Ne-am întâlnit cu Witkiewicz pe scena unui cabaret noir, unde timpul şi spaţiul sunt distorsionate, după o logică care permite un alt fel de de a reflecta esenţe profund umane. Mama face încontinuu gheme dintr-o lână atemporală a părului său, cu care împleteşte întreaga lume în care îşi duce existenţa. Păstrează însă, drept fir principal, cordonul ombilical al fiului ei, Leon, care se crede mântuitorul omenirii. Cu timpul, acest fir devine o coardă care plesneşte tot mai des, a instrumentului la care mama nu mai ştie să cânte.
Cum şi după ce repere alegem să trăim aşa încât să ne păstrăm umanitatea?
Vizionar, precursor al teatrului absurdului şi personalitate controversată a avangardei europene (dramaturg, romancier, pictor, eseist, fotograf și filozof polonez), Witkiewicz scrie în 1924, MAMA – piesă de prost gust în două acte şi un epilog, o farsă tragică plină de absurd şi umor negru. În care atrage atenţia că societăţile saturate, automatizate, sunt lipsite de metafizic, iar asta le face vulnerabile și predispuse la derapaje.” Nona Ciobanu
Premiera: 8, 9 noiembrie 2019
Distributie:
Mama / Sora mamei - Oana Albu
Leon, fiul ei - Rareş Florin Stoica
Sofia, soția lui Leon - Alina Petrică
Dorota, servitoare - Oana Puşcatu
Lucyna, milionară - Ana Bianca Popescu
Directorul Teatrului/ Tatăl Sofiei - Gabi Costin
Mama tânără - Alina Rotaru
Tatăl tânăr/ Murdel, spionul - Cezar Grumăzescu
Iubitul Sofiei - Marian Olteanu
Regia şi adaptarea - Nona Ciobanu
Decor și animație video - Peter Košir
Costume și light design - Nona Ciobanu
Muzica original - Electric Brother
Producător delegate - Arti Stancu
Asistent regie, sufleor - Elena Preda
Asistent costume - Ileana Zirra
Credit foto: Bogdan Catargiu