x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Farmecul retro al comunismului pierdut

0
Autor: Roxana Roseti 22 Aug 2010 - 00:00
Dacă e 1 Mai, se poartă roşu, dacă e 23 August, se poartă defilările cu tematică pe podiumul modei, şi lista poate continua. "Obiceiurile" muncitoreşti de altădată au devenit sursă de inspiraţie pentru designeri, stilişti, clubberi. Trendurile din modă, din industria divertismentului, dar şi din publicitate înoată în apele călduţe ale nostalgiei de tip "cool". Comunismul se vinde bine. Adolescenţilor li se pare "fun" să poarte tricouri imprimate cu chipul lui Ceauşescu ori cu alţi lideri comunişti (Lenin, Stalin). Când merg la petreceri tematice în cluburi, accesorizaţi cu insigne cu stema comunistă ori cu cravate de pionier (scoase din vreun dulap al părinţilor), totul asortat cu o tentă Matrix, e clar că sunt pe val. Iar adulţii, chiar dacă blamează "epoca de tristă amintire", totodată o regretă la nivel de senzaţii: mândria primilor blugi aduşi cu risc din străinătate de vreo mătuşă, sărutul furat unei fete după defilarea de la 23 August şi aşa mai departe, totul constituindu-se într-un fel de farmec retro al comunismului pierdut.

Şi revolta se vinde bine. Parcă altfel se cucereşte lumea cu rebeliunea lăfăindu-se pe tricouri imprimate cu figura lui Che Guevara... Nu e o vină, societatea de consum ştie să exploateze foarte bine meandrele istoriei niciodată plictisitoare. Iar oamenilor le-a plăcut întotdeauna să joace cu trecutul pe mizele prezentului la masa unui viitor cu trend imprecis.
Citeşte mai multe despre:   insolenţa de duminică

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de