125 de milioane in prima zi. E totalul vanzarilor unui joc nou, Halo2, lansat de Microsoft acum doua zile. Suma e interesanta mai ales pentru ca semnaleaza o tendinta in entertainment: industria jocurilor se pregateste s-o detroneze pe cea a filmelor. Cea mai mare lansare a unui film, "Spider-Man", a reusit un foarte modest scor de 114 milioane de dolari in prima zi.
LUCIAN MANDRUTA
Si nu e doar asta: la inceputul toamnei, posturile de televiziune americane constatau cu surprindere lipsa la apel a catorva milioane de telespectatori de prime-time (pana la 10 la suta din total). Dupa nenumarate cautari si interogari statistice, cea mai puternica explicatie a fost aceea ca PC-ul, Internetul si consola de jocuri au reusit sa fure din publicul televizorului.
Nu e o batalie cinstita. Televizorul nu va putea niciodata sa ne aduca in fata un film in care mor sute de inamici pe ora si in care sangele e improscat pe ecran la fiecare colt de strada. Nu numai pentru ca nu-i da voie legea, ci si pentru ca ar fi teribil de plicticos. Cand acest lucru se intampla in jocuri insa, unde noi stam cu degetul pe tragaci, atunci dintr-o data devine pasionant. Puterea absoluta cu 1.600.000 de lei (admitand ca nu luati jocul de la pirati) e o oferta cu mult mai tentanta decat iubirea absoluta ("Titanic") sau actiunea absoluta ("Terminator") oferite absolut gratuit la TV.
Nu e o tendinta de care lumea sa se ingrijoreze inca la noi. Cu toate ca in acest sezon de iarna se vor vinde cel putin 3.000 de console de jocuri si de doua-trei ori pe atatea PC-uri pentru acasa. Care, la fel ca televizorul, nu atrag in fata ecranului doar o persoana.
Putine dintre ele vor fi "Halo2" insa - distributia de Xbox, consola Microsoft pe care poate fi jucat, e cu mult mai putin vizibila decat business-ul lui Sony, care si-a plasat consolele in toate magazinele de retailâ¦