E nevoie de lideri tineri cu viziune pentru a schimba ceva la nivelul societatii. De aceea in urma cu 5 ani s-au trasat obiectivele si misiunea unei organizatii ce avea sa se numeasca Leaders Romania. Mai multe despre leadership, educare si formarea pietei de comunicare intr-un interviu cu Directorul Executiv Leaders Romania, Sergiu Sebesi:
Ce inseamna Leaders pentru piata de comunicare din Romania?
Sergiu Sebesi: Leaders Romania este o fundatie ce promoveaza tinerii romani cu potential de lideri, fondata acum 5 ani la initiativa actualului presedinte, Dl. Ovidiu Bujorean, ce a trasat obiectivele si misiunea acestei organizatii.
Leaders Romania este devotata dezvoltarii unor tineri lideri responsabili, capabili si inovatori care isi vor coordona activitatile spre evolutia tuturor membrilor societatii. Obiectivul nostru este construirea capacitatii societatii romane prin dezvoltarea componentei leadership in randul persoanelor cu responsabilitati decizionale.
Leaders propune un model integral de dezvoltare pe leadership ca o metoda de imputernicire a tinerilor lideri. Prin acest model, asiguram training-uri, transfer de cunostinte, conexiune, comunitati si alte forme de asistenta tehnica si financiara pentru tineri lideri si lideri in devenire care se implica permanent in activitati pentru schimbarea societatii in care traiesc.
Am initiat activitati pe dezvoltarea leadership-ului in domeniul administratiei publice, antreprenoriatului, comunicarii si marketing-ului, responsabilitatii sociale, cooperare internationala, dialog intre generatii, comunicatii interculturale si management al afacerilor. Prin aceste proiecte am promovat comunicarea si schimbul de idei si cunostinte intre marile corporatii din Romania, institutii de stat si tineri. Pana in prezent, Leaders Romania a organizat diverse training-uri, proiecte si programe in 3 mari orase in care se afla sedii locale Leaders: Bucuresti, Timisoara si Sibiu; speram ca in curand sa ne putem extinde. Pentru a ne asigura de eficienta programelor noastre, am realizat parteneriate strategice cu organizatii din Romania si din strainatate. Aceste organizatii au sustinut dezvoltarea Leaders Romania in mai multe moduri incluzand: training, suport financiar, logistic sau de resurse umane.
Cum se pozitioneaza conferintele Leaders in raport cu alte evenimente de acelasi gen, care-si propun sa formeze piata?
Sergiu Sebesi:Conform cu misiunea noastra, organizam evenimente avand ca fundament leadership-ul, promovandu-l si sustinandu-l cu ajutorul unor invitati experimentati in domeniile in care lucreaza. Evenimentele Leaders sunt mereu organizate, planificate din perspectiva participantilor: realizam studii si chestionare prin care incercam sa aflam care sunt dorintele acestora, mentinem legaturi stranse cu reprezentantii comunitatilor pe care le promovam si organizam intalniri de networking dese tocmai pentru a cladi relatii durabile intre membrii acestor comunitati.
Leaders Romania nu este un organizator de evenimente in serie, ci aplicam un proces de management si gestionare ce conduc la realizarea misiunii prin proiecte orientate catre participanti, grupul tinta al organizatiei.
Cea mai rară și mai stranie pasăre de curte. Cum arată găina cu carne neagră, care costă 2.200 de euro Cat despre costurile de participare, pana in prezent a incercat sa organizam evenimente sponsorizate tocmai pentru a permite accesul la formare a cat mai multor tineri ce cred in viziunea si valorile Leaders.
Citește pe Antena3.ro
Care sunt obiectivele pe termen lung care sperati sa le bifati prin actiunile Leaders Romania?
Sergiu Sebesi: Leaders si-a propus sa sustina tinerii care inoveaza, prin promovarea inititivelor lor si prin sustinerea dezvoltarii personale si profesionale a acestora. Pana in acest moment, organizatia s-a concentrat pe crearea de directii in ceea ce priveste elaborarea de programe, stabilind patru directii majore: societate civila, afaceri, guvernare si media.
In acest moment suntem in faza in care incercam sa consolidam comunitatile din cele patru domenii prin atragerea unui numar mai mare de tineri implicati in proiectele noastre, dar si sa dezvoltam o serie de servicii noi pentru acestia.
De exemplu, pentru organizatiile de tineret, am lansat recent un portal prin care dorim sa punem laolalta tineri voluntari sau potentiali voluntari, ONG-uri si mediul de afaceri care doreste sa se implice in proiectele societatii civile. Site-ul are un nume relevant pentru ceea ce dorim sa obtinem: Implica-te.ro . El vine ca o urmare fireasca a proiectelor pe care Leaders le-a dezvoltat pana acum in aceasta zona.
Sunteti la a patra editie. Cate inscrieri ati bifat?
Segiu Sebesi: Suntem intr-adevar la a 4-a editie de Leaders Awards. Inscrierile sunt in numar mult mai mare, fata de cele care au fost anul trecut, fapt ce face si mai dificila analiza acestor aplicari. Incercam ca de la an la an sa perfectionam acest proces, astfel incat in anii ce vor veni valoarea persoanelor ce aplica la Leaders Awards sa fie cat mai ridicata. Noutatea pentru acest an este faptul ca inscrierile s-au facut prin doua metode: prin recomandare si prin inscriere directa. Desi recomandarea a fost o noutate pentru Leaders Awards si a avut ca scop sa aduca mai multa obiectivitate, inscrierea prin recomandare nu a fost cea mai utilizata.
Care a fost parcursul profesional a castigatorilor Leaders?
Segiu Sebesi: Parcursul profesional al castigatorilor este variat, se observa totusi o evolutie comuna in aproape toate aplicatiile. Si anume, implicarea in proiecte, in organizatii nonguvernamentale sau angajarea inca din timpul facultatii. Majoritatea au numeroase traininguri si sunt implicati in mai multe proiecte simultan.
Se poate vorbi de un progres de la prima editie pana astazi din punct de vedere al proiectelor inscrise in concurs?
Segiu Sebesi: Se poate vorbi de un progres, mai ales in acest an cand numarul aplicatiilor inscrise au crescut vertiginos. Se poate avea in vedere si calitatea aplicatiilor, care este din ce in ce mai ridicata.
Nu ati avut nici un om de comunicare din strainatate in juriu. Credeti ca managerii si directorii de la noi sunt o instanta suficienta in vederea selectarii celor mai bune lucrari?
Sergiu Sebesi: In afara de costurile ce implica aducerea unui om din exterior in juriu, este vorba si de diferenta intre sistemele de evaluare. Managerii si directorii de la noi, cunosc piata muncii si sunt in stare sa analizeze mult mai corect aplciatiile, decat cineva din exterior. Poate ca ar fi fost interesant sa avem si un membru din strainatate si vom avea in vedere pe viitor si acest lucru.
Cum se gestioneaza valoarea in societatea de azi. Cum putem pune pe picioare un sistem de selectare si promovare a valorii autentice?
Sergiu Sebesi: Este greu de definit "valoare autentica". Am putea sa spunem ca aceasta este relativa la dinamica unei societati intr-un anumit moment. Ceea ce incearca Leaders sa faca este sa preia initiative inovative si sa le sustina prin promovarea si rasplatirea lor, cum ar fi Leaders Awards. Prin acest proiect dorim sa aratam societatii ca tinerii din Romania pot fi creativi si pot aduce o schimbare prin ceea ce fac. Exista un juriu format din personalitati ale vietii publice sau cu expertiza in domeniul lor de activitate care evalueaza tinerii propusi sau inscrisi pentru premiile Leaders.