x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Stela, fără paiete

0
Autor: Florin Condurateanu 23 Iun 2021 - 07:00
Stela, fără paiete


Toată lumea o percepea pe strălucitoarea Stela Popescu ca pe diva de neclintit de pe tronul revistei şi televizorului: Stela sclipea de farmec, de deșteptăciunea replicilor, dar şi prin rochiile impresionante, elegante, care-i dădeau nu numai luminozitate, ci şi măreţie. Dar Stela Popescu a insistat ca argumentul decisiv în strălucirea ei să fie talentul, inteligenţa interpretării şi într-un cuplet, dar şi într-o piesă la teatru. Cu vreme lungă în urmă, înainte de 1989, la Teatrul de Comedie se juca o piesă de succes, o comedie scrisă de Băieşu, condei de mare popularitate, piesa numindu-se „Preşul”. Acţiunea se petrecea într-un bloc, unul din acte desfăşurându-se în curtea interioară a blocului, unde erau aruncate de-a valma căzi de baie, chiuvete, ţevi. Stela Popescu, în plină glorie, a acceptat să interpreteze rolul femeii de serviciu, care făcea curăţenie în bloc. Publicul făcea coadă la bilete încă din zori, dorea să vadă şi piesa scrisă de Băieşu, cu umor şi inteligenţă, dar dorea să o reîntâlnească şi pe steaua revistei, pe Stela Popescu luminând cu rochiile ei pline de paiete şi pene extravagante. Şi când colo, în piesa „Preşul”, Stela, ca femeie de serviciu, apărea cu un halat ponosit, cu pete, ca pentru dat cu mătura. Stela Popescu mi se destăinuise că a împrumutat halatul ponosit chiar de la un mecanic de bloc. Era plin halatul de pete de ulei. Când Stela, strălucitoarea Stela Popescu, a intrat în scenă cu halatul prăpădit, publicul a rămas cu gura căscată, dar după primele replici a aplaudat minute în şir. Stela Popescu a avut o copilărie fără răsfăţuri, refugiată cu mama din Basarabia pierdută, tatăl fiind recuperat greu, peste ani din teritoriul pierdut. Mama nu prea agrea intenţia Stelei de a se face actriţă, pe grija exagerată că e curent în culise şi Stela făcea des amigdalită, în timp ce profesorii de teatru ai Stelei abia o potoleau să nu se grăbească rostind replicile cu nerăbdare, să nu turuie precum mitraliera. 

 

 


Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de