x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Auto - Eos, zeita apusului

Auto - Eos, zeita apusului

de Sebastian S. Eduard    |    08 Sep 2006   •   00:00
Auto - Eos, zeita apusului

Volkswagen ne aduce un cabriolet de zile mari

Volkswagen ne aduce un cabriolet de zile mari Cat inca mai este vara, pardon, vrem sa spunem cat timp nu a dat ninsoarea, parca-parca ar mai fi timp de un cabrio. Asa ca, fara prea multa introducere, va prezentam Volkswagen Eos. De precizat ca in mitologia greaca "Eos" era zeita apusului sau amurgului...

POPULARITATE. Modelul, care se bucura deja de o popularitate crescuta pe piata germana, este un cabrio la care remarci in primul rand spatiul generos al scaunelor din spate. Nu ca ti-ar pasa foarte tare, ca doar ti-ai luat decapotabila pentru tine, nu pentru pasageri, dar gandul ca totusi baietii din spate nu te injura aducand vorba despre chinurile inchizitiei este reconfortrant. Eos este primul cabriolet din lume echipat cu acoperis hard-top CSC. Daca vrei, arata ca un coupe elegant, daca vrei, il transformi intr-un cabriolet autentic sau... si-si. Trapa generoasa se poate retrage dand nastere la o solutie intermediara pentru zilele nu tocmai calduroase.

SPECTACULOS. Modelul testat de noi, unul de 150 de CP, imbina spectaculos caracteristicile unei masini de familie cu una sport. Suficient de incapatoare pentru patru persoane dar si incapatanata pentru a prinde suta in 9,8 secunde, in ciuda unei greutati de 1,5 tone, Eos beneficiaza de o cutie in sase rapoarte cu adevarat remarcabila.

Echiparea standard cuprinde printre dotari airbaguri frontale, laterale si pentru cap, geamuri electrice, aer conditionat "Climatic", ESP, scaune sport cu reglaj lombar, radio CD.

Un plus pentru aerul conditionat care poate fi reglat din jumatate in jumatate de grad si care face fata cu succes atunci cand afara sunt 19 grade si ai chef sa mergi, totusi, cu masina descoperita, in viteza a sasea.

Un minus, poate, pentru lipsa CD-changerului si a comenzilor pe volan la aceasta varianta, desi, unii mai putin carcotasi s-ar intreba, legitim, ce ar putea sa mai contina un upgrade catre full-option?

DATE TEHNICE
  • Motorizare 2,0 L, 150 CP/110KW Cutie manuala, 6 trepte
  • Viteza maxima: 210 KMh
  • Acceleratie 0-100 km/h: 9,8 secunde
  • Consum: 8,2-8,3 l
  • Pret CIP: 21.130 de euro
  • Concurenta: Opel Tigra Twin Top, Peugeot 206 cc, Mitsubishi Colt, Micra C+C
  • LA VOLAN
    ASTON MARTIN. Constructorul auto american Ford Motor a anuntat ca analizeaza posibilitatea de a vinde brandul de automobile de lux Aston Martin. Ford nu a decis daca va scoate la vanzare restul brandurilor, respectiv Land Rover, Jaguar si Volvo.

    CEA MAI SI MAI SI MAI. Cam asa arata cea mai rapida masina din Statele Unite. Saleen S7 Twin Turbo atinge peste 385 km/h si are 750 de cai putere. Motor V8 de 7 litri. Un pret pe masura: 580.000 de dolari.

    PAPAMOBIL LICITAT. Si ca vorbeam de masini extrem de scumpe. Papamobilul blindat utilizat de Ioan Paul al II-lea in timpul vizitei pe care a facut-o in Marea Britanie, in 1982, a fost vandut la licitatie, pentru peste 70.000 de dolari. Masina, cu greutatea de 24 de tone, are protectie antiglont si antibomba.

    LOGAN LA TOP GEAR. Masina nationala, Dacia Logan, a ajuns si la reputata emisiune auto Top Gear. Duminica seara, la Antena 3, Jeremy Clarkson a aratat o fotografie a automobilului si a obtinut un zambet din partea partenerului sau de emisiune, Richard Hammond. "Este numai 3.200 de lire si o gramada de oameni ar vrea sa cumpere o masina la un astfel de pret", a sunat argumentul lui Clarkson. Vedeta BBC a mai facut de asemenea un test drive cu noul Clio si, in ciuda diferitelor critici aduse, a conchis: "Imi place, ma face sa ma simt bine".
    ×