x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cand detergentii "curata" publicitatea

0
25 Aug 2004 - 00:00
Cand detergentii


De cate ori vedem reclame la detergenti ne enervam si schimbam canalul. Nu acelasi lucru se intampla si cu publicitatea netraditionala, ea nu este la fel de agresiva si nu ne creeaza acelasi sentiment de plictiseala.

ALEX ANGHEL

Lipsa de creativitate in ceea ce priveste detergentul este o problema care-si gaseste scuze in lipsa unei legaturi emotionale dintre produs si cumparator, a faptului ca acesta din urma nu o sa obtina niciodata recunoastere sociala sau o imagine mai buna pentru ca foloseste detergentul X.

PARERI PERTINENTE. "Poate ca detergentul nu e un produs cu care sa creezi niste emotii, iar atunci cand reusesti sa le creezi ele pot conduce de cele mai multe ori catre umor. Intrebarea ar fi de ce. Poate si pentru ca in ultima vreme, consumatorul nu mai are un contact atat de strans cu detergentul. Il cumpara, il toarna in masina de spalat si pleaca la film, la serviciu sau in bucatarie, la treburile casnice", declara Silviu Culea, director de creatie Tempo Advertising.

"Se spune ca o marca (buna) este ca un cadou reusit pe care il facem consumatorilor, atunci cand le intelegem nevoile. Nimeni nu-si doreste sa primeasca detergenti cadou, nici in sensul figurat al acestei comparatii, si nici in viata reala. Oamenii viseaza la multe lucruri - reusita personala, succes fata de sexul opus, mai multi bani, status etc. - , iar hainele pur si simplu curate nu iti aduc nimic din acestea", Cristofor Iosub, Red Cell.

Si totusi, exista cateva spoturi la detergenti care ies din tipare, dar care nu putem spune ca sunt creative in adevaratul sens al cuvantului. Exemplele cele mai potrivite ar fi Dero cu Stefan Banica Jr. si cu nemtoaicele, Perlan Bonux si pensiunea si ultima campanie la Dero cu cele mai frecvente 99 de pete. "O campanie care mi se pare creativa este Perlan Bonux (proprietara de pensiune, mica patroana). De ce? Pentru ca a inventat un simbol, un personaj foarte specific, care sa "vorbeasca" despre marca. Utilizarea acestui tip de icon nu este cu nimic mai putin creativa decat utilizarea Letiziei Casta in reclamele L’Oreal. Cele doua personaje fac acelasi job: sa comunice beneficiile marcilor intr-un mod simbolic, numai ca vorbesc catre zone diferite ale creierului nostru", declara Cristofor Iosub, Red Cell

A FOST ODATA. Daca facem totusi un efort si ne amintim de acea gospodina nervoasa care spunea ca "detergentul obisnuit" este asa de prost ca ii vine sa-l arunce pe geam, ne punem fireasca intrebare: Ce are in comun cu igiena o femeie careia ii vine sa arunce lucruri pe geam? Ca s-a facut un progres semnificativ in ceea ce priveste publicitatea la detergenti, nimic de zis, insa nu atat de mare incat sa putem digera reclame care nu fac casa buna cu creativitatea. Si daca in alte tari sunt spoturi la detergenti care ajung sa castige premii pentru creativitate, la noi de ce nu se poate? De asta detergentii murdaresc publicitatea autohtona.

REALITATE

"Atata vreme cat campania "99 pete" a lui Dero a generat niste salturi spectaculoase in vanzari, nu cred deloc in lipsa de interes ori reactie a telespectatorilor la reclamele pentru detergenti" - Mihaela Nicola, lider Ogilvy

S-A SPART GHEATA

"Senzatia mea este ca reclamele la detergenti fac corp separat in publicitate in ceea ce priveste creativitatea. E aproape un alt fel de a comunica, antologic deja si axat intotdeauna pe beneficiul miraculos. Cand nu e odiseea curatarii petelor, sunt gospodinele moderne care folosesc produse inteligente. Ocazional, apar si niste figuri masculine care trateaza treburile casnice cu suspect de multa bunavointa... Reclama la detergenti este poate cea mai plina zona de clisee publicitare, nascute poate chiar din specificul produsului pe care lumea vrea sa il vada doar "la treaba". Toate acestea au fost desigur valabile pana la campania stralucita "99 pete" pe care Robert Redeleanu, ex-brand manager Dero, a realizat-o pentru acest brand", ne-a declarat Mihaela Nicola, lider Ogilvy.
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   detergenti

 

Ştiri din .ro




Mai multe titluri din categorie

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...
Serviciul de email marketing furnizat de