x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Avon versus Toyota Avensis

Avon versus Toyota Avensis

22 Sep 2004   •   00:00

Noua imagine a firmei Avon este frumoasa actrita Salma Hayek. Aceasta prezinta si noul parfum din colectie, intitulat Today. Noul slogan: "Today. Tomorrow. Always" (Astazi. Maine. Intotdeauna) este o preluare a sloganului din afara.

O abordare asemanatoare o putem sesiza si la o campanie pentru Toyota Avensis, campanie ce se desfasoara in acelasi timp cu cea de la Avon si al carei slogan suna in felul urmator : "Today. Tomorrow. Toyota" (Astazi. Maine. Toyota). Sa ne imaginam ca doi copywriteri s-au gandit la acelasi concept de slogan in acelasi timp este ca si cum ne-am inchipui ca doi designeri de masini de la firme diferite scot acelasi model pe piata si nu observa. Practic este imposibil. Curios este faptul ca nici una din cele doua companii internationale nu s-a sesizat referitor la aceasta "coincidenta". Cand este vorba de doua companii asa de mari, si mai mult de imaginea lor, astfel de lucruri nu ar trebui sa scape cu vederea. Agentia care detine contul Toyota este Saatchi & Saatchi, pe cand adaptarea facuta de Avon este "in house".

OPINII. Ioana Suceava (Saatchi) ne-a declarat: "Sloganul este cel folosit de Toyota la nivel international, fiind noua semnatura de marca, in timp ce Avon foloseste sloganul «today tomorrow always» pentru campania celor trei parfumuri (Trilogia iubirii) lansata de curand in Romania "Today, Tomorrow, Toyota" este sloganul marcii Toyota. Noua semnatura de marca a debutat la sfarsitul anului 2003, inceputul anului 2004, iar in Romania a aparut incepand cu luna august 2004. Asemanarea dintre cele doua sloganuri este o simpla coincidenta". "«Today» este numele unui parfum, la fel ca «Tomorrow» si «Always». Practic cele trei cuvinte nu sunt un slogan. Sloganul Avon este: «Haide sa vorbim Avon!». Ne pare rau ca asta s-a inteles", ne-a declarat Mihaela Coman, director de marketing la Avon.

Chiar daca explicatia doamnei Coman este cat se poate de pertinenta nu putem sa ne lasam pacaliti ca alinierea celor trei cuvinte nu a fost folosita cu intentia constituirii unui slogan, ci doar pentru a anunta numele celor trei parfumuri. Coincidenta sau nu?

Nu raspunsul acestei intrebari ar trebui sa ne macine cat faptul ca cele doua sloganuri nu se "deranjeaza" unul pe celalalt, intr-o campanie ce se deruleaza in acelasi timp. (Alex Anghel)

×
Subiecte în articol: sufletul comertului toyota avon