x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Maria Cassi: „Teatrul e un strigăt, uneori ţi-e frică”

0
Autor: Maria Sârbu 09 Noi 2011 - 21:00
Maria Cassi: „Teatrul e un strigăt, uneori ţi-e frică”
Vezi galeria foto

Spectacolul 'Viata mea alaturi de bar­bati… si alte animale', un recital sa­vuros al actritei italiene Maria Cassi, a fost programat doua seri consecutiv (8 si 9 octombrie) la Sala ArCuB. Astazi si maine, in acelasi spa­tiu, talentata si speciala interpreta va sustine doua reprezentatii cu un alt wo­man show: 'Crepapelle'. Daca pri­ma creatie a fost regizata de cunos­cu­tul cineast american Peter Schneider pe texte de Cassi si Patrick Pa­che­co (proiect coprodus de Change Per­forming Arts, Teatro del Sale si Red Shoes Productions), cea de-a doua poarta in totalitate semnatura Ma­riei Cassi (productie Teatro del Sale din Florenta). Dupa prima re­pre­zentatie, cea de marti, cu 'Viata mea alaturi de barbati… si alte anima­le', spectacol prezentat la ArCuB si acum un an, distinsa actrita ne-a acor­dat, cu multa amabilitate, un interviu.

• Jurnalul National: Daca ati revenit dupa un an la Bucuresti, inseamna ca v-a impresionat pu­blicul de aici. Asa e?

Maria Cassi: Exact. Dupa ce am jucat aici anul trecut, am vorbit un an intreg despre generozitatea, inteligenta si pregatirea publicului din Bucuresti. L-am dat drept exemplu... M-a impresionat capacitatea lui de a interactiona cu artistul de pe scena, de a se juca impreuna o seara intreaga. Dupa cum am spus si ieri la Craiova, dupa spectacol (acolo a avut o reprezentatie – n.r.), ai senzatia unei infratiri. Imi place sa tin spectacole in strainatate pentru alte culturi tocmai ca simt aceasta uniune prin ceea ce transmit si prin ceea ce vine din public catre mine. E un lucru ce ma face sa-mi iubesc din ce in ce mai mult meseria, un lucru care ma face sa iubesc si mai mult oamenii, caci eu iubesc cu adevarat oamenii. Cu atat mai mult cu cat oamenii sunt draguti, inteligenti si pregatiti, asa cum sunteti voi.

• Inteligenta si amabilitate le transmiteti si dumneavoastra. E re­ciproc, pentru ca un actor formeaza publicul de teatru, in primul rand, si atunci spectatorul vine atras de o energie, alimentandu-se spiritual din ceea ce i se transmite. Cand ati creat 'Viata mea alaturi de barbati… si alte animale'?

Are o istorie lunga, dar s-a nascut prac­tic in 2010, cu putin timp inainte de a fi jucat la Bucuresti. L-am pre­zen­tat mai intai in cateva orase din Italia, apoi in Statele Unite, dupa care am venit in Romania. Am avut un turneu in toata Italia. Va mai fi, pana la sfarsitul anului, 'un tur' in tara mea. Apoi, din nou in America, la anul.

• Cum ati ajuns sa lucrati cu Peter Schneider, caci distanta dintre Italia si Statele Unite e destul de mare?

Limbajul teatrului ne apropie. El a venit la Florenta si ne-a vizitat, pe mine si sotul meu, in teatrul nostru (Teatro del Sale – n.r.). Peter m-a vazut jucand si s-a indragostit de mine, din punct de vedere artistic, bineinteles. Altfel, sotul meu Fabio (Picchi – n.r.), despre care si vorbesc in spectacol, nu ar fi permis, caci este foarte gelos. Am avut o experienta frumoasa la crearea acestui spectacol, alaturi de Peter Schneider si Patrick Pacheco.

• Amprenta cinematografica a lui Schneider este foarte vizibila in spectacol.

A incercat acelasi lucru si in 'Regele Leu', dar nu a reusit.

• Doua seri la rand, cu acelasi spectacol, apoi urmatoarele doua – cu altul. Cum va detasati de rol? E greu? E usor?

Sunt obisnuita. La teatrul nostru din Florenta activam asa cum faceau trupele de Commedia dell’arte pe vremuri. Am cinci spectacole pe care le rulez, sunt 'woman show', dar cu muzicieni pe scena, care ma acompaniaza.

• In ce masura respectati intocmai textul spectacolului. Lasati loc de improvizatie?

Aceste doua spectacole aduse la Bucuresti au structuri fixe. Dar eu vin din zona improvizatiei teatrale, ceea ce inseamna ca in orice moment pot sa improvizez; in functie de ce imi ofera publicul, in functie de energia lui. Am spectatori fideli la Flo­ren­ta, care au vazut un spectacol de mai multe ori si imi spun ca vor mai veni, pentru ca este de fiecare data alt­ceva. Teatrul meu e mai degraba un fel de 'Work in Progress', iar specta­co­lul creste alaturi de public, for­mea­za publicul. In spectacolul regizat de Schneider nu prea se intervine, dar alte spectacole ale mele au fost, intr-o masura oarecare, regizate de public. De obicei, imi fac singura spectacolele, avand ca regizor publicul.

• Care a fost cel mai longeviv spectacol al dumneavoastra?

A avut o mie de reprezentatii, in 20 de ani, un spectacol montat cu vechea companie ('A Saintrotwist', la compania Aringa e Verdurini – n.r.). Eu si un pianist am cutreierat lumea. Cand m-am separat de acea companie, am pus punct spectacolului. Nu era un spectacol propriu, ci al companiei in care lucrasem, de aceea nu l-am 'luat' cu mine. Cu cinci ani in urma, mi-am creat propria companie.

• Dar din actualul repertoriu, care e cel mai longeviv titlu?

'Galateo', pe care l-am facut eu in totalitate, il joc de aproape 15 ani. Tot in vechea companie l-am facut, dar e productia mea.

• Umblati mult prin lume; cum este sa schimbi mereu spatiul in care joci?

In asta si consta forta teatrului. E vorba de frumusete, de emotii, de micile temeri. Fiecare spatiu este ceea ce iti e dat sa faci. Forta teatrului consta in unicitatea sa, seara de seara. Publicul are o mare responsabilitate, alaturi de artist. Asa cum a fost in aceasta seara nu va fi niciodata. A fost o seara de o autenticitate extraordinara. La teatru, in fiecare seara e altceva. De aceea iti este si frica uneori. Teatrul e un strigat.

Citeşte mai multe despre:   teatru

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

ROOTS FEST 2020

ROOTS FEST 2020
Galerie Foto În perioada 29-30 octombrie 2020, în intervalul ora 15:00-18:30, atât pe pagina de Facebook a asociației culturale ARPRO:https://www.facebook.com/asscultarpro, cât și pe pagina de Facebook a Accademia di Romania in...

„INTERMERIDIAN ONLINE”, o călătorie pe meridianele artei și culturii alături de Diana Jipa și Ștefan Doniga

„INTERMERIDIAN ONLINE”, o călătorie pe meridianele artei și culturii alături de Diana Jipa și Ștefan Doniga
Galerie Foto Violonista Diana Jipa și pianistul Ştefan Doniga vor susține o serie de șase concerte care vor fi difuzate, în perioada 28 octombrie - 1 decembrie, pe pagina de Facebook a postului Radio România Muzical, pe cea a...

„Plecăm”, regia Krzysztof Warlikowski, în premieră națională la #FITSonline

„Plecăm”, regia Krzysztof Warlikowski, în premieră națională la #FITSonline
Galerie Foto Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu difuzează online, pentru prima dată în România spectacolul „Plecăm”, în regia lui Krzysztof Warlikowski, producție Nowy Teatr Varșovia, spectacol în limba polo...

Evenimente online în cadrul celei de-a 11-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest: Masterclass Naomi Kawase, Managing Talents, Works in Progress

Evenimente online în cadrul celei de-a 11-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest: Masterclass Naomi Kawase, Managing Talents, Works in Progress
Galerie Foto Les Films de Cannes à Bucarest vă invită să decoperiți în cadrul celei de-a 11-a ediții ale sale una dintre cele mai intrigante și mai inclasabile cineaste moderne: Naomi Kawase. Aceasta va susține un...

Achiziții fabuloase pe piața de artă în vremea pandemiei

Achiziții fabuloase pe piața de artă în vremea pandemiei
Galerie Foto Adjudecat! Sotheby's și Banksy, un cuplu de 6,4 milioane de lire, pentru Show Me The Monet   Opera Show Me The Monet, semnată de Banksy, a fost vândută cu 6,4 milioane de lire și este o declarație...

„Servants”, premiat pentru coloana sonoră la Film Fest Gent Cristian Lolea, unul dintre compozitori

 „Servants”, premiat pentru coloana sonoră la Film Fest Gent  Cristian Lolea, unul dintre compozitori
Galerie Foto Servants/ Servitorii, în regia lui Ivan Ostrochovský, un film noir despre colaborarea preoților cu regimul totalitar, cu Vlad Ivanov pe afiș, continuă să adune premii importante în traseul său prin festivaluri. P...

Mariana Nicolesco - Omagiu Centenarului Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor

Mariana Nicolesco - Omagiu Centenarului  Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor
O celebrare excepţională în lumea artei – ca omagiu la Centenarul Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România: Festivalul şi Concursul Naţional al Liedului Românesc. Iniţiată de soprana Mariana...

Centenarul Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România, sărbătorit de Filarmonica „George Enescu”

Centenarul Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România, sărbătorit de Filarmonica „George Enescu”
Filarmonica „George Enescu” aniversează centenarul Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România printr-un concert omagial. În toamna anului 1920, la sediul Conservatorului bucureştean s-a înființat...

„Valentina Rusu Ciobanu. O sută de ani de la naștere”, la Palatul Suțu

„Valentina Rusu Ciobanu. O sută de ani de la naștere”, la Palatul Suțu
Muzeul Municipiului București va găzdui la Palatul Suțu (Bd. Ion C. Brătianu, nr 2), începând cu data de 5 noiembrie 2020, o expoziție excepțională, dedicată celei mai importante pictorițe din Basarabia care,...

„NU stă pe Strada Speranţei, căutaţi adresa!” – Corina Chiriac, la aniversare

„NU stă pe Strada Speranţei, căutaţi adresa!” – Corina Chiriac, la aniversare
Galerie Foto Azi nu mai primeşte scrisori pe Strada Speranţei, la parter, dar după august 1983, când a fost lansată celebra melodie „Strada Speranţei”, Corina Chiriac primea constant foarte multe scrisori pe plicul cărora...

Jurnalul vă oferă miercuri un roman polițist care vă va ține cu sufletul la gură: ”Insomniile unui prinț valah”

Jurnalul vă oferă miercuri un roman polițist care vă va ține cu sufletul la gură: ”Insomniile unui prinț valah”
Jurnalul apare miercuri însoțit de o carte-thriller marca Eliza Roha! Personajul romanului, medicul de succes Vlad Ionescu, o combinație a aristocrației germane și a osului de domn valah, caută adevărul despre...

Un nou volum din ”Istoria serviciilor secrete”, luni, cu Jurnalul

Un nou volum din ”Istoria serviciilor secrete”, luni, cu Jurnalul
Volumul 3 al cărții ”Istoria serviciilor secrete de la Cuza la Ceaușescu”, care apare astăzi cu Jurnalul, vine cu informații colosale despre familia dictatorului și despre Revoluție. Aflați cum a vrut Elena...

James Bond s-ar putea să nu mai apară în cinema

James Bond s-ar putea să nu mai apară în cinema
Netflix si Apple TV se luptă să cumpere ultimul film al lui James Bond, mai ales după zvonul lansat de criticul de film Drew McWeeny, pe Twitter. „No time to die” este al 25-lea şi ultimul film din franciză. ...

VRC 100. „Geniul necunoscut“ al României împlinește 100 de ani. Valentina Rusu Ciobanu și cei 100 de ani de singurătate

VRC 100. „Geniul necunoscut“ al României împlinește 100 de ani.  Valentina Rusu Ciobanu și cei 100 de ani de singurătate
Galerie Foto Valentina Rusu Ciobanu este un geniu al picturii din Basarabia, o pictoriță care se bucură de un profund respect și o mare iubire în Republica Moldova. Cu toate acestea, Valentina Rusu Ciobanu este un nume...

Peste 2.000 de evenimente, într-un deceniu de activitate al ICR Chișinău: „Marcăm zece ani de sărbătorire a unei culturi comune”

 Peste 2.000 de evenimente, într-un deceniu de activitate al ICR Chișinău: „Marcăm zece ani de sărbătorire a unei culturi comune”
Galerie Foto Unul dintre cei mai importanți actori culturali din Republica Moldova, Institutul Cultural Român „Mihai Eminescu” din Chișinău aniversează 10 ani de activitate. Cu acest prilej, ICR Chișinău a organizat o...
Serviciul de email marketing furnizat de