x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Mentalități

0
Autor: Cristian Crisbăşan 27 Mar 2014 - 15:58
Un fotograf român, Vlad Eftenie, a înscris o fotografie între alte peste 100 de mii din întreaga lume la categoria "Low-light Photography" din cadrul concursul Sony World Photography Awards 2014. Iar juriul internațional al prestigiosului concurs de fotografie l-a desemnat câștigător. Am dat și eu mai departe pe pagina mea de Facebook această știre, cu un text scurt: "First Snow by Vlad Eftenie. WINNERS". Adică, "Prima zăpadă (fotografia) de Vlad Eftenie (autorul). Câștigători".

La câteva minute au și apărut comentariile pe care, din păcate, le așteptam. Și chiar dacă nu ar fi apărut exprimate ca atare în acest caz, mentalitatea care le-a generat există, e veche, se transmite la cei tineri și se exprimă oricum sub diferite forme, de la bârfe până la boicoturi subterane sau de suprafață. Cunosc prea bine această mentalitate pentru că sunt familiar cu "lumea fotografilor" din România. Și știu că ea face parte din mentalitatea mai mare a lumii "creatorilor și artiștilor". Care la rândul ei face parte din mentalitatea mai mare a României de azi. Iată cele 2 comentarii (citate ca atare, fără nici o modificare, între ghilimele, desigur):

"D.A.A.: poate sa imi explice si mie cineva din ce punct de vedere este relevanta fotografia asta; artistic, tehnic, ca expresivitate, ca subiect... ?"

"A.B.:ma bucur c-a spart altcineva gheata, mie imi era frica sa o fac :)))) E vorba de Vlad Eftenie, nu mai conteaza ce-a pozat :))) vezi ''viral'' ul ala legat de poza sa in care era un cuplu ce se saruta/juca in zapada (''regizata'' si aia,pana la urma). Am descoperit ca in zoua de azi 80% conteaza notorietatea de care te bucuri,si 20% esenta/ceea ce faci".

Sigur că am ripostat imediat, așa cum aș fi făcut-o în cazul oricărui alt fotograf în afară de Vlad Eftenie (pe care-l cunosc și respect) pus în aceeași situație. În loc să-mi citez propriul răspuns, am să-l dezvolt.

Probabil că cei doi "comentatori" sunt și ei niște băieți care încearcă să se facă "artiști fotografi" și pentru că nu le iese, sunt frustrați. Ei cred că nu au succes pentru că Eftenie și alți "celebri" ca el le iau lor tot succesul și nu le mai rămâne glorie și lor. Dar ei nu au succes pentru că de fapt sunt "orbi" și nu știu ce caută în viața lor. Deci nu sunt capabili să creeze fotografii, ci să facă doar, eventual, poze. Pozele nu iau premii la marile festivaluri de fotografie internaționale unde juriile sunt profesioniste. Juriul nu jurizează fotografi (persoane) și notorietatea lor, ci imagini care sunt fotografii și nu poze. Pozele sunt eliminate la preselecții primele, de obicei. Pentru juriul respectivului concurs este absolut irelevantă notorietatea lui Vlad Eftenie din România. Juriul a premiat fotografia. Și a ales-o câștigătoare din alte zeci de mii. Le-am recomandat celor doi să ceară urgent juriului o motivare scrisă și ștampliată. Și cu număr de înregistrare, eventual.



Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de