x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Editoriale Plecarea muzei a secat zestrea de cântece

Plecarea muzei a secat zestrea de cântece

de Florin Condurateanu    |    14 Noi 2019   •   07:30
Plecarea muzei a secat zestrea de cântece

Oana Sârbu, liceana primă din serialul de mare succes, este lăudată de câteva zile pentru ceva care este o realitate: a păcălit timpul. A trecut vremea şi n-a lăsat urme pe faţa cântăreţei, figura i-a rămas luminoasă, silueta este la fel de zveltă, graţioasă. Au făcut destăinuiri de curând cele două staruri din serialul „Liceeni”. Oana Sârbu şi Ştefan Bănică junior au recunoscut că au fost foarte bine plătiţi, sume surprinzătoare pentru zgârcenia ceauşeştilor, au avut deschis drumul spre afirmare pe scenă şi în filme, cariera lor a luat o turnură de sprint. Oana Sârbu, răsfăţată de soartă în domeniul scenei şi ecranului, n-a dat zaruri prea norocoase în iubire, n-au picat cu 6-6, ci cu 2-1 la capitolul sentiment. N-a avut happy end relaţia recentă cu ziaristul Turcescu, au înfiat şi un băieţel, dar idila s-a destrămat. Oana Sârbu a fost căsătorită cu un talentat compozitor, Virgil Popescu, iar atunci a urcat sus popularitatea ei de solistă. I-a compus soţul înamorat de ea melodii frumoase şi Oana le-a transformat în şlagăre. Când cuplul s-a despărţit, a dispărut muza Oana şi n-a mai avut inspiraţie în compoziţii Virgil Popescu. Nu a mai primit cântece de la fostul soţ, a coborât şi cota în muzică a Oanei. Rolul important pe care-l joacă muza în actul de creaţie nu este o invenţie. Când este adusă de surâsul, frumuseţea, farmecul, corpul perfect al unei femei-muză, inspiraţia îl montează pe artist să scrie, să compună. Când muza refuză să se ivească, secătuieşte creaţia compozitorului. O teribilă ecuaţie a succesului avea rezolvarea în simbioza de excelenţă între Mădălina Manole şi Şerban Georgescu. Soţul Şerban era mereu inspirat când se aşeza la pian şi revărsa notele cântecului inventat atunci când alături de pian fredona şi-l vrăjea muza, frumoasa, drăgălaşa Mădălina. Cu un repertoriu semnat de soţul Şerban Georgescu, „Fata cu părul de foc” pătrunsese vijelios în inimile românilor, se înfinţaseră mii de Fan-Cluburi Mădălina, se înghesuia lumea - tineri şi maturi, bunici şi nepoţi - să obţină autografe de la ea. Când au divorţat, nici compozitorul Georgescu n-a mai reuşit şlagăre şi cota Mădălinei a scăzut dramatic, povocându-i depresia gravă, urmată de moarte cu otravă. Povestea lor a început romantic. Când se ducea dimineaţa devreme să cumpere lapte de la colţul străzii, Şerban Georgescu a zărit o frumuseţe de fată, pe Mădălina, care aştepta autobuzul spre Otopeni, unde era dirijoare a avioanelor la sol. De la situaţia asta s-a născut o muză şi un succes pe portativ.

 

×