x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Cum ia Anna Lesko elan

Cum ia Anna Lesko elan

de Adriana Oprea-Popescu    |    20 Mar 2010   •   00:00
Cum ia Anna Lesko elan

Reclamele la serviciile de telefonie mobilă seamănă, cele mai multe dintre ele, cu versurile manelelor. Încropite pe genunchi, "să fie", fără să transmită vreo stare, fără să solicite vreun pic lobul gândirii, au în ele acelaşi bla-bla-bla de complezenţă cu care un cocalar vrăjeşte o piţipoancă pentru o aventură de o noapte.



Putem să ne imaginăm că pe ea o cheamă Mirela şi că el e rapperul ratat care cântă la şosea, două săptămâni mai târziu, "îmi reîncarc cartela, să o sun pe Mi-re-la!". Şi umblă "trailalela", deşi, pe cuvânt de onoare, niciodată n-am înţeles ce vrea să spună cu asta. E minunat de eficient, nu-i aşa? O reclamă la comunicarea prin telefonie mobilă având un scurtcircuit în transmiterea mesajului dintre difuzor - ăla de umblă "treilalela" şi receptor - fraieru' care-şi batu' capu' cu "treilalela".

Nu că-i bine? Nu că-ţi vine să te înfigi în Cosmote "direct din cartier, mai ieftin ca o co-la!"? Singurul talent al băiatului e că are bătaie cu limba în bolta palatină şi "la"-urile finale îi ies într-un fel. Aşa, şi? De ce m-ar interesa pe mine cum decurge socializarea dintre el şi Mire-LA? Mă interesează la fel de tare precum mă preocupă baloanele sub formă de pinguin care le intră altora pe hornurile casei.

Eu n-am horn. Şi, sincer, am o uşoară strângere de inimă ca pinguinii să nu le obtureze celor cu horn emisia de gaze toxice, să-i găsim prea târziu şi prea reci. Prea "Orange" la piele. Care-i treaba cu pinguinii care zboară? E o aluzie la încălzirea globală şi speciile pe cale dispariţie, e o secvenţă de delirium tremens sau doar o metaforă din categoria "altceva mai bun n-am găsit"?

Oricât ar da din aripioarele lor mici, pinguinii nu pot compensa informaţiile despre cost, beneficii, acoperire... Şi, că veni vorba de "acoperire", Vodafone încearcă din răsputeri să compenseze asta printr-o găselniţă de genul "n-ai argumente, ridică-ţi fusta!". Personajul principal e Anna Lesko. În echipament de sport, cântăcioasa bate mingea de baschet, cu mânuţa ei delicată şi pricepută, cu terminaţii de gheruţe grena. "Vreau să dau şi eu un coş de sus."

Aha, deci Anna Lesko vrea şi nu e ceva legat de acneea juvenilă. Ea vrea. Întrebarea care rezultă, firesc, e: poate? Şi-o vedem cum sare ca bezmetica, cu mâinile înainte, într-o sală de sport goală. E timidă, n-are nevoie de spectatori, s-ar face de râs. Fustiţa îi fâlfâie în sus, obraznică, ca lui Marilyn Monroe deasupra gurii de aerisire.

"Am tot încercat io nişte manevre, da'... Nu prea mi-a mers", zice Lesko, plină de sinceritate şi cocoţată pe nişte catalige roz. Deci, Anna cea care arde în flăcări recunoaşte că recurge la manevre. Pentru un coş de sus... Pentru unul de jos vă daţi seama de câtă strategie şi tactică e nevoie, da? "Am sunat o grămadă de oameni să mă ajute", mărturiseşte în reclamă Lesko. V-o imaginaţi?! "Iri", de pildă, "mă ajuţi şi pe mine să dau un coş de sus? Te rog, te rog, te rog..."

Şi Iri normal că nu poate, lui nici manevra cu tocurile nu i-ar ieşi, aşa că o roagă pe Moni, dar cea înaltă e în plin proces de ordonare a cugetărilor despre viaţă, aşa că zice pas. Şi Lesko nu marchează, fir-ar. Dar... "De ce număr credeţi că am făcut io rost?", devine (în reclamă) Lesko misterioasă. Aici e faza la care devin uşor confuză. Ni-l descrie sau ni-l arată? Numărul. Nu ne dă indicii, vedem doar cum apare regele înălţimilor, Anicşca maia i-ar atinge cu fruntea plexul solar, dar el se apleacă, şi ea pare pitică, parcă suferă de nanism, biata de ea. Şi e aşa de neajutorată cu problema ei vitală...

Ei, ş-abia acu apare numărul: Mureşan îi arată lui Lesko cum se face ("te duci cu mâinile în sus, nu înainte, ca şi cum ai sări în bazin"), ea aleargă cu încetinitorul, ca o ciută înspre ciurdă pe National Geographic, şi dintr-odată se înalţă, deschide gura, mâinile ei apucă strâns, se aud bătăile accelerate ale unei inimi, băi, las-o naibii, finalizăm? Lesko marchează! A ştiut să-şi ia elan! Dar elanul nu era al ei, era al lui Mureşan, care-şi proptise lopeţile de mâini pe fesele lui Lesko şi-o ducea pe sus, spre coş şi spre împlinire.

Morala? Fetele ca Lesko rareori spre niciodată reuşesc în viaţă prin forţe proprii. Întotdeauna se găseşte câte unul care să le împingă de fund în sus. "Fă orice-ţi trece prin cap", zice sloganul reclamei. "Abonează-te la Vodafone şi ai..." Un Mureşan care să mă ridice ori de câte ori vreau să marchez? Unul care să mă ajute să fac vreo manevră? Dacă nu, e neinteresantă oferta... Se zice că pentru prestaţia din reclamă, Lesko a primit 10.000 de euro. Filmările au durat 7 ore. Sincer, ce vă trece acum prin cap?

Data viitoare vorbim despre reclamele care fac părul. Măciucă rezistentă la rupere.

×
Subiecte în articol: sufletul comertului