x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Cand detergentii "curata" publicitatea

Cand detergentii "curata" publicitatea

25 Aug 2004   •   00:00
Cand detergentii "curata" publicitatea

De cate ori vedem reclame la detergenti ne enervam si schimbam canalul. Nu acelasi lucru se intampla si cu publicitatea netraditionala, ea nu este la fel de agresiva si nu ne creeaza acelasi sentiment de plictiseala.

ALEX ANGHEL

Lipsa de creativitate in ceea ce priveste detergentul este o problema care-si gaseste scuze in lipsa unei legaturi emotionale dintre produs si cumparator, a faptului ca acesta din urma nu o sa obtina niciodata recunoastere sociala sau o imagine mai buna pentru ca foloseste detergentul X.

PARERI PERTINENTE. "Poate ca detergentul nu e un produs cu care sa creezi niste emotii, iar atunci cand reusesti sa le creezi ele pot conduce de cele mai multe ori catre umor. Intrebarea ar fi de ce. Poate si pentru ca in ultima vreme, consumatorul nu mai are un contact atat de strans cu detergentul. Il cumpara, il toarna in masina de spalat si pleaca la film, la serviciu sau in bucatarie, la treburile casnice", declara Silviu Culea, director de creatie Tempo Advertising.

"Se spune ca o marca (buna) este ca un cadou reusit pe care il facem consumatorilor, atunci cand le intelegem nevoile. Nimeni nu-si doreste sa primeasca detergenti cadou, nici in sensul figurat al acestei comparatii, si nici in viata reala. Oamenii viseaza la multe lucruri - reusita personala, succes fata de sexul opus, mai multi bani, status etc. - , iar hainele pur si simplu curate nu iti aduc nimic din acestea", Cristofor Iosub, Red Cell.

Si totusi, exista cateva spoturi la detergenti care ies din tipare, dar care nu putem spune ca sunt creative in adevaratul sens al cuvantului. Exemplele cele mai potrivite ar fi Dero cu Stefan Banica Jr. si cu nemtoaicele, Perlan Bonux si pensiunea si ultima campanie la Dero cu cele mai frecvente 99 de pete. "O campanie care mi se pare creativa este Perlan Bonux (proprietara de pensiune, mica patroana). De ce? Pentru ca a inventat un simbol, un personaj foarte specific, care sa "vorbeasca" despre marca. Utilizarea acestui tip de icon nu este cu nimic mai putin creativa decat utilizarea Letiziei Casta in reclamele L’Oreal. Cele doua personaje fac acelasi job: sa comunice beneficiile marcilor intr-un mod simbolic, numai ca vorbesc catre zone diferite ale creierului nostru", declara Cristofor Iosub, Red Cell

A FOST ODATA. Daca facem totusi un efort si ne amintim de acea gospodina nervoasa care spunea ca "detergentul obisnuit" este asa de prost ca ii vine sa-l arunce pe geam, ne punem fireasca intrebare: Ce are in comun cu igiena o femeie careia ii vine sa arunce lucruri pe geam? Ca s-a facut un progres semnificativ in ceea ce priveste publicitatea la detergenti, nimic de zis, insa nu atat de mare incat sa putem digera reclame care nu fac casa buna cu creativitatea. Si daca in alte tari sunt spoturi la detergenti care ajung sa castige premii pentru creativitate, la noi de ce nu se poate? De asta detergentii murdaresc publicitatea autohtona.

REALITATE

"Atata vreme cat campania "99 pete" a lui Dero a generat niste salturi spectaculoase in vanzari, nu cred deloc in lipsa de interes ori reactie a telespectatorilor la reclamele pentru detergenti" - Mihaela Nicola, lider Ogilvy

S-A SPART GHEATA

"Senzatia mea este ca reclamele la detergenti fac corp separat in publicitate in ceea ce priveste creativitatea. E aproape un alt fel de a comunica, antologic deja si axat intotdeauna pe beneficiul miraculos. Cand nu e odiseea curatarii petelor, sunt gospodinele moderne care folosesc produse inteligente. Ocazional, apar si niste figuri masculine care trateaza treburile casnice cu suspect de multa bunavointa... Reclama la detergenti este poate cea mai plina zona de clisee publicitare, nascute poate chiar din specificul produsului pe care lumea vrea sa il vada doar "la treaba". Toate acestea au fost desigur valabile pana la campania stralucita "99 pete" pe care Robert Redeleanu, ex-brand manager Dero, a realizat-o pentru acest brand", ne-a declarat Mihaela Nicola, lider Ogilvy.
×
Subiecte în articol: sufletul comertului detergenti