, a interpreta un rol, a crede in ceea ce faci si a transmite ceea ce crezi, ceea ce in ultima ins­tan­ta reprezinta esenta spectacolului sunt trasaturi comune celor care au dat viata perso­najelor din spectacolul “Hänsel si Gretel', ne referim in mod special la Ioana Mitu (Gretel), actualmente la “Operastudio Amsterdam', si Antonela Barnat (Hänsel), dar si la Florin Simionca (Peter), Ma­deleine Pascu (Gertrud), Adriana Alexandru (Vra­ji­toarea), Simonida Lutescu (Zana Noptii), Cristina Eremia (Zana Zorilor). Nu ai cum sa nu-i iubesti pe oamenii acestia care au capacitatea de a uita de ei insisi si de a rade, de a plange si de a tine o sala intreaga cu sufletul la gura. Singura lor rasplata?! Aplauzele celor mici. Si nu numai...

×
Subiecte în articol: teatru