x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Noile tendinte

Noile tendinte

17 Feb 2005   •   00:00

SUFLETUL COMERTULUI
DINAMICA - Designul, aceasta minge ridicata la fileul modei Telefonul mobil, acest "accesoriu" pe care il purtam zi de zi, a devenit un obiect indispensabil pentru fiecare persoana care participa in mod activ la viata de zic cu zi.
CRISTIAN PASARICA, ALEX ANGHEL

Nokia, numai bun de carte de vizita pentru posesor
Evolutiile spectaculoase de pe piata telefoanelor mobile atat din punct de vedere tehnologic, cat si al designului sunt de necontestat. Mai mult decat atat, pentru oamenii obisnuiti, mobilul a devenit nu doar un simplu instrument de comunicare, ci si un semn al statutului social, sau al aspiratiei la acesta. Sa ne aducem aminte de perioada ce a urmat imediat dupa revolutie, cand telefonul mobil era un obiect deosebit, pe care nu-l poseda orice persoana. Chiar daca nu aveai un ban in buzunar, daca aveai mobil, erai "cineva". Telefonul inlocuia cu succes lipsa ghiulului de aur de la mana sau a lantului de la gat. Mobilul asadar a devenit un fel de accesoriu, precum bijuteriile sau ceasurile de mana si poate ca pentru unele persoane inseamna chiar mai mult. Prin urmare, designul aparatului este important si joaca un rol semnificativ in ceea ce priveste achizitionarea acestuia.

DESIGN. La inceputuri, pentru telefoanele mobile utilitatea era cea mai importanta caracteristica, avand in vedere faptul ca nu aveau un design atat de spectaculos, in mare parte datorita limitelor pe care le impunea tehnologia de atunci. Acum designerii dau frau liber imaginatiei in efortul lor de a crea adevarate bijuterii, atat sub aspectul utilitatii, cat si sub cel al formei. Pe de alta parte insa, atunci cand vorbim de bijuterii, vorbim de lucruri scumpe. Acesta este motivul datorita caruia modelele cu adevarat revolutionare ajung mai greu pe piata sau nu ajung deloc. Materialele din care sunt facute telefoanele sau accesoriile pe care le au (camera foto, mp3 player) au un impact imediat asupra pretului. Prototipurile ne dau o idee despre ceea ce pot realiza designerii si cei care gasesc noi solutii tehnologice. In ceea ce priveste designul, observam ca telefonul mobil este un produs ce inregistreaza schimbari spectaculoase care se succed cu repeziciune. Modelele de anul trecut sau de acum doi ani sunt deja demodate. Am luat cateva exemple care sa ne lamureasca in acest sens. Nokia ne-a prezentat deja o parte din ultimele sale modele ce au intrat pe piata romaneasca prin campanii publicitare pe tv, print, outdoor. Modelul Nokia 7260 are un design interesant si impresioneaza prin aspectul sau avangardist. Forma nu este una cu totul deosebita, insa cromatica, prin contrastul dintre rosu, negru, alaturi de linia argintie ce contureaza formele aparatului, este de efect. Un alt exemplu ni-l dau cei de la Siemens cu modelul SK65, un telefon ce se adreseaza mai curand oamenilor de afaceri, imbinand utilul cu eleganta si rafinamentul. Se pune accentul pe ergonomie, iar paleta cromatica se rezuma doar la negru si argintiu. Multifunctionalitatea este o trasatura principala a lui SK65. Modelul Z720i este unul reprezentativ pentru cei de la Zapp. Forma se inscrie in stilul binecunoscut al celor de la Zapp, iar cromatica reflecta in mod clar culorile companiei. Noutatea consta in dotarea cu blitz a camerei foto. Designul lui Z720i trimite cu gandul la elemente ce tin de identitatea corporatiei. Sony Ericsson S700 pune accentul pe simplitate si ergonomie ca factori importanti in ceea ce priveste designul telefonului. Cele cateva butoane si ecranul mare de pe fata aparatului ne sugereaza clar ideea de simplitate. Ergonomia joaca un rol important in momentul accesarii functiilor mai complicate ale aparatului. Combinatiile de gri si argintiu nu fac altceva decat sa accentueze aceste trasaturi.

Un model ce se adreseaza oamenilor de afaceri
Sony Ericsson mareste ecranul telefoanelor

LUCRU IN ECHIPA
"Studiourile Centrului Sony Ericsson pentru Design Creativ sunt situate in orasul Lund din Suedia, in Londra, dar si in Statele Unite ale Americii si Japonia. In aceste studiouri, designeri industriali lucreaza impreuna cu designeri pentru interfete, designeri pentru materiale si culoare, precum si graficieni. Designerii industriali dezvolta linia de baza a terminalelor, in vreme ce designerii pentru interfata aleg temele grafice, pictogramele si wallpaper-ele pentru ecran. Designerii de materiale si culoare lucreaza la textura, materialele si gama de culori, iar graficienii, la cutiile in care sunt ambalate telefoanele sau la brosurile de prezentare. Numarul de designeri care participa la fiecare proiect variaza, dar toti sunt membrii aceleiasi echipe, o echipa care colaboreaza pentru a schimba tendintele in design". Raluca Ene Junior Consultant Premium Communication
×
Subiecte în articol: sufletul comertului