Imi vine in minte o vorba din batrani care, intr-o varianta adaptata pentru subiectul acestui articol, ar suna cam asa: "Piesa nu suna bine deloc, noroc ca videoclipul e prost".
Se ia una bucata piesa cu succes la public, se ajusteaza pe ici pe colo, dar NU in partile esentiale si se relanseaza ca fiind o piesa noua. Pentru ca "teapa" sa fie completa, se realizeaza un videoclip "adanc" rau, fara nici o legatura cu piesa (care nu are oricum nici o tema). Evident, casa de discuri responsabila va da comunicate peste comunicate despre "oh, dar cat de mult am filmat noi si ce greu ne-a fost prin ploaie si vant, si frig, si ceata, evident ca videoclipul trebuie sa fie unul extraordinar". Pentru ca, pana la urma, fanul amarat se bucura sa-l vada pe artistul preferat chiar si numai pentru cateva secunde din "marea" de imagini fara cap si coada pe care cineva le-a numit "videoclip". Reteta de mai sus nu este un "secret de familie" ca celebrul pui al colonelului, ci o normalitate pe piata videoclipurilor romanesti, facute "sa ia fata la fraieri". Dupa caz, "fraierii" sunt artistii (Domneâ, ti-am facut videoclip de jdemii de euro, ce mai vrei?) sau publicul larg. Daca nu facem videoclipuri ca cel despre care v-am spus (plin de conceptie artistica precum maidanezul de purici), atunci facem o alta "gogonata". Luam trupa expirata, aruncam in ea o gramada de cetateni si ii dublam componenta, trantim un artist care stie sa "limbe plimba-n gura" ca nimeni altul si ete POC... hit-ul. Plecam la "cumparaturi" romanesti si ii lasam fara nimic pe ei, pe saracii de la Apollo 440, Bomfunk MCâs si Prodigy, si uite asa, cu o piesa foarte "inspirata"... din altii si cu un videoclip la fel de... n-ar mai fi, invadam televiziunile cu tot manualul de zoologie.Citește pe Antena3.ro