x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Nu cine reprezintă, ci ce reprezintă România la Bruxelles!

0
Autor: Ilie Serbanescu 18 Iun 2012 - 13:50

O ascutita disputa a animat scena politica romaneasca dupa venirea la guvernare a USL pe tema reprezentarii Romaniei la Bruxelles, punand in evidenta problemele si avatarurile coabitarii, dar si neclaritatile si ambiguitatile unei Constitutii care, in absenta unor formulari transante, da posibilitatea unor intrepretari.

Partile in disputa recunosc ca in problemele europene se afla de fapt pe aceeasi lungime de unda. Dl Ponta a declarat cu subiect si predicat ca problemele europene sunt printre putinele in care fortele politice din Romania se pozitioneaza in acelasi fel. Iar dl Basescu a aratat un document – un memorandum intern – semnat si de partea 'cealalta' (respectiv premier si mininstru de externe) care definea pozitia Romaniei, document dupa care s-ar fi condus si domnia sa presedintele in cadrul Consiliului european (care da doar impulsuri si directii) si se vor conduce si ministrii cabinetului in cadrul diferitelor Consilii pe domenii ale Uniunii Europene (care iau decizii la nivel de guverne).

Iata numai cateva expresii pregnante ale acestei 'unitati in cuget si simtiri' in probleme de fond, si nu de suprafata, din chiar perioada din urma a coabitarii. Acum cateva luni, presedintele Basescu a aliniat Romania la asa-numitul Pact fiscal Merkel. USL, aflata atunci in opozitie, n-a indraznit sa spuna nu, cu toate ca nici nu stia prea bine despre ce este vorba si a declarat ca va aproba pactul doar dupa o serioasa dezbatere publica. A venit insa la guvernare, si-a asumat imediat pactul, uitand complet de dezbaterea publica. Un noian de nazbatii de la Comisia Europeana, unele introduse de aceasta pe usa din dos, exista in acordul cu FMI asumat de fostul guvern. Sunt terminatoare pentru Romania! Venit la guvernare, cabinetul Ponta si-a insusit integral programul cu FMI, inclusiv deci aceste nazbatii, in care Comisia de la Bruxelles joaca un jenant rol de agent de vanzari pentru companiile vest-europene. Acum citeva zile perplexitate: Romania (adica Romania coabitarii) si-a dat, in cele din urma, votul pentru excluderea Parlamentului European din mecanismul de decizie in materie de reglementari Schengen, cu toate ca acesta fusese singura institutie europeana care tinuse partea Romaniei in controversata admitere in spatiul Schengen. Nu spunem nici ca este rau, nici ca este bine, spunem doar ca in materie de 'probleme europene', cei in disputa in Romania asupra reprezentarii la Bruxelles coabiteaza perfect.

Adevarata problema a reprezentarii Romaniei la Bruxelles deriva tocmai din aceasta 'unitate in cuget si simtiri' a clasei politice romanesti in 'chestiunea europeana' cum ar spune Caragiale. Romania are cinci ani si jumatate de cand este membru al UE. Anterior, vreo patru ani, s-a negociat ceea ce platim de la apartenenta incoace. In aceasta perioada de aproape 10 ani, Romania a fost reprezentata la Bruxelles de presedintii Iliescu si Basescu si de guvernele Nastase, Tariceanu, Boc, Ungureanu, iar de curand Ponta. In spate au stat fortele politice numite PSD, PNL, PDL, adica cele care, indiferent de proportia intre ele la un moment sau altul, au ocupat oricand in acesti zece ani 80-90% din spectrul parlamentar.

Aceasta perioada este insa exact aceea in care UE s-a transformat dintr-o speranta a lumii intr-o neliniste a lumii, dintr-un model de integrare economica bazata pe liber consimtamant intr-un clasic sistem centru-periferie, ca sa nu-i spunem pe nume, colonial! Iar Romania, in cei zece ani si indeosebi in ultimii cinci, deci cu o viteza ametitoare la scara istorica, a devenit o pura anexa de consum, de la periferia est-europeana, a centrului vest-european, ca sa nu-i spunem pe nume, colonie!

In toti acesti zece ani, nu s-a auzit nici un protest, nici o opozitie, nici macar un strigat de durere din partea Romaniei la Bruxelles. Sau macar la Bucuresti! Doar aprobari, acceptari, incuviintari si altele asemenea. Problema nu este cine reprezinta Romania la Bruxelles, ci ce pozitie prezinta si ce reprezinta Romania la Bruxelles! Daca e vorba de aceeasi pozitie din cei zece ani de pana acum, cine reprezinta Romania la Bruxelles este complet neimportant si lipsit total de interes.


Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de