De căteva săptămăni avem pe ecrane un nou film romănesc. Nu, nu e vorba despre "4,3,2", ci despre filmul de debut al regizoarei Cristina Ionescu.
JURNAL DE CINEFIL
De căteva săptămăni avem pe ecrane un nou film romănesc. Nu, nu e vorba despre "4,3,2", ci despre filmul de debut al regizoarei Cristina Ionescu.
Sunt sigură că aţi văzut campania de promovare in care se povestea cu lux de amănunte despre debutul actoricesc al soţiei politicianului Cristian Boureanu, manechinul Valentina Pelinel. La fel de sigură sunt insă că nu aţi mers la film (am drept indiciu rapoartele de box office de la sfărşitul fiecărei săptămăni).
Pelicula, care este povestea unui tănăr căsătorit şi cu copil, care face o obsesie pentru o femeie pe care o vede intămplător, ar fi avut toate datele să atragă in sală tocmai pe spectatorii care s-au săturat de filmele generaţiei premiate, spectatorii care exclamă "iar un film despre comunism?". Nu i-a adus insă in sală, deşi promotorii au avut grijă să adauge că pe platourile de filmare Dana Nălbaru s-a cunoscut cu Dragoş Bucur. Filmul nu e vreo capodoperă, dar, să fim serioşi, am văzut la viaţa noastră o mulţime de pelicule americane absolut idioate, doar pentru că au avut acel ceva care ne-a făcut să scoatem banii din buzunar (de genul "Keanu, ah, Keanu" ori "Bellucci, ah, Bellucci")
Unde s-a produs greşeala, dacă toţi am auzit de el şi foarte puţini am mers să-l vedem?
Intr-o perioadă in care ne lăudăm cu premii grele in cinematografia romănească, intr-o perioadă in care - hai să o recunoaştem şi pe asta - snobismul e a doua piele a romănului, promotorii au uitat să insiste că in distribuţie sunt şi actori din ăia adevăraţi, cu şcoală şi lucru serios in teatru, care ar sta bine mercic lăngă vedetele de afară pentru că sunt urbani-mişto-cool-frumoşi.
Unul e Dragoş Bucur şi dacă promovarea s-ar fi centrat un pic pe munca lui, nu doar pe iubirile lui, poate ar mai fi venit ceva spectatori (serioşi) in sală. Alta e Anca Florea, pe care promotorii au menţionat-o in trecere in comunicatele de la lansare, deşi era intr-unul din rolurile principale.
O să ziceţi: cine e Anca Florea? Cam la fel am zis şi eu acum vreo două luni. După care am descoperit o actriţă cu ceva din frumuseţea lui Bellucci şi a lui Adjani, foarte inteligentă şi cu mult bun-simţ, şi care mi-a spus referitor la cinema (oarecum ruşinată de mărturisire) "ai să vezi că am să fac şi roluri de compoziţie".
Anca Florea a făcut teatru la Sibiu, unde a fost Desdemona in "Othello?!" in regia lui Andriy Zholdak, piesa care a fost desemnată cea mai bună producţie a anului 2002, şi este cea care deţine rolul principal in filmul de debut al lui Gheorghe Preda, "Ingerul Necesar", care va avea premiera foarte curănd.
Ştiu o poveste despre cum au lucrat aşa de intens la "Othello?!" incăt avea tot corpul plin de vănătăi dar nu mai simţea nimic, căci era "in personaj". Mai ştiu o istorie despre cum a ajuns să joace in "Ingerul necesar" după ce regizorul căutase doi ani actriţa care să se muleze pe viziunea lui, şi mai ştiu şi reacţia mea de după ce am văzut filmul. L-am intrebat atunci pe Gheorghe Preda "Daâ actriţa din rolul principal e romăncă? N-am mai văzut-o pănă acum şi e foarte miştoacă."
Aşa că, in toamna asta nu vă lăsaţi pe măna promotorilor de film şi uitaţi-vă singuri după Anca Florea. Aşa sunt mai multe şanse să fie public in sală; plus că sunt sigură că tocmai ce ne-a apărut şi nouă femeia aia care la italieni se numeşte Bellucci, iar la francezi Adjani.