Cum sa traducem titlul acesta? Poate prin distractie cu stampila brandului pe ea. Ultimul produs, ca sa dam un exemplu, este un spot de 12 minute difuzat saptamana trecuta pe un canal american si comandat de compania de fast-food Burger King.
LUCIAN MANDRUTA
Conceptul e simplu: cele 12 minute cuprind o relatare amuzanta de la o lupta de cocosi umanoizi. Difuzarea programului s-a facut dupa un baraj de promo-uri, bazate pe acest minifilm, lucru care a maximizat investitia firmei, o data ce a folosit aceleasi imagini, filmate deja. Spatiul de 12 minute de difuzare a fost cumparat de la canalul de sport pe care a fost rulat, insa nu e clar daca pretul platit a fost cel pentru 12 minute de spoturi - probabil ca nu, avand in vedere ca Burger King a adus in afacerea asta continut cu potential de a capta audienta, nu de a pierde, asa cum se intampla in cazul reclamelor clasice.
Evident, brandul Burger King a fost prezent in felurite feluri in cadrele din film, insa nu acesta e castigul cel mai mare, ci faptul ca produsul promovat (sandwich-urile cu pui) a constituit chiar subiectul intregului material. Astfel incat brandul si-a trimis mesajul dincolo de publicul care a vazut programul: e usor de imaginat o scena a doua zi la serviciu, cand colegul de slujba te intreaba "ai vazut filmul acela cu cocosii din sandwich-urile Burger King?" Indemanarea tot mai mare a utilizatorilor de a sari peste reclame le va forta pana la urma sa gaseasca metode proaspete de a infige steagul brandului in mintea consumatorului. Una dintre ele este product placementul - deja o tehnica batrana in filme, si care isi face loc in soap-uri si chiar in programe de stiri sau talk-show-uri. Chiar si la noi - poate ati observat in studiouri laptop-uri noi sau masini de teren in relatari din zone altminteri inaccesibile...
Europa are insa o problema cu astfel de reclame: aici, drepturile consumatorilor de a fi lasati in pace sunt considerate mai importante decat nevoia firmelor de a-si promova produsele. America vede lucrurile invers: business-ul e mai important ca orice. Iar consumatorii au si dreptul de a vedea ce-a aparut mai bun pentru ei pe piata... Sincer, nu ne-ar strica nici noua o doza de relaxare made in USA in materie de restrictii publicitare. Si asta dintr-un motiv simplu: cresterea economica a Romaniei e tot mai mult bazata pe dezvoltarea consumului - iar oamenii vor face eforturi sa-si cumpere, daca vor fi tentati indeajuns.
Reclama, cel mai bun prieten al omului? Stiu cateva milioane cu telecomanda in mana, care n-o sa ma creada prea curand...Citește pe Antena3.ro