SUFLETUL COMERTULUI
Constructia de marca si prin extensie comunicarea nu mai au de cativa ani un tratament exclusiv traditional. Spatiul virtual are deja in RomanIa un festival care da tonul noii industrii.
CLAUDIA CURICI
Green Pixel - Agentia de web design a anului
Cu asemenea date, e de inteles interesul suscitat de Internetics, unde lupta pentru agentia anului s-a dat intre Green Pixel si WebStyler, care si-au disputat si in anii trecuti coronita. Contestatii nemotivate a primit Green Pixel, castigatoare in 2004 pe motiv ca doua dintre lucrarile inscrise au foSt realizate in parteneriat cu Brandient, reprezentata in juriu de Cristian Paul, desi acesta a declarat inca de la inceputul competitiei ca nu se va implica in jurizarea celor doua lucrari. Analizand numarul de lucrari inscrise pe categorii se observa cu usurinta ca identitatea de corporatie (71 inscrieri) este cel mai consistent palier de promovare virtuala. La polul opus, la categoria bannere virtuale nu s-a acordat nici un premiu, un semn ca publicitatea pe Internet suscita neincredere.
Conflict de interese
De remarcat ca la categoria I-guvernare, desi ne aflam in plina campanie electorala, cu personalitati politce prezente pe web, nu au fost inscrise decat trei lucrari, semn ca incercarile candidatilor de a ajunge la inima internautilor prin prezentari virtuale sunt lipsite de consistenta imagologica. Aceeasi suRpriza o rezerva tocmai agentiile de publicitate, cele care dau lectii in materie de comunicare, acestea lipsind aproape cu desavarsire de pe lista inscrierilor. Paradoxal, desi ar trebui sa sustina avantajele prezentei marcii pe net, ele sunt competitorii indirecti ai agentiilor de promovare virtuala, in masura in care nu recomanda clientilor acest mediu.
Cercetarea on-line - ieftina si eficienta
Pentru ca orice demers intru promovare trebuie sa fie bazat pe cercetare, si in cazul publicitatii on-line s-a evidentiat necesitatea masurarii audientei site-urilor. Primele si unicele demersuri in acest sens in Romania apartin e-Marketing Research, care a inteles ca pentru o companie nu e suficient sa stie cate persoane ii viziteaza site-ul, ci, la fel ca in publicitatea traditionala, e importanta definirea profilului demografic si comportamental al vizitatorilor.
Profilul e altu;
Contrar ideii ca internautul este junele rebel pasionat de jocuri si chat, primele studii au aratat ca universul utilizatorilor e format din persoane din toate categoriile sociale, potentiali cumparatori pentru o gama larga de produse si servicii. Mai mult decat atat, aceste persoane sunt intr-o mai mica masura consumatori de media traditionala, ceea ce inseamna ca Internetul inseamna plus valoare in termeni de calitate a informatiei, devenind astfel o componenta imperativa a mixului de media. Studiile on-line, pe langa informatiile de mai mare acuratete asupra celui expus campaniei, informeaza despre masura in care campania a fost observata de vizitator, daca a retinut brand-ul, daca a inteles mesajul, daca influenteaza comportamentul de cumparare.
Asica esentialul. Ramane de vazut daca agentiile de publicitate vor lua aminte. Caseta 600
ASCENSIUNE