x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Onoarea robotului pe care l-am înjurat

0
Autor: Ionuț Bălan 17 Sep 2020 - 08:31
Onoarea robotului pe care l-am înjurat


Ai grijă, convorbire este înregistrată pentru a fi utilizată ca mijloc probator, te informează robotul de la call center. Adică, în cazul în care proferezi injurii, înregistrarea poate fi folosită ca probă în instanţă. Dar întrebarea este ce se înţelege exact prin injurii. Dacă spui „La naiba!!!”, aşa mai mult în barbă, e considerat limbaj licenţios? Poate c-ar trebuie făcute nişte norme metodologice care să specifice clar care-s înjurăturile care fac obiectul instanţei, pe categorii: de mamă, de tată, sau mai bine, de familie, că tatăl nu prea apare într-un astfel de limbaj, de morţi şi religioase. Asta cu precizarea însă că şi în acest caz reglementările pot fi ocolite, dacă se apelează la englezescul f..k you ori la ibericul p..a madre.

Și totuşi un om educat nu se apucă să-l înjure pe operatorul de call center. Nu e vina lui dacă un produs este de r(...bip!!!...)hat. Sigur că în momentul în care ţi se spune aia cu mijlocul probator, oricât de nemulţumit eşti de ceea ce ţi se oferă apare o reţinere să-ţi manifeşti tonul critic în legătură cu marfa proastă şi atunci reprimarea feedback-ului ar putea să ducă la restrângerea concurenţei şi ar dura ceva până să se sesizeze organismele de profil. De aceea injuriile adresate produsului nu au de ce să facă obiectul mijlocului probator, nici a furnizorului ori a brandului.

Aşadar cineva cu şapte ani de acasă ar trebui să aibă grijă să nu jignească persoanele, dar să-şi manifeste tranşant opinia faţă de bunuri şi servicii. Ba chiar Consiliul Concurenţei ar trebui să susţină astfel de manifestări. Mai rămâne o singură chestiune în suspensie. Roboţii, care se prezintă cu prenume de oameni, cum ar fi Didina, Lenutza, Coca sau Geta, în ce categorie intră? Mai ales că sunt foarte multe situaţii când nu înţeleg exact ceea ce doreşti şi tendinţa de a apela la o imprecaţie e clar conturată? Păi, roboţii te pot da în judecată pentru injurii? Dacă nu au o identitate clară, doar prenume, fără nume şi nu plătesc taxe e clar că intră în categoria produselor. Aşa că şi ei ar trebui trataţi cu curaj, mai ales că, spre deosebire de operatorii umani, care ţi se adresează cu domnule, îşi permit să te tutuiască.


Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de