x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Da cu banu’

Da cu banu’

10 Feb 2005   •   00:00

In cadrul Galei Societatii Civile, eveniment ce s-a desfasurat in aceasta saptamana la Teatrul National Bucuresti, cei prezenti au avut parte de seminarii interesante si invitati pe masura.

RETINUTA. Lidia Solomon (Connex) a evitat orice discutie despre schimbarea imaginii companiei
Tema care ne-a surescitat interesul: "Eficienta sponsorizarilor ca instrument de marketing". Vorbitorii Lidia Solomon (Connex), Eugen Babau (Grupul Rompetrol), Cristina Hanganu (Michelin), Alexandra Dinita (Free Communication) si Dragos Olea (ADD) au explicat pe indelete invitatilor rolul sponsorului si al sponsorizatului. Lidia Solomon a vorbit despre strategia de sponsorizare si importanta asocierii unei marci cu evenimente importante. In opinia ei, sponsorizarea trebuie privita ca un act complementar celui publicitar. Ea a tinut sa mentioneze ca toate companiile proprofit au de castigat dintr-o sponsorizare si sa nu se creada ca sponsorizarea este o actiune caritabila. Lidia defineste sponsorizarea ca pe un proces de marketing bine structurat. Cristina Hanganu o contrazice oarecum atunci cand vine cu o alta definitie in care include si activitatea filantropica: "Sponsorizarea este un amestec de PR, sales promotion si activitate filantropica". Spre finalul prezentarilor, Alexandra Dinita a explicat conceptul de sponsorizare din perspectiva omului de relatii publice. Astfel, agentia de relatii publice joaca rolul de consultant al ambelor parti, atat al sponsorului, cat si al sponsorizatului. Alexandra crede ca "simpatia asupra organizatiei ce solicita sponsorizarea va fi atrasa numai printr-o prezentare creativa, coerenta si completa a proiectului de sponsorizare". Sansele ca o cerere de sponsorizare sa fie acceptata cresc inzecit atunci cand este insotita de o "argumentatie convingatoare si la obiect privind beneficiile sponsorului". Conferinta s-a incheiat cu prezentarea rezultatelor studiului "Sponsorizarea in cultura. Atitudinea comunitatii de afaceri din Romania", realizat de ADD. (Alex Anghel)

BILANT
In ultimii ani, valoarea sponsorizarilor facute de companii la nivel mondial a avut cea mai mare rata de crestere dintre toate formele de marketing. In Romania, chiar daca sectorul de afaceri a inceput sa acorde o atentie mai mare acestui domeniu, sponsorizarile sunt inca gandite ca acte de binefacere. Lipsa criteriilor de masurare a avantajelor proprii poate sa demotiveze companiile sa devina sponsori. Situatia s-ar schimba daca reprezentantii sectorului de afaceri ar constientiza legatura dintre acordarea unei sponsorizari si obiectivele de afaceri ale companiei. Conferinta "Eficienta sponsorizarilor ca instrument de marketing" a oferit raspunsuri la cele mai importante intrebari despre sponsorizari atat companiilor preocupate de succesul strategiei lor de marketing, cat si organizatiilor care doreau sa atraga noi surse de finantare.

×
Subiecte în articol: sufletul comertului