Jurnalul.ro Fun Omul de Neanderthal ar putea fi readus la viaţă prin clonare

Omul de Neanderthal ar putea fi readus la viaţă prin clonare

09 Ian 2009   •   00:00
Omul de Neanderthal ar putea fi readus la viaţă prin clonare

Revista New Scientist a publicat o listă de zece specii dispărute în ultima sută de mii de ani care ar putea fi aduse la viaţă în următorii ani datorită faptului că cercetătorii au reuşit sau sunt pe cale să reuşească să secventeze ADN-ul acestor specii din monstre congelate de ţesut. ADN-ul ar urma să fie apoi inoculat prin clonare unui ovul de la o specie existentă, asemănătoare speciei dispărute, care va juca şi rolul de mamă purtătoare.

Cercetătorii estimează că în 2009 va fi publicată prima versiune a ADN-ului omului de Neanderthal. Apoi încă doi ani vor fi necesari pentru ca ADN-ul să fie descris cu o precizie mai mare, precum aceea cu care putem descrie ADN-ul unui cimpanzeu. Odată cunoscut ADN-ului, cercetătorii pot prezice totul despre acea specie: cum arăta, cum era predispusă să traiască şi aşa mai departe. Astfel, cercetătorii vor realiza o analiză comparativă între omul modern şi rudele noastre îndepărtate, oamenii de Neanderthal. Dar în principiu specia va putea fi adusă la viaţă, mai ales că ovulul uman ar fi ideal şi o femeie ar fi o mamă surogat ideală. Dar chiar dacă va putea fi realizat practic, poate că reînvierea unei specii dispărute de oameni nu va fi realizate din motive de etică sau religie.

Articolul complet la www.stiintaazi.ro