x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ce au mai făcut românii pe afară

0
Autor: Eliza Dumitrescu 12 Ian 2008 - 00:00
Ce au mai făcut românii pe afară


Anul care tocmai s-a încheiat a fost unul în care agenţiile de publicitate şi de PR româneşti au făcut paşi importanţi în sensul acumulării unor premii cu greutate în industria mondială.


Cea mai importantă performanţă a fost înregistrată la Festivalul de la Cannes, unde GMP a câştigat un Leu de Bronz, unul dintre primii luaţi vreodată de o agenţie de publicitate românească. Un alt festival reper pentru creativitatea locală, Golden Drum, a premiat McCann Ericksson pentru al doilea an consecutiv, cu titlul de Agenţia Anului. Între aceste două repere cu greutate, valoarea lucrărilor executate de români a fost recunoscută prin numeroase alte distincţii. O surpriză frumoasă, a fost tot la Cannes unde agenţia Webstyler a fost premiată pentru campania "Alo…322? Vreau preşedintele înapoi!” pentru ca după câteva luni, aceeaşi campanie să ia la Golden Drum un trofeu de argint.


Mai puţin mediatizat, demersul de branding îşi are şi el premiile lui. La ReBrand 100, două agenţii româneşti de specialitate s-au alăturat aleşilor ce au plecat cu premii  de la singurul festival internaţional ce evaluează din punct de vedere al eficienţei, procesele de rebranding din toată lumea. Grapefruit şi Brandient eu câştigat fiecare câte două premii în cadrul festivalului.    


PR-ul a adus şi el distincţii României.  IPRA (International Association of Public Relations), competiţie comparabilă în industria de PR cu premiile Oscar, a desemnat printre câştigători, echipa de relaţii publice a agenţiei Tempo. Campania câştigătoare a agenţiei Tempo este "Cu drag, pentru tine” şi a fost concepută pentru lansarea "Laptelui Proaspăt de la Danone”.


Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants, a câştigat premiul Best Campaign în South-East Europe în cadrul primei ediţii a European Excellence Awards pentru campania de PR a ING Fond de Pensii în România. Mai mult de 600 de campanii au intrat în competiţie cu această ocazie.


La acelaşi festival, proaspăta agenţie de PR a GMP ( lansată ca şi companie în vara lui 2007), a fost aleasă "Newcomer agency of the year", după o competiţie în care a avut drept concurenţi agenţii europene şi reţele de PR: CitySavvy (Amsterdam & Londra), Man Bites Dog (Brighton, Marea Britanie), Trimedia Harrison Cowley (Londra şi şase orase din Marea Britanie) şi BondPR (Londra, Paris, Munchen, Roma, Madrid, Amsterdam, Bruxelles, Stockholm, Praga).


Privind proiectele de media, surprizele au început la Cannes, prin Leul de Argint câştigat de Starcom pentru campania "1 din 8 femei”, primul Leu, câştigat, cronologic vorbind de România ( la 19 iunie).


Cele trei proiecte de media inovativă înscrise de Media Direction la Eurobest au fost toate nominalizate, desi nu luat premii.


Ideile de marketing viral, made in Romania au avut şi ele valoare afară. O dovedeşte un Silver Echo câştigat de echipa Proximity la Festivalul DMA Echo Awards. Lucrarea premiată, "Minor Report”, reprezintă un proiect de Direct Mail inovativ, realizat de Proximity anul trecut pentru organizaţia Salvaţi Copiii, în cadrul Festivalului Brazilor de Crăciun.


Acestea sunt doar câteva dintre trofeele obţinute de creativitatea românească în 2007. Abordate echilibrat, premiile, internaţionale sau nu, pot fi un element de motivare a echipelor şi un motor pentru autodepăşire. Ceea ce aduc pentru imaginea României astfel de reuşite este ceva de la sine înţeles.



Cum vede McCann ?

" Două evenimente au contat anul trecut pentru creativitatea românească.
Primul a fost Festivalul de la Cannes, al doilea cel de la Portoroz. Golden Drum este important pentru ca acolo s-a mutat lupta creativă dintre agenţiile românesti. Cannes-ul pentru că devenise o obsesie pentru publicitarii români, care până astă vară nu câştigaseră niciodată vreun premiu acolo. Ei bine, în 2007 obsesia a fost rezolvată prin câştigarea primului Bronz la Cannes de către o agenţie românească, iar la Golden Drum lupta s-a tranşat în favoarea McCann care a câştigat pentru a doua oară consecutiv titlul de Agenţia Anului, iar România a arătat că domină creativ regiunea Noii Europe. Felicitări tuturor premianţilor! Avem un client nou, Heineken România, şi vrem să onorăm încrederea pe care ne-a arătat-o făcând o campanie pe măsură. Apoi ne propunem să facem o re-eficientizare a procedurilor agenţiei şi o consolidare a McCann WorldGroup. În rest, nu avem obsesii.” - Adrian Boţan CEE Creative Director McCann Erickson


Bilanţ în agenţia cu Lei

"Pentru GMP Advertising a fost un an de construcţie. Parte din rezultate deja se văd prin ceea ce facem pentru clienţii noştri. Cele mai importante reuşite sunt legate de consolidarea poziţiei de lider de piaţa a berii Timişoreana dar şi lansarea în România a brandului Millennium Bank în luna octombrie, urmată de Millennium Christmas Tree în Decembrie. Anul ăsta, GMP a aniversat 7 ani cu primul Leu de la Cannes adus României de o agenţie de creaţie.  Pe lângă asta, GMP a făcut o figură bună la ambele festivaluri naţionale (Effie şi Ad'Or) unde a fost pe locul 2. Un an bun care confirmă trendul pe care se află GMP. Evident e loc şi de mai bine ”. -  Felix Tătaru, General Manager GMP - 691


Anul promisiunilor confirmate

"2007 a fost anul în care am devenit agenţie de PR, am fost aleşi Tânăra agenţie europeană a anului, ne-am crescut echipa cu 5 noi oameni, am câştigat mai mult de 10 clienţi noi şi am făcut peste 30 de campanii memorabile. Am câştigat premii la toate competiţiile în care ne-am înscris, ba chiar şi în cele în care nu ne-am înscris (Romanian PR Awards, unde s-a înscris clientul direct). Ne-am crescut cifra de afaceri cu peste 30 % faţă de anul anterior. Am devenit membri ai Clubului Companiilor de Relaţii Publice. Am muncit mult, dar a meritat. Pentru GMP PR, 2007 a fost un an excelent”. - Ioana Mănoiu, Manager Partner GMP PR - 631
Citeşte mai multe despre:   anul,   sufletul comertului,   căştigat

 



Mai multe titluri din categorie

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra
Încă de la primele semne că vara s-a dus, iar frigul toamnei începe să ăși facă simțită prezența zilnic, copiii încep să intre într-o stare de agitație. Simt că nu mai este chiar atât de mult până la C...

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...
Serviciul de email marketing furnizat de