x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Maria Cassi: „Teatrul e un strigăt, uneori ţi-e frică”

0
Autor: Maria Sârbu 09 Noi 2011 - 21:00
Maria Cassi: „Teatrul e un strigăt, uneori ţi-e frică”
Vezi galeria foto

Spectacolul 'Viata mea alaturi de bar­bati… si alte animale', un recital sa­vuros al actritei italiene Maria Cassi, a fost programat doua seri consecutiv (8 si 9 octombrie) la Sala ArCuB. Astazi si maine, in acelasi spa­tiu, talentata si speciala interpreta va sustine doua reprezentatii cu un alt wo­man show: 'Crepapelle'. Daca pri­ma creatie a fost regizata de cunos­cu­tul cineast american Peter Schneider pe texte de Cassi si Patrick Pa­che­co (proiect coprodus de Change Per­forming Arts, Teatro del Sale si Red Shoes Productions), cea de-a doua poarta in totalitate semnatura Ma­riei Cassi (productie Teatro del Sale din Florenta). Dupa prima re­pre­zentatie, cea de marti, cu 'Viata mea alaturi de barbati… si alte anima­le', spectacol prezentat la ArCuB si acum un an, distinsa actrita ne-a acor­dat, cu multa amabilitate, un interviu.

• Jurnalul National: Daca ati revenit dupa un an la Bucuresti, inseamna ca v-a impresionat pu­blicul de aici. Asa e?

Maria Cassi: Exact. Dupa ce am jucat aici anul trecut, am vorbit un an intreg despre generozitatea, inteligenta si pregatirea publicului din Bucuresti. L-am dat drept exemplu... M-a impresionat capacitatea lui de a interactiona cu artistul de pe scena, de a se juca impreuna o seara intreaga. Dupa cum am spus si ieri la Craiova, dupa spectacol (acolo a avut o reprezentatie – n.r.), ai senzatia unei infratiri. Imi place sa tin spectacole in strainatate pentru alte culturi tocmai ca simt aceasta uniune prin ceea ce transmit si prin ceea ce vine din public catre mine. E un lucru ce ma face sa-mi iubesc din ce in ce mai mult meseria, un lucru care ma face sa iubesc si mai mult oamenii, caci eu iubesc cu adevarat oamenii. Cu atat mai mult cu cat oamenii sunt draguti, inteligenti si pregatiti, asa cum sunteti voi.

• Inteligenta si amabilitate le transmiteti si dumneavoastra. E re­ciproc, pentru ca un actor formeaza publicul de teatru, in primul rand, si atunci spectatorul vine atras de o energie, alimentandu-se spiritual din ceea ce i se transmite. Cand ati creat 'Viata mea alaturi de barbati… si alte animale'?

Are o istorie lunga, dar s-a nascut prac­tic in 2010, cu putin timp inainte de a fi jucat la Bucuresti. L-am pre­zen­tat mai intai in cateva orase din Italia, apoi in Statele Unite, dupa care am venit in Romania. Am avut un turneu in toata Italia. Va mai fi, pana la sfarsitul anului, 'un tur' in tara mea. Apoi, din nou in America, la anul.

• Cum ati ajuns sa lucrati cu Peter Schneider, caci distanta dintre Italia si Statele Unite e destul de mare?

Limbajul teatrului ne apropie. El a venit la Florenta si ne-a vizitat, pe mine si sotul meu, in teatrul nostru (Teatro del Sale – n.r.). Peter m-a vazut jucand si s-a indragostit de mine, din punct de vedere artistic, bineinteles. Altfel, sotul meu Fabio (Picchi – n.r.), despre care si vorbesc in spectacol, nu ar fi permis, caci este foarte gelos. Am avut o experienta frumoasa la crearea acestui spectacol, alaturi de Peter Schneider si Patrick Pacheco.

• Amprenta cinematografica a lui Schneider este foarte vizibila in spectacol.

A incercat acelasi lucru si in 'Regele Leu', dar nu a reusit.

• Doua seri la rand, cu acelasi spectacol, apoi urmatoarele doua – cu altul. Cum va detasati de rol? E greu? E usor?

Sunt obisnuita. La teatrul nostru din Florenta activam asa cum faceau trupele de Commedia dell’arte pe vremuri. Am cinci spectacole pe care le rulez, sunt 'woman show', dar cu muzicieni pe scena, care ma acompaniaza.

• In ce masura respectati intocmai textul spectacolului. Lasati loc de improvizatie?

Aceste doua spectacole aduse la Bucuresti au structuri fixe. Dar eu vin din zona improvizatiei teatrale, ceea ce inseamna ca in orice moment pot sa improvizez; in functie de ce imi ofera publicul, in functie de energia lui. Am spectatori fideli la Flo­ren­ta, care au vazut un spectacol de mai multe ori si imi spun ca vor mai veni, pentru ca este de fiecare data alt­ceva. Teatrul meu e mai degraba un fel de 'Work in Progress', iar specta­co­lul creste alaturi de public, for­mea­za publicul. In spectacolul regizat de Schneider nu prea se intervine, dar alte spectacole ale mele au fost, intr-o masura oarecare, regizate de public. De obicei, imi fac singura spectacolele, avand ca regizor publicul.

• Care a fost cel mai longeviv spectacol al dumneavoastra?

A avut o mie de reprezentatii, in 20 de ani, un spectacol montat cu vechea companie ('A Saintrotwist', la compania Aringa e Verdurini – n.r.). Eu si un pianist am cutreierat lumea. Cand m-am separat de acea companie, am pus punct spectacolului. Nu era un spectacol propriu, ci al companiei in care lucrasem, de aceea nu l-am 'luat' cu mine. Cu cinci ani in urma, mi-am creat propria companie.

• Dar din actualul repertoriu, care e cel mai longeviv titlu?

'Galateo', pe care l-am facut eu in totalitate, il joc de aproape 15 ani. Tot in vechea companie l-am facut, dar e productia mea.

• Umblati mult prin lume; cum este sa schimbi mereu spatiul in care joci?

In asta si consta forta teatrului. E vorba de frumusete, de emotii, de micile temeri. Fiecare spatiu este ceea ce iti e dat sa faci. Forta teatrului consta in unicitatea sa, seara de seara. Publicul are o mare responsabilitate, alaturi de artist. Asa cum a fost in aceasta seara nu va fi niciodata. A fost o seara de o autenticitate extraordinara. La teatru, in fiecare seara e altceva. De aceea iti este si frica uneori. Teatrul e un strigat.

Citeşte mai multe despre:   teatru

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Bucharest International Dance Film Festival la a șasea ediție: 3-6 septembrie 2020 În deschidere: EMA (regia: Pablo Larraín) Tema festivalului: utopie/ distopie

Bucharest International Dance Film Festival la a șasea ediție: 3-6 septembrie 2020 În deschidere: EMA (regia: Pablo Larraín) Tema festivalului: utopie/ distopie
Galerie Foto Bucharest International Dance Film Festival (BIDFF), unica manifestare cinematografică din România dedicată filmelor de dans, se pregătește de o nouă ediție, care va avea loc în perioada 3 - 6 septembrie, la...

A 5-a ediție Película: filme online și în aer liber între 9 și 16 septembrie 2020

A 5-a ediție Película: filme online și în aer liber între 9 și 16 septembrie 2020
A 5-a ediție a festivalului Película, singurul festival de film și cultură ibero-americană din România, va avea loc între 9 și 16 septembrie 2020, respectând toate normele și măsurile în vigoare pentru...

De la Codul lui Da Vinci la Simfonia animalelor: scriitorul Dan Brown se reinventează ca muzician!

De la Codul lui Da Vinci la Simfonia animalelor: scriitorul Dan Brown se reinventează ca muzician!
Toată lumea îl cunoaște pe Dan Brown ca fiind un mare scriitor, numeroși oameni asociindu-l cu opera care l-a făcut celebru: Codul lui Da Vinci. Însă istoria marelui autor american nu a început în domeniul...

Weekend cu filme de pe croazetă  aduse de Caravana Les Films de Cannes à Snagov - Cinema în aer liber pe 8 și 9 august la Event Park Snagov –

Weekend cu filme de pe croazetă  aduse de Caravana Les Films de Cannes à Snagov  - Cinema în aer liber pe 8 și 9 august la Event Park Snagov –
Galerie Foto Cu dor de filme și povești spuse în aer liber pe marele ecran, ediția a 3-a a Caravanei Les Films de Cannes își începe călătoria la cinematograful în aer liber de la Event Park Snagov, în weekend-ul 8-9...

Secțiune dedicată regizorului Radu Jude în cadrul Festivalul Internațional de Film goEast din Germania

Secțiune dedicată regizorului Radu Jude în cadrul Festivalul Internațional de Film goEast din Germania
Galerie Foto Șase lungmetraje și patru scurtmetraje ale regizorului român Radu Jude vor fi proiectate la cinema-ul DFF - Deutsches Filminstitut & Filmmuseum din Frankfurt, în versiune originală cu subtitrare în limba...

De la Sundance în deschiderea ANONIMUL IIFF: THE FATHER, cu Anthony Hopkins și Olivia Colman

De la Sundance în deschiderea ANONIMUL IIFF: THE FATHER, cu Anthony Hopkins și Olivia Colman
Prezentat în premieră internațională la Sundance Film Festival și programat pentru a fi lansat în cinematografe în cursul anului viitor, THE FATHER, cu Anthony Hopkins și Olivia Colman, laureați ai Premiilor...

Industria muzicală a concluzionat: Nu există certitudine, dar ne putem agăța de speranță

Industria muzicală a concluzionat: Nu există certitudine, dar ne putem agăța de speranță
În cele trei zile de conferință, Mastering The Music Business a adunat peste 15000 de spectatori care au urmărit 24 de sesiuni online susținute de 55 de profesioniști, din peste 15 țări din întreaga...

Stagiunea TEATRU ÎN TVR – programul celei de-a treia săptămâni

Stagiunea TEATRU ÎN TVR – programul celei de-a treia săptămâni
Stagiunea TEATRU ÎN TVR – programul celei de-a treia săptămâni Toate reprezentaţiile încep la ora 21.00 iar biletele se cumpără direct de la teatre Miercuri, 5 august, Teatrul Dramaturgilor Români ne...

După sfârșit de Clare Mackintosh, o poveste tristă, plină de speranță

După sfârșit de Clare Mackintosh, o poveste tristă, plină de speranță
După ce și-a câștigat un renume ca autoare de thrillere psihologice, a fost tradusă în peste 40 de țări, iar cărțile s-au vândut în milioane de exemplare, Clare Mackintosh și-a surprins cititorii cu ultimul...

Lansarea raportului pieței de artă din prima jumătate a lui 2020, inclusiv perspective 2020-2021, în contextul pandemiei

Lansarea raportului pieței de artă din prima jumătate a lui 2020, inclusiv perspective 2020-2021, în contextul pandemiei
Galerie Foto Institutul de Management al Artei, divizie de cercetare, statistică și educație a grupului Artmark, cunoscută în spațiul public nu doar pentru organizarea de cursuri despre artă și piața de artă, ci și pentru...

Jurnalul vă oferă miercuri o carte cu intrigi, sabotaje și acțiuni neortodoxe petrecute în... mănăstire: ”Alegere de stareță”, de Damian Stănoiu

Jurnalul vă oferă miercuri o carte cu intrigi, sabotaje și acțiuni neortodoxe petrecute în... mănăstire: ”Alegere de stareță”, de Damian Stănoiu
Credeați că viața în mănăstire este monotonă și că alegerea unei starețe este un lucru ușor? Că numai în politică se pun piedici contracandinaților? Ei bine, aflați că nu e așa, din cartea oferită...

Ecranizarea romanului „Oameni normali” de Sally Rooney are patru nominalizari la Premiile Emmy

Ecranizarea romanului „Oameni normali” de Sally Rooney are patru nominalizari la Premiile Emmy
Galerie Foto Ecranizarea romanului scriitoarei irlandeze Sally Rooney, „Oameni normali”, a fost nominalizata la Premiile Emmy pentru regie, scenariu si casting, alaturi de actorul Paul Mescal, care a fost nominalizat...

JTI, din nou la TIFF cu un film de dans Cunningham, „o minune vizuală”

JTI, din nou la TIFF cu un film de dans  Cunningham, „o minune vizuală”
JTI va prezenta și în acest an la Transilvania International Film Festival (TIFF) un film cu și despre dans. Pe 6 august, ora 21:30, la Club Transilvania din Cluj, va avea loc proiecția în aer liber a filmului...

Documentarul „TOTUL NU VA FI BINE” de vineri în cinematografele în aer liber

Documentarul „TOTUL NU VA FI BINE” de vineri în cinematografele în aer liber
Galerie Foto Documentarul de debut „Totul nu va fi bine”, în regia lui Adrian Pîrvu și Helena Maksyom, va avea premiera mondială în această seară în cadrul Festivalului Internațional de Film Transilvania, în secțiunea...

Neurofitness de dr. Rahul Jandial

Neurofitness de dr. Rahul Jandial
Dr. Rahul Jandial se află mereu în avangarda neuroştiinţelor, iar Neurofitness condensează vasta lui experienţă de chirurg şi cercetător, oferind publicului larg o imagine de ansamblu asupra...
Serviciul de email marketing furnizat de