TCO. Cuvintele acestea ne doare, cum ar spune un personaj de film. Sunt de fapt initialele de la "Total Cost of Ownership" - un indicator intalnit des in industria IT.
TCO. Cuvintele acestea ne doare, cum ar spune un personaj de film. Sunt de fapt initialele de la "Total Cost of Ownership" - un indicator intalnit des in industria IT, si care iti spune cat te costa de fapt un sistem pana la finalul vietii lui in priza (la calculatoare e de 3-4 ori mai mare decat costul de achizitie). Insa TCO e un indicator fara frontiere: el ne poate spune adevarul financiar despre orice iti cumperi pe lumea asta. De la imprimanta si pana la masina, de la aspirator si pana la iaht. In acelasi timp, sunt cifrele cel mai greu de obtinut de la producatori si companii - in versiunea lor neromantata, nefardata, extrasa din viata. O parte din adevar il stim fiecare, fireste. Toti cei care si-au cumparat macar o data in viata o imprimanta stiu ca o platesc aproape de noua de fiecare data cand iau toner. Cei care au masina stiu cat adauga intretinerea, asigurarea si benzina la nota de plata a fericirii de a nu mai fi pieton. Mai putin sunt la curent proprietarii de frigidere sau cei de aspiratoare in privinta costurilor de dupa. Iar proprietarii de iahturi se plang cu oarecare mandrie de costurile de intretinere pe timp de iarna ale dragilor lor ambarcatiuni. Putini sunt insa cei care iau o decizie de cumparare bazata pe TCO. Poate si pentru ca asa functioneaza mintea umana: prajitura acum, plata mai tarziu e cea mai usor de vandut oferta. Iar planurile de afaceri ale companiilor sunt structurate pentru a profita de ea. Sezonul acesta de sarbatori va fi plin de asemenea tentatii: de la creditele cu perioada de gratie pana la anul si pana la consolele de jocuri sau copiatoarele vandute sub costul de fabricatie, tocmai pentru ca banii sunt recuperati din vanzarea de consumabile sau continut...Citește pe Antena3.ro