x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Teatru Teatrul care domină cetatea

Teatrul care domină cetatea

de Maria Sârbu    |    24 Feb 2014   •   21:10
Teatrul care domină cetatea
Sursa foto: SEBASTIAN MARCOVICI
Trupa Naţionalului sibian joacă, în martie, 34 de spectacole în patru spaţii diferite
Colectivul Teatrului Naţional “Radu Stanca” din Sibiu intră tot mai mult în graţiile publicului din cetate. Numărul spectatorilor creşte de la o stagiune la alta, dar creşte şi interesul celor care vin la teatru pentru un gen sau altul, abordat pe scena sibiană. Aici publicul e de mai multe categorii (în comunitatea teatrală românească se foloseşte şi termenul publicuri), fiind format astfel - cu gusturi diferite - datorită producţiilor semnate de creatori cu viziuni foarte diferite, dar şi datorită programului diversificat al fiecărei ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru organizat la Sibiu an de an, timp de două decenii. Prin urmare, este vorba de interesul pentru arta spectacolului.

Programul alcătuit de Naţionalul sibian pentru luna martie e dovada cererii din partea publicului a titlurilor din repertoriu. Informaţia primită de la Teatrul din Sibiu începe cu cifre (serviciul de marketing ştie să-şi facă treaba, adică să vândă): trupa prezintă, în luna martie, 34 de reprezentaţii – în total 3.005 minute de teatru. Spectacolele se joacă în patru spaţii diferite. Sunt producţii mai vechi şi mai noi, sunt şi premiere.

De la 1 martie şi până la 30 martie, vor putea fi văzute spectacole de: Silviu Purcărete - “Călătoriile lui Gulliver” şi “Faust”; Yuri Kordonsky - “Ultima zi a tinereţii”; Gigi Căciuleanu - “Mozart Steps”; Gerard Audax - “Sufleorul fricii”; Véronique Widock - “O femeie singură”; Lia Bugnar - “Felii”; Reinhold Tritscher - “Contra progresului”; Zoltán Balázs - “Maestrul şi Margareta”; Radu-Alexandru Nica - “Nora” şi “Viaţa lui Bess”; Şerban Puiu - “Îmi place cum miroşi”; Marian Râlea - “Şi fluturii sunt liberi”, dar şi spectacole de alţi regizori invitaţi să monteze la Sibiu. În afară de reluarea unor importante montări şi de programarea celor mai recente, vor fi şi trei premiere: două la Studioul CAVAS şi unul invitat special la Secţia Germană.

De la PR-ul Naţionalului sibian aflăm că cea dintâi premieră a lunii martie marchează cea de-a doua etapă a programului european “Teatrul modern – mijloace multimedia”, studenţii Departamentului de Artă Teatrală al Universităţii “Lucian Blaga” prezentând spectacolul “Scrisori pierdute”, scenariul şi regia - Bogdan Sărătean. Cea de-a doua premieră e “Culorile muzicii”, după ABRIBUS de Laurent van Wetter, în regia Veronicăi şi a lui Cătălin Pătru, spectacol prezentat atât în limba română, cât şi în limba franceză (două reprezentaţii diferite). Iar “Slobodija Odysseia, mon amour!” este “o producţie originală” pentru programul “Marseille şi Kosice 2013 – Capitală Culturală Europeană” şi va avea premiera în România ca spectacol invitat special al Secţiei Germane a Teatrului din Sibiu.

Programul atât de diversificat denotă şi faptul că trupa este extrem de solicitată în luna martie. Desigur, în repertoriul Naţionalului sunt şi alte spectacole, unul dintre acestea - “Solitaritate” de Gianina Cărbunariu, care se joacă la 28 februarie, urmând să fie prezentat, la sfârşitul lunii mai, la Festivalul Internaţional de Teatru KONTAKT (Torun, Polonia), iar apoi, în iulie, la  Avignon, secţiunea oficială.

×
Subiecte în articol: teatrul naţional "radu stanca"