x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Avionul fantomă

Avionul fantomă

21 Sep 2007   •   00:00

National Geographic Channel prezintă o nouă serie Dezastre in aer, scoţănd la iveală captivantele poveşti umane ce se ascund in spatele fiecărei tragedii. Prin reconstituiri spectaculoase, filmări reale şi relatări ale martorilor oculari, telespectatorii pot urmări ultimele momente de teroare trăite de cei implicaţi, atăt in aer, căt şi pe pămănt.

ALERTĂ. Duminică, 14 august 2005. Aeroportul din Larnaca, Cipru. Era ora 9:00 dimineaţa, iar zborul low-cost 522 al companiei Helios Airways era programat să se indrepte spre Atena, inainte de a-şi continua drumul spre Praga, in Republica Cehă. La ora 9 şi 11 minute, pe măsură ce avionul urca pănă la 3.600 de metri, o alarmă de alertare a sunat in cabina pilotului. Căpitanul a transmis controlorilor de trafic aerian că are o mică problemă cu aerul condiţionat. După 5 minute, a cerut permisiunea de a urca pănă la 10.000 de metri; 30 de minute mai tărziu, avionul a pătruns in spaţiul aerian grec. Controlorii de trafic aerian din Atena au incercat in zadar să ia legătura cu zborul 522. La ora 10:24, Forţele Aeriene Elene au fost anunţate. E posibil ca zborul 522 să fi fost deturnat? La 11:20, două avioane de luptă F-16 au interceptat aparatul Boeing 737. Zburănd periculos de aproape faţă de avion, piloţii aeronavei greceşti F-16 au fost şocaţi să observe copilotul zăcănd inconştient pe scaunul său, iar căpitanul dispărut. Douăzeci de minute mai tărziu, ei au zărit două siluete lăngă cabina pilotului. La 12:04, echipajul celor două avioane F-16 n-au putut decăt să privească neputincioase cum aparatul plin cu pasageri se zdrobea de un munte şi exploda.

ANCHETĂ. Cercetările ulterioare au dus la descoperirea unor erori uimitoare. Compania Helios Airways avea o istorie de probleme privind si-guranţa, ce fuseseră ignorate. Alarme de avertisment ce au fost interpretate greşit de către pilot. Piese vitale ale avionului au fost folosite incorect. Şi, in cele din urmă, cea mai mare surpriză. Anchetatorii au descoperit scurgeri de aer din avion. Toţi cei aflaţi la bord erau inconştienţi. Dar testele ADN au demonstrat că cele două persoane din cabină nu erau piraţi ai aerului, ci membri ai echipajului care foloseau tuburi cu oxigen.

×
Subiecte în articol: documentar