Asta se întâmpla pe la sfârșitul aprilie, iar de atunci pe canalele de informații nu au apărut semnale cum că lucrurile s-au rezolvat în mod favorabil și că s-au strâns fondurile pentru ca ingenioșii liceeni să treacă Oceanul și să se întoarcă acasă cu premiul bine meritat. Ce-i drept, am întins nițel coarda scriind că poate nu ar fi rău dacă domnul președinte Klaus Iohannis, om al catedrei fiind și, mai ales, inițiator al programului ,,România educată’’, ar fi decis să transfere în contul Colegiului Național „Caragiale” ceva bănet din fondurile destinate raidurilor de lux pe care le efectuează, împreună cu distinsa soție, doamna profesor Carmen Iohannis, peste mări și țări. Gest salutar și generos care, dacă ar fi fost făcut, sunt convins că nimeni nu l-ar fi acuzat pe domnul președinte că a comis o deturnare de fonduri.
În context, mi-am mai permis să aduc vorba despre costurile cu care s-au soldat vizitele efectuate de către cuplul prezidențial cu aeronave de lux din dotarea unor firme din state-fanion ale Marii Familii Europene și am ajuns la amara concluzie că ,,asta este România educată: pentru premianții NASA nu sunt bani, dar pentru raidurile de lux ale familiei Iohannis sunt!’’ Concluzie de pe urma căreia m-am ales cu drastice puneri la punct din partea unor inițiați întru ale reprezentării scumpei noastre patrii la cel mai înalt nivel, din care am înțeles că obrazul subțire cu aeronave de lux se ține!
Drept pentru care eram cât pe ce să cred că primul turist al țării se va supăra și, de acum înainte, va sta acasă lăsându-ne fără rezultatele strălucite cu care se întorcea pe glia străbună după fiecare vizită de curtoazie. Mi s-a luat,însă, o piatră de pe inimă atunci când am aflat că și în vizita la Londra, prilejuită de participarea le ceremoniile de încoronare a Regelui Charles al III-lea și a Reginei Camilla, frumosul cuplu prezidențial pe care îl avem(Cătălin Botezatu dixit!) a călătorit tot cu un avion de lux. Ce-i drept, deși în prealabil fusesem preveniți că soții Klaus și Carmen Iohannis se aflau pe lista scurtă a invitaților, adică printre cei mai preferați de către gazde, asta nu s-a prea văzut în agenda vizitei. Adică nu am văzut nici-o fotografie în care Klaus și Carmen Iohannis să fie alături de Regele Charles al III-lea și de Regina Camilla sau cu alte înalte oficialități prezente la ceremonii.
Totuși, eu zic să trecem peste subiectul acesta, fiindcă,mai nou și mai nou, am aflat că, în zilele de 16 și 17 mai, președintele Klaus Iohannis se va afla la Reykjavik, unde va participa la cel de-al IV-lea summit al Consiliului Europei. Domnia sa călătorind spre capitala Islandei cu o aeronavă Dassaut Falcon 7 X închiriată tot de la compania Global Jet, de ale cărei servicii a beneficiat și în turneele din Asia și din America de Sud. Contra cost, ca și de data asta, și încă ce cost! Mai multe amănunte despre acest model de aeronavă, lansat în anul 2001, puteți afla consultând opinia specialiștilor pe site-ul Boarding Pass, dar vă rog să rețineți că este primul avion bussines cu reacție dotat cu un sistem digital de control al zborului. Așa că este lesne de înțeles la ce sumă se va ridica noul voiaj aero al domnului președinte. Lesne de înțeles, dar mai greu de aflat, fiind vorba, și de data aceasta, tot despre informații clasificate.
Dar,dacă ținem cont de faptul că se împlinesc 30 de ani de apartenență a României la organizația de la Strasbourg,ca și de faptul că,la summit-ul de la Reykavik, țara noastră va fi printre statele fondatoare ale Raportului Internațional al Daunelor cauzate de agresiunea Federației Ruse împotriva Ucrainei, am putea concede că, de data asta, zborul merită toți banii! Deși, pun pariu că nici într-o aeronavă închiriată ceva mai ieftin documentele din mapa prezidențială nu s-ar fi șifonat atât de rău încât domnul Klaus Iohannis să nu le mai poată citi în fața onoratei asistențe!...