x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Executia unei idei

0
13 Oct 2004 - 00:00

Donald Gunn a condus la Portoroz cea mai ofertanta zi a festivalului in ceea ce priveste calitatea si diversitatea seminariilor. A prezentat, de asemenea, celebrul nomenclator al publicitatii internationale, Gunn Report pe film, print si case de productie.

CLAUDIA CURICI, TEODORA MIGDALOVICI

  • Jurnalul National: La Cannes, anul acesta, ne-ati promis un Gunn Report pentru Media. Ce s-a intamplat cu el?

    Donald Gunn: Din pacate, Isabelle Musnik, autoarea acestui proiect, finalizat de altfel, nu a putut fi prezenta. Desi mi s-a propus sa-l sustin eu, am preferat amanarea lui, considerand ca cea mai potrivita persoana pentru a o face pentru prima oara in fata publicului este insasi Isabelle. Ea are propria grila de interpretare, independenta de Gunn Report pe print, spot si case de productie.

  • Presupun ca de la lansarea proiectului din vara acestui an si pana la punerea lui in practica va trebui sa treaca cel putin un an pentru ca festivaluri prestigioase sa aiba timpul necesar de a deschide competitia unei atari sectiuni.

    Asa cum am spus, Isabelle finalizase o prima editie, dar intr-adevar sunt convins ca abia peste cativa ani Gunn pentru Media va deveni un proiect la fel de consistent ca varianta sa pentru print si film. E doar o chestiune de timp. Anul acesta, la Golden Drum s-a vazut limpede din tinuta seminariilor pentru Media ca de abordarea creativa a acestui domeniu depinde viitorul industriei.

    Calitatea invitatilor

  • Participi la foarte multe festivaluri internationale. Aici, in Slovenia, ai fost gazda unui maraton de peste opt ore, in care 12 personalitati ale executiei publicitare si-au expus teoriile despre cum se face publicitatea de calitate. Din perspectiva ofertei educationale, unde s-ar plasa Golden Drum?

    Calitatea invitatilor - care trebuie sa va spun - n-au fost ai mei, ci ai lui Michael Conrad (el n-a putut fi prezent si am avut misiunea dificila de a-l inlocui) a vorbit de la sine. Pentru toti publicitarii din Est, dar si de aiurea, intalnirea a fost exceptional de utila. La inceputul anilor ’90, Roger Hatchuel, cel care a fost pentru ani buni presedintele Festivalului de la Cannes, a lansat aceasta idee: "More work, less beach" ("Mai multa munca, mai putina plaja"). Din pacate, primul an de seminarii la Cannes n-a fost un mare succes, agentiile au inteles invitatiile la seminarii ca pe niste ocazii de promovare in care sa-si expuna profilul agentiei. Atunci, stand de vorba cu Roger, mi-a venit ideea unei prezentari care sa demonstreze utilitatea in termeni de vanzari a creativitatii. Asa am ajuns sa analizez in perioada ’92-’95, 400 de reclame dintre cele mai premiate in lume, apartinand unui numar de aproape 200 de agentii, din 28 de piete. Rezultatul a fost impresionant, 346 din cele 400, adica 86%, erau asociate cu succesul de piata. Facand o paranteza, am refacut studiul in 2002 si rezultatul a fost ca 82% dintre reclamele creative supuse cercetarii s-au dovedit a fi o reusita in termeni comerciali.

    Comparatie

  • Deci la Cannes s-a lansat ideea de festival-academie pentru invataceii din industrie.

    La Cannes s-a lansat, dar Golden Drum face astazi o concurenta extrem de serioasa festivalului de pe Croisette. Si nu e singurul. Seminarii interesante sunt si la FIAP (Buenos Aires, Argentina) si la Clio (Miami) si la Ad Fest in Thailanda. Acesta din urma are in mod particular lectori de o tinuta profesionala ireprosabila. Restul festivalurilor nici nu dureaza atat de mult, si multe dintre ele se rezuma la decernarea premiilor si dineul de dupa.

  • Cum apar seminariile Golden Drum fata de cele de la Cannes?

    La Cannes, seminariile sunt mai generoase in termeni de "acoperire" a domeniilor comunicarii, in vreme ce la Golden Drum, anul acesta in special, ele au fost mai concentrate pe problemele concrete ale executiei unei reclame de buna calitate. Asa cum Herman Vaske (n.r. - unul dintre cei mai premiati oameni de creatie germani) spunea, estul Europei "musteste de idei". Problemele incep atunci cand ele trebuie puse in practica. Asa am ajuns sa invitam oameni care au facut performanta in casting, in post productie, in design, in tipografie, in copywriting, sa vorbeasca celor care aspira la acelasi statut despre importanta detaliilor care fac diferenta. Oricat ar parea de didactic, totul are importanta in executia unei idei. Oricat de mult ne-ar placea modelul renascentist, am vrut sa facem o pledoarie implicita pentru specializare. Am demonstrat astfel, cu exemple concrete, cat de insemnata e, sa spunem, postproductia, acest "maruntis" in viziunea unora, cat de mult un casting inspirat dubleaza viziunea regizorala si serveste intregirii conceptului. Un Leu la Cannes se ia doar atunci cand toate etapele peste care adesea oamenii de publicitate trec, acordandu-le minima importanta si inglobandu-le in serviciile lor, sunt respectate cu strictete si gestionate de oamenii cu maxime competente pe segmentul respectiv. Chiar daca o asemenea abordare presupune un consistent efort material, aceasta este o lectie pe care Estul trebuie sa o asimileze.

    Opinie transanta

  • Vorbind de lectii pe care trebuie sa le invete Estul, care este pozitia lui Donald Gunn fata de reclamele copiate sau facute doar pentru festivaluri? Oferta Romaniei in acest sens a fost anul acesta foarte generoasa, incepand cu lucrarea inscrisa de insusi ambasadorul Golden Drum in Romania si terminand cu agentii necunoscute care au intrat cu lucrari necunoscute pe lista scurta.

    Obligatia reprezentantilor tarii respective in juriu e sa semnaleze fenomenul care este profund daunator evolutiei industriei. Organizatorii festivalului ar trebui la randul lor sa solicite clientilor planul de media spre verificare - cei de la Cannes asa procedeaza. Cei care incalca etica ar trebui sa-si piarda respectul festivalului, al clientilor si al comunitatii.

  • Nu cumva asistam la un fenomen mai complex? Cei care copiaza poate resimt acut nevoia unor repere de care nu se pot desprinde.

    Nu e nimic complex in a copia sau a inscrie doar de dragul premiului. E foarte simplu. Daca ai o reclama si ea n-a trecut prin filtrul clientului sau este doar o preluare, lucrarea nu are validitate. Nu vad nimic admirabil in a copia un ad. Daca vrei sa inveti dupa model, imita in intimitate, dar nu face greseala de a iesi vreodata in public. Daca admiratia tuturor se manifesta nu prin competitie onesta, ci prin imitatie, putem sa uitam de evolutie.

    COMPARATIE

    "La Cannes, seminariile sunt mai generoase in termeni de «acoperire» a domeniilor comunicarii, in vreme ce la Golden Drum, anul acesta in special, ele au fost mai concentrate pe problemele concrete ale executiei unei reclame de buna calitate"

    LEUL GREU

    "Un Leu la Cannes se ia doar atunci cand toate etapele peste care adesea oamenii de publicitate trec, acordandu-le minima importanta si inglobandu-le in serviciile lor, sunt respectate cu strictete si gestionate de oamenii cu maxime competente pe segmentul respectiv"

    LA SANGE

    "Organizatorii Festivalului Golden Drum ar trebui la randul lor sa solicite clientilor planul de media spre verificare - cei de la Cannes asa procedeaza. Cei care incalca etica ar trebui sa-si piarda respectul festivalului, al clientilor si al comunitatii"

    ASA NU

    "Nu e nimic complex in a copia sau in a inscrie doar de dragul premiului. E foarte simplu. Daca ai o reclama si ea n-a trecut prin filtrul clientului sau este doar o preluare, lucrarea nu are validitate. Nu vad nimic admirabil in a copia un ad" - Donald Gunn
  • Citeşte mai multe despre:   cannes,   sufletul comertului,   golden,   drum,   golden drum

     



    Mai multe titluri din categorie

    Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

    Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
    Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

    Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

    Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
    Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

    Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

    Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
    Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

    În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

    În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
    Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

    O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

    O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
    O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

    Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

    Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
    O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

    Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

    Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
    Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

    Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

    Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
    Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

    10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

    10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
    O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

    Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

    Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
    Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

    Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

    Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
    Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

    Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

    Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
    Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

    Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

    Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
    Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

    Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

    Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
     Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

    Un nou record mondial: 126 de ore de dans

    Un nou record mondial: 126 de ore de dans
    O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...
    Serviciul de email marketing furnizat de