Pentru a dezvolta strategii de advertising cu impact, reteaua JWT a intocmit un studiu care radiografiaza principalele tendinte ale consumatorului anului 2006.
De cate ori am citit sau am auzit de schimbarile care s-au petrecut in ultimii 10 ani in cotidian? Schimbarile se petrec cu o rapiditate care de multe ori le face greu perceptibile in totalitate. In acest context, realizarea unui portret universal al consumatorului este o provocare pentru agentiile de publicitate. Reteaua JWT a intocmit un studiu care isi propune sa radiografieze tendintele (trendurile) care caracterizeaza mentalul consumatorului in anul 2006. Despre acest studiu, Vilma Ignat, Client Service Director la JWT Romania, ne-a declarat: "Aceasta analiza nu ofera retete, ci vorbeste despre motivatii si presiuni, despre tendinte in comportamentul consumatorilor. Sintetizeaza exemplar aspecte-cheie ale vietii consumatorilor contemporani. Si poate fi surprinzator cat de aplicabile sunt observatiile dincolo de granite geografice, de diferente culturale. Observatiile sunt aplicabile marcilor globale si locale deopotriva". Prima tendinta, "Sex fara scuze" vorbeste despre cele doua atitudini extreme in raport cu acest subiect: de la renuntarea quasi-totala la tabuurile nu de mult inca functionabile, pana la intoarcerea la puritanism, ce-i drept, mai firava, dar imbracand aspecte extreme. In aceeasi zona a moravurilor legate de sex, un loc important se acorda reproducerii in vitro, care pare a intra, din ce in ce mai mult azi, in normalitate. Inflatia de pornografie de pe Internet este o consecinta a cererii nelimitate. Filmul "Sex and the city" a devenit un hit, actorii porno au devenit celebritati. STATUTUL DE VEDETA. A doua tendinta, ("Falsificarea realitatii si falsa celebritate"), vorbeste despre modul in care televiziunea ne formeaza imaginea despre lume, substituindu-se de cele mai multe ori realitatii. In incercarea de a crea iluzia realitatii televiziunile aduc in prim- plan oameni obisnuiti cu problemele lor. Rezultatul este ca televiziunile ofera de fapt privitorului doar o iluzie de viata. (Reality Tv, Big Brother) Un alt aspect este statutul de vedeta/personalitate/celebritate construit de mass-media absolut superficial. Daca inainte celebritatea se baza pe meritul personal sau pe titluri nobiliare, acum, simpla aparitie frecventa, obisnuinta de pe retina consumatorului de media confera notorietate, iar adevaratele valori pe baza carora se legitimau modelele, s-au pierdut. Al treilea trend, "India si China in afara timpului", vorbeste despre redescoperirea de catre vestici a metodelor de evadare din cotidian si a spiritualitatii orientale. Al patrulea trend, "Timpul de lucru si timpul liber" se refera la impactul tehnologiei comunicatiilor asupra spatiului privat al fiecaruia dintre noi. Desi aparitia telefoanelor mobile si a PDA-urilor si-au dovedit utilitatea in viata profesionala, acestea afecteaza spatiul privat. In business se pare ca vor castiga cei care nu se vor raporta la timpul consumatorilor ca la propriul lor timp. FORTA NATURII. Al cincilea punct de interes al consumatorului il constituie "Dezastrele naturale". Uraganul Katrina, valurile ucigase din Indonezia, inundatiile au avut un impact puternic in constiinta colectiva, iar mass-media a reflectat aceste evenimente, realizand transmisii mai dramatice decat orice film de la Hoolywood. A sasea tendinta se refera la "Problema islamica". Notorietatea islamului a crescut semnificativ in ultimii 20 de ani. Revolutia din Iran, din 1979, atentatele de la World Trade Center si terorismul islamic s-au constituit in subiecte de prima pagina in ziarele din toata lumea. Al saptelea punct de interes, "Mania controlului" abordeaza obsesia oamenilor de a detine controlul asupra produselor pe care le cumpara si asupra marcilor pe care la prefera. COMUNICARE. Intre mobilitate si apararea intimitatii |
FAPT. Problema islamica, inca prezenta in mentalul colectiv |
Citește pe Antena3.ro
MESAJ
|
Un mesaj in primul rand e relevant pentru cei pe care ii vizeaza. Si cu siguranta trebuie sa ofere "entertaining" ca sa poata tine consumatorii in fata ecranului timp de 30 de secunde si apoi "conectati" la mesaj mult dupa aceea. Advertisingul pur informativ a murit demult. Mesajul va trebui ajutat de medii reinventate, adaptate consumatorului. Surprizele "cuceritoare" pot veni din toate componentele demersului de comunicare, de la strategie la mijloace si formate. In primul rand, intelegerea si respectarea consumatorului "viu" (nu a statisticilor sau a cliseelor preluate din studii de acum 20 de ani). Ne apropiem de un moment de rascruce in comunicare (determinat de schimbarea mediilor, a tehnologiilor, in general a vietii consumatorilor in general si de o anumita rutina in comunicare) si agentiile vor trebui sa-si reinventeze metodele si ideile, a declarat Vilma Ignat - Client Service Director Jwt.
|
EDUCATI
|
Studiul ne vorbeste despre reintoarcerea la sinceritate - despre un consumator care "s-a prins" de trucurile comunicarii si nu se mai lasa usor amagit si doreste sa se intoarca la "lucruri adevarate". Astfel de studii iti pastreaza mintea in alerta si te pastreaza in timp real. Consumatorii stiu ca au dreptul sa aleaga, sunt dispusi sa o faca si sunt atenti la mult mai multe detalii cand cumpara. Avand insa din ce in ce mult mai putin timp la dispozitie, vor prefera cu siguranta simplitatea si claritatea mesajelor. Si dupa ani de incercari si influente, se pare ca au decis sa "ia fraiele". Absolut firesc intr-un mediu atat de derutant (prin numarul nesfarsit de optiuni, tehnologii, activitati). Asta pentru noi inseamna si ca nu vor mai fi atat de dispusi sa fie "agresati" de comunicare si ca va trebui sa gasim metode mai inteligente si subtile pentru "a le intra pe sub piele", sustine Vilma Ignat, Client Service Director Jwt.
|