Mai mult decat un eveniment destinat creativitatii publicitare din Europa Est-Europeana, Golden Drum a fost gandit ca un spatiu in care tarile participante isi manifesta specificul cultural si valorile care le reprezinta.
Golden Drum a devenit un spatiu care favorizeaza comunicarea intre participanti intr-un registru cald si firesc uman. Festivalul a fost gandit ca un instrument de branding de tara, tot mai complex si mai performant de la an la an. Servicii ireprosabile, apropiere umana, tintirea unui nivel de performanta mereu mai ridicat, rafinament culinar, creativitate sunt valori pe care Golden Drum le transmite pentru Slovenia. Seminarii de calitate, invitati care sunt nume in zona comunicarii, happening-uri care tin atat de advertising, cat si de creativitate in general au facut din festival un eveniment complex, deschis si care nu-si doreste sa delimiteze intre creativitatea cu finalitate artistica si cea cu finalitate economica. BRANDING DE TARA. Seminariile organizate pe tema creativitatii, a brandingului de tara, cele despre new-media au fost sustinute de vorbitori cu performante in domeniile lor, de la agentii si companii care sunt varfuri de lance in industrie. Wally Olins, intr-o prezentare ce poate fi considerata de referinta atat pentru retorica si argumentatia ireprosabila, cat si pentru pertinenta si originalitatea ideilor, a vorbit despre complexitatea problematicii branding-ului de tara. A gandi pe termen lung si a avea rabdare sunt doua elemente care fac parte din procesul de construire a imaginii unei tari. Steve King a prezentat tendintele si competitia dintre diversele tipuri de media, insistand pe problematica creata de dezvoltarea noilor spatii media si de independenta in crestere a consumatorului care, nu numai ca poate sa-si selecteze programele pe care vrea sa le recepteze, dar poate deveni propriul editor. DE PE LA ALTE FESTIVALURI. Deschiderea, element de marca al festivalului, dar si componenta necesara oricarei abordari profesioniste a fenomenului, s-a manifestat prin sectiuni destinate unor festivaluri din alte zone ale lumii. Au fost prezentate cele mai bune spoturi de la FIAP 2005 (The South American Advertising Festival) si de la ADFest 2005 (The Asia Pacific Advertising Festival). Creativitatea sud-americana mai ales a starnit valuri de aplauze, dar a adus si lacrimi de emotie in ochii asistentei. O umanitate reflectata cu umor irezistibil, dar si in aspectele ei tragice a fost background-ul acestor spoturi care au demonstrat ca intr-adevar publicitatea poate deveni nu numai enterteinment de cea mai buna calitate, ci si spatiu de afirmare si promovare a unor valori etern umane. Prezenta Romaniei atat in competitie, cat si ca numar de reprezentanti ai mass-media a fost impresionanta. Ca numar de intrari, Romania s-a situat pe locul al doilea, dupa gazda evenimentelor. Agentia romaneasca Leo Burnett a fost declarata agentia anului, dar locul al doilea ca agentie romaneasca inscrisa in festival, ocupat de McCann, a fost mai mult decat meritat si, aspect si mai important, onorabil. Aspecte gri care tin de etica participantilor, cum ar fi inscrierea unor lucrari care au facut parte din campanii vechi ori inscrierea unor asa-zise ghost-uri, ori de aplauze fortate, nu au lipsit.Citește pe Antena3.ro