SUFLETUL COMERTULUI
Constructia de marca si prin extensie comunicarea nu mai au de cativa ani un tratament exclusiv traditional. Spatiul virtual are deja in RomanIa un festival care da tonul noii industrii.
CLAUDIA CURICI
Desi gheata a fost sparta, e un drum lung de parcurs pentru ca un site sa devina si un instrument de comunicare eficienta. Setarea unor ierarhii valorice la acest capitol a fost scopul festivalului Internetics (a patra editie). Rolul festivalului e acela de a atrage atentia asupra metodelor de promovare on-line si asupra profesionistilor unei piete ce a inceput sa prinda contur ca o reactie naturala la cresterea spectaculoasa a utilizatorilor de Internet (peste trei milioane de utilizatori in aprilie 2004).
Aflata abia la inceput, peste 95% din piata de publicitate on-line e detinuta de trei companii: Arbomedia, I Media si Boom.ro. Cu peste 500 de clienti, acesta din urma e lider. In fiecare secunda, 200-300 de utilizatori vad cel putin un banner expus de Boom.ro. Un publicitar vizionar identifica aici doar oportunitati.
Green Pixel - Agentia de web design a anului
Citește pe Antena3.ro
Conflict de interese
De remarcat ca la categoria I-guvernare, desi ne aflam in plina campanie electorala, cu personalitati politce prezente pe web, nu au fost inscrise decat trei lucrari, semn ca incercarile candidatilor de a ajunge la inima internautilor prin prezentari virtuale sunt lipsite de consistenta imagologica. Aceeasi suRpriza o rezerva tocmai agentiile de publicitate, cele care dau lectii in materie de comunicare, acestea lipsind aproape cu desavarsire de pe lista inscrierilor. Paradoxal, desi ar trebui sa sustina avantajele prezentei marcii pe net, ele sunt competitorii indirecti ai agentiilor de promovare virtuala, in masura in care nu recomanda clientilor acest mediu.
Cercetarea on-line - ieftina si eficienta
Pentru ca orice demers intru promovare trebuie sa fie bazat pe cercetare, si in cazul publicitatii on-line s-a evidentiat necesitatea masurarii audientei site-urilor. Primele si unicele demersuri in acest sens in Romania apartin e-Marketing Research, care a inteles ca pentru o companie nu e suficient sa stie cate persoane ii viziteaza site-ul, ci, la fel ca in publicitatea traditionala, e importanta definirea profilului demografic si comportamental al vizitatorilor.
Profilul e altu;
Contrar ideii ca internautul este junele rebel pasionat de jocuri si chat, primele studii au aratat ca universul utilizatorilor e format din persoane din toate categoriile sociale, potentiali cumparatori pentru o gama larga de produse si servicii. Mai mult decat atat, aceste persoane sunt intr-o mai mica masura consumatori de media traditionala, ceea ce inseamna ca Internetul inseamna plus valoare in termeni de calitate a informatiei, devenind astfel o componenta imperativa a mixului de media. Studiile on-line, pe langa informatiile de mai mare acuratete asupra celui expus campaniei, informeaza despre masura in care campania a fost observata de vizitator, daca a retinut brand-ul, daca a inteles mesajul, daca influenteaza comportamentul de cumparare.
Asica esentialul. Ramane de vazut daca agentiile de publicitate vor lua aminte. Caseta 600
ASCENSIUNE