Filmul l-am vazut jucat si de Traian Basescu, si de Miron Mitrea, si de Anca Boagiu, si de figurantul Dobre. Prezentarea cu luminite, culori, hasuri, tabele a intregului efort, intins pe cateva decenii, pentru a construi autostrazi este o tentatie de neoprit pentru salba ministrilor de resort.
Dl ministru Berceanu descopera si el, asemeni tuturor predecesorilor, placerea jocurilor pe harta. Preluat de la stat-majoristi, exercitiul de a proiecta cu ochii mintii mari desfasurari de forte, operatiuni strategice iluzorii cu atacuri-surpriza, ambuscade, retrageri s.a.m.d, toata ciorba razboiului adica, face foarte bine la publicul credul. Dupa ce a inaugurat, cu reporterii de la televiziune dupa el, cateva tronsoane de drum pe care s-au acoperit gropile si s-au adancit rigolele, ministrul Transporturilor lanseaza "Operatiunea autostrada". Filmul l-am vazut jucat si de Traian Basescu, si de Miron Mitrea, si de Anca Boagiu, si de figurantul Dobre. Prezentarea cu luminite, culori, hasuri, tabele a intregului efort, intins pe cateva decenii, pentru a construi autostrazi este o tentatie de neoprit pentru salba ministrilor de resort. Ca sa para credibil, dl Berceanu a recurs la cateva clenciuri. Ne-a anuntat preturile pe care le vom plati pentru a putea zbura cu bolizii pe benzile de asfalt asternute pe harta tarii! Capacitatea politicienilor de a aiuri publicul se bazeaza pe naivitatea de a inghiti nemestecate galustile servite. Asadar, dl Berceanu a stabilit ca suta de kilometri de autostrada il costa pe sofer 3 euro, poate 5, dar nu 10, cum percep altii prin vestul Europei! Ministrul maestru al sportului la avioane de hartie crede ca devine convingator fluturand amanuntul taxei de acces. Cand vinzi pielea ursului din padure, risti sa creada lumea ca ai nas de Pinochio. Incepem asadar un drum lung impreuna, cu prima borna de evaluare in 2013. Stiti cat drum vom manca in acest cincinal putin mai lung? Inca 1.800 km de autostrada. In acest an se receptioneaza putin, putin, startul e mereu greu, doar 87 km. In programul vizionar al ministrului este reintrodusa si Autostrada Bucuresti - Pitesti la capitolul de reabilitari. Sa nu-i credem pe rauvoitorii care spun ca echipa Golden-Blitz a concesionat pe viata lucrarea respectiva si ca, de fapt, in aceasta gaura neagra a transporturilor s-au ingropat banii pentru realizarea a cel putin 1.000 km de autostrada. Antologica ramane si centura de ocolire a Sibiului, care, desi mai are putin pana la finalizare, s-a descoperit ca trebuie sa treaca pe alt traseu decat cel construit deja! Si va fi gata in 2010! Atunci vom marca, poate, Capitala europeana a hotiei sau a prostiei. Desigur, un alt bercean va taia panglica, iar la inaugurarea Autostrazii Bucuresti - Pitesti vor strajui din kilometru in kilometru statuile tuturor ministrilor Transporturilor care au lucrat la marea opera. Amin!Citește pe Antena3.ro