x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Alter publicitate

0
08 Iun 2004 - 00:00

SUFLETUL COMERTULUI

Constructia de marca si prin extensie comunicarea nu mai au de cativa ani un tratament exclusiv traditional. Spatiul virtual are deja in RomanIa un festival care da tonul noii industrii.

CLAUDIA CURICI

Desi gheata a fost sparta, e un drum lung de parcurs pentru ca un site sa devina si un instrument de comunicare eficienta. Setarea unor ierarhii valorice la acest capitol a fost scopul festivalului Internetics (a patra editie). Rolul festivalului e acela de a atrage atentia asupra metodelor de promovare on-line si asupra profesionistilor unei piete ce a inceput sa prinda contur ca o reactie naturala la cresterea spectaculoasa a utilizatorilor de Internet (peste trei milioane de utilizatori in aprilie 2004).

Aflata abia la inceput, peste 95% din piata de publicitate on-line e detinuta de trei companii: Arbomedia, I Media si Boom.ro. Cu peste 500 de clienti, acesta din urma e lider. In fiecare secunda, 200-300 de utilizatori vad cel putin un banner expus de Boom.ro. Un publicitar vizionar identifica aici doar oportunitati.

Green Pixel - Agentia de web design a anului

Cu asemenea date, e de inteles interesul suscitat de Internetics, unde lupta pentru agentia anului s-a dat intre Green Pixel si WebStyler, care si-au disputat si in anii trecuti coronita. Contestatii nemotivate a primit Green Pixel, castigatoare in 2004 pe motiv ca doua dintre lucrarile inscrise au foSt realizate in parteneriat cu Brandient, reprezentata in juriu de Cristian Paul, desi acesta a declarat inca de la inceputul competitiei ca nu se va implica in jurizarea celor doua lucrari.

Analizand numarul de lucrari inscrise pe categorii se observa cu usurinta ca identitatea de corporatie (71 inscrieri) este cel mai consistent palier de promovare virtuala. La polul opus, la categoria bannere virtuale nu s-a acordat nici un premiu, un semn ca publicitatea pe Internet suscita neincredere.

Conflict de interese

De remarcat ca la categoria I-guvernare, desi ne aflam in plina campanie electorala, cu personalitati politce prezente pe web, nu au fost inscrise decat trei lucrari, semn ca incercarile candidatilor de a ajunge la inima internautilor prin prezentari virtuale sunt lipsite de consistenta imagologica. Aceeasi suRpriza o rezerva tocmai agentiile de publicitate, cele care dau lectii in materie de comunicare, acestea lipsind aproape cu desavarsire de pe lista inscrierilor. Paradoxal, desi ar trebui sa sustina avantajele prezentei marcii pe net, ele sunt competitorii indirecti ai agentiilor de promovare virtuala, in masura in care nu recomanda clientilor acest mediu.

Cercetarea on-line - ieftina si eficienta

Pentru ca orice demers intru promovare trebuie sa fie bazat pe cercetare, si in cazul publicitatii on-line s-a evidentiat necesitatea masurarii audientei site-urilor. Primele si unicele demersuri in acest sens in Romania apartin e-Marketing Research, care a inteles ca pentru o companie nu e suficient sa stie cate persoane ii viziteaza site-ul, ci, la fel ca in publicitatea traditionala, e importanta definirea profilului demografic si comportamental al vizitatorilor.

Profilul e altu;

Contrar ideii ca internautul este junele rebel pasionat de jocuri si chat, primele studii au aratat ca universul utilizatorilor e format din persoane din toate categoriile sociale, potentiali cumparatori pentru o gama larga de produse si servicii. Mai mult decat atat, aceste persoane sunt intr-o mai mica masura consumatori de media traditionala, ceea ce inseamna ca Internetul inseamna plus valoare in termeni de calitate a informatiei, devenind astfel o componenta imperativa a mixului de media.

Studiile on-line, pe langa informatiile de mai mare acuratete asupra celui expus campaniei, informeaza despre masura in care campania a fost observata de vizitator, daca a retinut brand-ul, daca a inteles mesajul, daca influenteaza comportamentul de cumparare.
Asica esentialul. Ramane de vazut daca agentiile de publicitate vor lua aminte. Caseta 600

ASCENSIUNE

  • in 2001, bugetul alocat publicitatii pe Internet a fost de 380.000 de euro, in 2003 s-a dublat, pentru ca in 2004 sa fie estimat la peste un milion de euro
  • numai 88 dintre primele 200 de companii din Romania au un site de Internet
  • liderii in domeniu sunt telefonia mobila (37%), finantele si asigurarile (13%), produsele alimentare (13%)
  • autoturismele, produsele de ingijire corporala si electrocansicele ocupa ultimele locuri (sursa MindShare)
  • primii care au inteles, in Romania, importanta acestui nou mediu sunt exact gestionarii marcilor de renume, cultivate pina de curand doar pe medii clasice.
  • Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului

     



    Mai multe titluri din categorie

    Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

    Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
    Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

    Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

    Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
    Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

    Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

    Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
    Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

    În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

    În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
    Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

    O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

    O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
    O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

    Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

    Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
    O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

    Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

    Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
    Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

    Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

    Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
    Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

    10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

    10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
    O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

    Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

    Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
    Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

    Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

    Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
    Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

    Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

    Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
    Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

    Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

    Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
    Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

    Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

    Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
     Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

    Un nou record mondial: 126 de ore de dans

    Un nou record mondial: 126 de ore de dans
    O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...
    Serviciul de email marketing furnizat de