Obiecte promotionale, unele originale, altele trist de previzibile, standuri amenajate creativ pe alocuri, aparate in functiune care isi demonstrau calitatile. Toata lumea lucra de zor de parca s-ar fi aflat in propria fabrica. Sunt zilele Advertising Show.
ALEX ANGHEL, CLAUDIA CURICI
O data ce intri in pavilioanele 14 si 15 din Romexpo ramai uimit de diversitatea produselor si serviciilor din domeniul productiei publicitare: cutii de tabla, umbrele si haine personalizate, brelocuri din piele si plastic, foarte putine panouri publicitare cu o grafica superioara mediei. Calitatea executiei n-a mai fost totusi, ca in trecut, doar o promisiune pentru la anuâ, caci am gasit firme care au inteles ca interesul pentru bun-gust e o investitie. "Gift Box", o companie care confectioneaza ambalaje si pungi pentru cadouri, e un exemplu. Cu toate acestea, nota generala a fost de diversitate prost inteleasa, care a alunecat galopant in kitsch.
INDRAZNEALA SI BANALITATE. Cel putin teoretic, Advertising Show este premisa faptului ca ne apropiem cu pasi mari spre calitatea executiilor din strainatate. Un exemplu ce ne sustine afirmatia este firma "Contrast", care si-a prezentat imaginea intr-o combinatie de rustic si modern, tocmai pentru a-si justifica titulatura. O alta firma care ne-a impresionat a fost "Printactiv", firma sustinuta de un slogan reusit: "Idei insemnate" si de o prezentare futurista, cu miza pe delicatete si diafan. Reperul? Creativitatea de regasit in orice banca decenta de imagini. Cel mai enervant motiv grafic pe care l-am intalnit la majoritatea firmelor de productie publicitara a fost fluturele. Devenit parca laitmotiv, fluturele, actor principal in spoturile Whirpoll si Dorna, in promo-ul Pro TV plus Carrefour Orhideea, isi revendica suprematia si in domeniul productiei publicitare, justificandu-se ca fiind simbolul executiei perfecte.
ZUGRAVUL CU CASA NEVARUITA. Lasand fluturele sa zboare mai departe, am cazut prada unei alte prezentari. De data aceasta, dinamismul si vrednicia reprezentantilor standului cu pricina, precum si concordanta dintre numele firmei si actiunea ce avea loc au fost elementele care ne-au atras atentia. "Trust team" este numele firmei care ne-a castigat increderea prin simplul, dar importantul motiv al unei comunicari coerente si iesite din norma. Fiind un targ in care isi prezinta produsele/serviciile, intr-un mediu concurential, oameni si companii responsabile de imaginea altora, ne-am fi asteptat la o excelenta cel putin in ceea ce priveste prezentarea. Din contra, banalitatea si, in multe cazuri, chiar neglijenta prezentarii ne-au pus pe ganduri. Daca nu aici, atunci unde?
PREMIEREA. La seara de gala, pentru cei care au stiut de concurs si s-au inscris din vreme, ca sa nu se supere nimeni, au fost atatea categorii, medaliati speciali si atatia premianti, incat motivatia participarii la o editie viitoare ramane o chestiune discutabila. Daca un concurs nu e motivat de stabilirea unor ierarhii valorice, unde mai e miza?
Citește pe Antena3.ro
PREMIILE SPECIALE SI PE SECTIUNI