x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cand televiziunile se schimba la fata

0
10 Iun 2004 - 00:00

SUFLETUL COMERTULUI

Rezultatul procesului de redefinire a identitatii televiziunii nationale si canalelor inrudite, demarat in urma cu mai bine de un an de SRTV si consultantul sau, Brandient, va deveni public saptamana aceasta.

TANIA COHN, CLAUDIA CURICI

Dupa cele doua serii de licitatie din vara anului trecut, in care interesul agentiilor autohtone ce cochetau cu constructia de marca s-a dovedit a fi complet nesatisfacator, Societatea Romana de Televizune (SRTV) a optat pentru evaluarea ofertelor internationale.

Romanii comozi, britanicii castiga

Pe lista scurta ramasesera cateva nume reputate in constructia si managementul identitatii de televiziune: Kemistry, Troika Design, Wilkinson, English&Pockett. In vreme ce Kemistry construise arhitecturii marcii National TV, munca celor de la English&Pockett e familiara romanilor prin semnarea proiectelor Discovery, Eurosport, Animal Planet sau Travel Channel.

Istoria marcii

Identitatea marcii SRTV e asociabila cu istoria Romaniei contemporane: portavoce a puterii in ’89, simbol al Revolutiei, apoi masura a dezorientarii nationale. Dupa aparitia marcii Pro TV, care vorbea despre chipul, la optativ, al unei Romanii implinite, si apoi a celorlalte branduri tv, SRTV a intrat intr-un apasator con de umbra, in ciuda tentativelor repetate de improspatare a imaginii celor patru canale TVR1, TVR2, TVRi, Cultural.

Demersurile, interne sau externe (vezi colaborarea cu agentia de publicitate Foss), au fost succese palide. Esecul de ansamblu s-a datorat lipsei de intelegere a notiunii de marca, ale carei valori nu se rezuma doar la comunicarea lor prin logo (desenul din coltul micului ecran), ci la declinarea acestor valori in termeni de achizitii de programe, de emisiuni, de comportament si profil al angajatilor. Ce lipsea SRTV erau organizarea, viziunea si respectarea consecventa a principiilor de existenta a marcii. De aceea, o data cu aparitia unei echipe ai carei membri, educati, facusera si manageriat de cariera (actualul presedinte al TVR transformase o editura intr-un succes de business), sansele ca destinele SRTV sa aiba o evolutie pozitiva au crescut mult.

De la superficialitate la profunzime

E pentru prima data de la infiintarea SRTV cand are loc o transformare de asemenea amploare. In 2004, procesul de rebranding (redefinire a identitatii companiei) nu s-a mai rezumat la un desen, ci a fost facut ca la carte, incepand cu diagnoza organizatiei. Cu peste 1.500 de angajati cu o medie de varsta superioara, e limpede ca demersul a fost departe de a fi simplu. Calin Georgescu se teme ca "SRTV va veni doar cu un nou on-air look, cu un nou slogan" si ca alegerea unei companii internationale, oricat de talentata intr-ale identitatii, nu rezolva si problema administrarii ei. E adevarat ca s-a strigat de prea multe ori "Lupu’!" in cazul TVR, fara ca rasturnarile spectaculoase sa apara. Totusi, pentru cine cunoaste seriozitatea, fervoarea si calibrul echipei lui Nicolau, presedintele TVR, deplin dedicata schimbarii, reticenta lui Georgescu poate fi tratata cu rezerva.

Context favorabil?

Avand ca fundal transformarile Romaniei in plan politic, nu doar favorabil, ci imperativ necesara era schimbarea chipului postului televiziunii de stat, mai ales daca adaugam la lista motivelor competitia televiziunilor comerciale (loc trei la credibilitate dupa sondaj CURS 2004, dupa Pro TV si Antena 1) si a televiziunilor de nisa. La ubicuitatea TVR aspira proaspata National TV, post ce se vrea, cu grila de toamna, o televiziune a romanilor cu aspiratii europene. Pe de alta parte, dimensiunea serioasa, informativa - alt atribut al TVR - e in competitie cu Realitatea TV, acest CNN de savoare locala. Ramane de vazut care vor fi valorile preferate pentru redefinirea TVR intru diferentierea de competitie si care va fi strategia declinarii lor in practica - marketing, grila de programe, comunicare interna si externa.

OPINIE DIN EXTERIOR

"Tot know-how- ul necesar se afla deja aici, de la concept, creatie si productie si pana la administrarea ulterioara a actiunilor de marketing", considera Georgescu, singurul specialist roman in constructia identitatii tv. In contextul dezinteresului manifestat de jucatorii locali, compania lui Georgescu ar fi putut fi singura adecvata. Brando n-a participat insa la licitatie, deoarece propunerea pro bono facuta pentru schimbarea identitatii TVR Cultural, pe vremea cand alta era conducerea, a ramas la acea vreme neluata in seama. Solutia a venit deci din strainatate.
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   srtv

 



Mai multe titluri din categorie

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...
Serviciul de email marketing furnizat de