Una dintre marile contraperformante reusite de actuala putere este distrugerea brumei de credibilitate si popularitate a serviciilor de informatii. In doar doi ani, s-a trecut de la succesul eliberarii jurnalistilor rapiti in Irak la circul politic pe tema pachetului de legi privind securitatea nationala. Si la alte subiecte de balacareala publica, in care o parte sau alta invoca serviciile de informatii ca pe un scut sau un palos. Functie de interesele politice de moment.
Poate intr-un altfel de regim politic, intr-o tara cu alt statut, nu ar fi trebuit sa ne preocupe atat de mult soarta structurilor speciale. Sunt ele destul de puternice, de infiltrate la cel mai inalt nivel politic si economic, pentru a-si apara singure interesele. Avand insa in vedere ca Romania este membra NATO si UE, cred ca acest subiect merita supus dezbaterii publice. Performanta serviciilor, monitorizarea lor permanenta, controlul democratic eficient trebuie sa fie o grija continua pentru mass-media si societatea civila. Un stat modern, cu pretentii de actor important in institutiile europene si internationale din care face parte, se preocupa de cresterea continua a profesionalismului si eficientei serviciilor secrete. De siguranta obtinerii unor informatii de top pentru protejarea interesului tarii respective. Fie ca e vorba despre oportunitati politice, economice sau militare, fie ca discutam despre contracararea unor amenintari. Desi presedintele Traian Basescu trece drept un prieten al serviciilor secrete, pe care le foloseste zilnic pentru tot felul de misiuni, haosul din domeniul securitatii nationale ne dezvaluie mai degraba altceva. Anume faptul ca omul politic Basescu este incapabil, de la investirea sa ca presedinte, sa creeze un nou cadru legislativ pentru securitatea nationala, domeniu pe care il coordoneaza nemijlocit.Citește pe Antena3.ro
Nu sunt nici pe departe niste fecioare neprihanite, au fara doar si poate pacatele lor. Dar, din premeditare sau ignoranta, puterea actuala a relansat in forta isteria serviciilor secrete si a unei atmosfere de tip securist. Reforma serioasa, lansata dupa 11 septembrie 2001, cooperarea si deschiderea fara precedent fata de structurile similare din Occident au trecut parca pe locul doi. La ordine zilei sunt scandalurile, atragerea SRI, SIE, DGIA, SPP in toate rafuielile cu iz politic dintre liberali si democrati.