Oglinzi, catifea, plasme, fum si jocuri de lumini si sunete au constituit un mix in spiritul unei avangarde baroce care i-a convins pe vizitatorii standului ca Sony este intr-adevar "like no other".
Deschiderea standului Sony de la CERF 2006 a coincis cu lansarea unui concept ofertant pentru lumea publicitara. Este vorba despre "comunicarea prin ambianta", care propune un pachet unitar de imagine si idee prin care brandurile sa vorbeasca despre sine. De la standuri la interioare si elemente de outdoor, Metropolis Studios realizeaza proiecte sustinute de idee si amprentate de stil. Bazele Metropolis Studios au fost puse de actualul director de creatie, artistul Dragos Epure, la München, unde urma cursurile Institutului de Film si Televiziune. Jurnalul National: Ce inseamna "comunicarea prin ambianta"?
Dragos Epure: Conceptul de comunicare prin ambianta a aparut o data cu Metropolis, dar a fost exprimat in cuvinte si lansat la CERF 2006 prin proiectul de stand al companiei Sony.
Vizitatorii standului Sony au experimentat trairi senzoriale si extrasenzoriale nascute din fuziunea elementelor de decor teatral cu produsele Hi-Tech Sony, intr-o ambianta supraspatiala creata prin camere de oglinzi, plasme amplasate orizontal pe tavan ce se reflectau in pardoseala de oglinzi, decoruri de catifea, lumini si fum. Proiectele Metropolis Studios sunt bazate pe conceptul de comunicare prin ambianta. Astfel, publi-cul prin contactul cu spatiile proiectate de noi traieste o calatorie virtuala in lumea senzatiilor si emotiilor tangenta cu lumea filmului, concentrate in lumi digitale abstracte.
Senzatii
FORTA. Lanturi groase pentru o bautura energizanta |
Cand a aparut si ce este Metropolis ?
Conceptul Metropolis a aparut in 2001, la München. Imi continuam studiile la Institutul de Film si Televiziune la München si imi doream sa imbin in munca mea toate cunostintele teoretice acumulate. Doream sa experimentez arhitectura, filmul si designul in concepte comune. A aparut Metropolis Studios. Echipa e formata din specialisti in arhitectura, film, publicitate si comunicare digitala.
Pentru cine ati lucrat si cum va gasiti clientii?
Cum aria de activitate a Metropolis Studios se intinde de la arhitectura la film, la design sau publicitate, proiectele in care ne implicam sunt si ele diverse. Am lucrat pentru companii din zona high-tech, renumite companii de tigarete, pentru producatori de bauturi racoritoare sau energizante, pentru productii cinematografice sau pentru designul unor spatii ambientale. Modalitatea de abordare a clientilor este simpla si directa. Doresc sa cred ca in cele mai multe cazuri noi suntem cei care ne alegem clientii, si nu clientii pe noi.
Ce locuri poți să vizitezi în Maramureș dacă mergi de Crăciun sau Revelion în 2024. Cele mai frumoase obiective turistice iarna
Cand avem o idee pe care o identificam ca potrivita unei anumite companii dezvoltam conceptul si prototipul/ macheta si ne prezentam la departamentul de marketing. Nu deranjam pe nimeni cu idei banale si poate tocmai de aceea, cand facem astfel de propuneri, ele de obicei prind contur. Prefer sa imi aleg cli entii in functie de cat de motivant este proiectul - si nu ma refer la bani, cat la provocarea creativa si tehnica pe care o presupune.
Citește pe Antena3.ro
Idee
OUTDOOR. Impactul viziunii tridimensionale |
Ce mijloace de expresie si tehnice utilizati pentru a va realiza lucrarile?
Metropolis presupune experimente si imbinari. Imi place sa ma joc cu materiale, lumini, sunete, imagini, perspective sau iluzii optice. Adesea apelam la elemente imateriale (lumini, sunete, reflexii) pentru a crea senzatii materiale.
Care este elementul cel mai important in realizarea unei lucrari?
De la idee pleaca totul. Experimentez forme si idei. Imi place sa construiesc in jurul unei idei fara a avea o finalitate practica imediata.
Dar de la concept la punerea in practica a ideii este adesea un drum anevoios. Comunicarea este un element important si fundamental in reusita unei lucrari. In cadrul dialogului se contureaza scopul comun al arhitectului, al constructorului si al beneficiarului. Printr-un management de proiect eficient si responsabil se indeplinesc dorintele, se mijloceste experienta si se evita dezamagirile.
Dupa experienta din scoala germana, dar si din mediul creativ de afara, ce parere ai despre creativitatea romaneasca din zona publicitatii?
As putea spune ca nu ne ridicam inca la profesionalismul si calitatea medie occidentala. Insa exista un imens potential creator, iar efervescenta si mediul dinamic de aici constituie pentru mine o continua provocare. Publicitatea romaneasca e emergenta si dinamica.
Ce anume te inspira? Cum stabilesti raportul optim intre valorile pe care trebuie sa le transmiti pentru o companie si propriile standarde si valori?
De fiecare data altceva. Depinde de tema, de concept. Uneori poate fi o forma pe care o vad, uneori o linie intr-un context, o umbra, o reflexie, si, alteori, chiar un gest sau un sunet, depinde de starea pe care o am si de ideea pe care doresc sa o transmit. Pornesc de la o linie si apoi construiesc pe marginea ei. Cand trebuie sa transmit o idee noua sau sa repozitionez un brand, nu fac altceva decat sa invat si sa inteleg brand-ul respectiv, sa-i cercetez istoria si evolutia. Nu ma multumesc niciodata sa fiu un simplu prestator de servicii.