x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun EURO 2008 / 130 milioane de euro pentru România

EURO 2008 / 130 milioane de euro pentru România

de Ovidiu Ciutescu    |    06 Iun 2008   •   00:00
EURO 2008 / 130 milioane de euro pentru România

10:12 Business Standard ne dă o veste bună. Firmele româneşti se pot îmbogăţi cu 130 de milioane de euro doar pe seama Campionatului European de fotbal! Aceeaşi companie emite, însă, şi un avertizment: Sînt şi companii care se aşteaptă ca marele eveniment sportiv să cauzeze pierderi, din cauza scăderii productivităţii muncii.

Business Standard ne dă o veste bună. Firmele româneşti se pot îmbogăţi cu 130 de milioane de euro doar pe seama Campionatului European de fotbal! Aceeaşi companie emite, însă, şi un avertizment: Sînt şi companii care se aşteaptă ca marele eveniment sportiv să cauzeze pierderi, din cauza scăderii productivităţii muncii.

GRĂMEZI DE BANI. Peste 20.000 de români sînt aşteptaţi să însoţească echipa naţională de fotbal la meciurile din faza grupelor EURO 2008. Participarea lor, calculată în funcţie de bugetul mediu de 100 de euro de persoană, timp de zece zile, se traduce într-o contribuţie a românilor la economia Elveţiei de aproximativ 20 mil. euro. Aportul românilor la creşterea PIB-ului Elveţiei ar fi de circa 6%. Astfel, aceştia ar putea contribui cu 20 mil. euro, din totalul de 344 mil. euro, pe care economia Elveţiei se aşteaptă să-i contabilizeze ca profit în urma acestei competiţii. În România, lanţurile de comerţ, din care unele au derulat campanii speciale pentru EURO 2008, ar putea înregistra vînzări suplimentare în luna iunie de circa 25-30 mil. euro, de pe urma evenimentului sportiv, generate în special de segmentul de TV, plasme şi LCD-uri. “Prin campania noastră ne-am propus să anulăm sezonalitatea clasică şi să avem două luni de vînzare, mai şi iunie, care să se ridice cel puţin la nivelul lunii aprilie, influenţată în mod pozitiv şi de sărbătorile de Paşti”, a declarat pentru Business Standard Jiri Rizek, CEO Flamingo International, companie care a investit 1,2 mil. lei (circa 330.000 de euro) în promoţia dedicată Campionatului.


BEREA CURGE ÎN VALURI. Piaţa berii pare cea mai cîştigată. Sînt aşteptate încasări de circa 50-60 mil. euro generate de EURO 2008. Vifor Versescu, directorul general al Patronatului Societăţilor Independente Producatoare de Bere din România, afirmă că în mod normal vînzările de bere în lunile iunie-iulie cresc cu circa 20% faţă de lunile obişnuite din an. În volum, este vorba de circa 500.000-600.000 de hectolitri de bere. Producătorii de bere se aşteaptă ca vînzările să crească în segmentul HoReCa şi, în special, la terase, cu circa 25-30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, şi în reţelele de retail, producătorii se aşteaptă ca vînzările de bere să crească cu aproximativ 30% faţă de luna iunie a anului trecut, potrivit declaraţiilor făcute de Cătălin Ignat, vicepreşedintele de marketing al United Romanian Breweries Bereprod, producătorul Carlsberg, berea oficială a Campionatului European de fotbal EURO 2008. De asemenea, evoluţii similare sînt de aşteptat pe piaţa băuturilor răcoritoare şi a apelor minerale şi plate, reiese din analiza cotidianului Business Standard. Majoritatea specialiştilor de pe piaţa de advertising estimează o creştere a investiţiilor în publicitate de circa 10-15%. Potrivit acestora, ritmul de creştere mai accentuat din perioada Campionatului European de Fotbal nu va modifica ritmul de creştere anual de 20-25% al pieţei de publicitate.


BĂRBAŢII CHIULESC DE LA MUNCĂ. Casele de pariuri se aşteaptă în această perioadă la încasări de aproape 15 mil. euro. Daniel Smeada, specialist în piaţa de pariuri, a declarat că încasările pentru perioada Euro 2008 vor creşte cu peste 30%, adică în medie încasările vor ajunge la 15 mil. euro. Potrivit specialiştilor în HR, productivitatea va scădea cu 10-15% în timpul EURO 2008, în special în industriile în care angajaţii sunt cu precădere bărbaţi, iar companiile se vor confrunta cu o rată a absenteismului ridicată. Drepturile de difuzare ale EURO 2008 au fost adjudecate de TVR, care va plăti “cu mult sub 30 mil. euro”, potrivit unei surse apropiate afacerii. De asemenea, TVR va încasa circa 4,5-5 mil. euro de la advertiseri în perioada EURO 2008, sume ce se pot dubla la ratinguri mari constante. Numărul de bilete alocate României pentru faza grupelor este de 18.706, care au fost vîndute în totalitate, potrivit oficialilor Federaţiei Române de Fotbal. Din acestea, 30% au fost reţinute pentru delegaţia oficială, 15% pentru parteneri şi sponsori ai echipei naţionale, iar 55% au fost vîndute publicului. Valoarea acestora se ridică la 1,31 mil. euro.

×
Subiecte în articol: magazin circa