Pentru una suta mii lei, insetatii de cunoastere intr-ale comunicarii au avut ocazia de a reauzi la Ad""Or povestea lui Sisif.
TEODORA MIGDALOVICI
Oricat ne-am straduit sa pastram confortabilul registru de gimnaziu drept reper, nu in "Legendele Olimpului" l-am gasit pe eroul nostru, creatorul publicitatii de succes. El este o figura renascentista, un om universal. Face relatii publice, strategie. Probabil a citit arta razboiului, daca nu cumva o are in sange, versiune ultima catre care inclinam, caci la urma urmelor, creatorul de succes e un baiat de actiune, nu soarece de biblioteca. Cu modelul baritonilor din politica pe noptiera, el face auto-lobby pe medii variate: conferinte pentru mladite, verva forumista, declaratii rasturnatoare de munti pentru creduli. De la diez la bemol discursul lui e desavarsit adaptat partenerului de conversatie. Are o inteligenta de tip neaos. E foarte smecher adica. Si in consecinta speculativ. Doar forta nebunului e comparabila cu intensitatea setei lui de succes. Si nici un pret nu e prea mare pentru dobandirea lui. Iar daca regulile trebuie schimbate, cu atat mai bine. Apostolatul admiratorilor e un bonus. El e un mare creativ, adevarat, dar in linia pragmatica a lui De Bono. E complet, deci de aplaudat. Iata-l pe Dinu Paturica. Intreprinzatorul feroce din "Ciocoii vechi si noi" e un personaj admirabil pentru ca reuseste. E un om de succes care stie ce vrea. Dar mai ales pentru ca lipsa de vitalitate si reactie a celor din preajma lui ii incurajeaza ascensiunea. La fel si la AdâOr. Daca din ignoranta sau stupefactie agentiile din Raaa au tolerat inacceptabilul, atunci e dreptul acelor Dinu Paturica din industrie sa creasca, sa straluceasca si sa faca bani. Justificarile sunt simple: Lucrarea a placut? A multumit clientul? A adus bani si primit aplauze? Daca da, povestea cu fantoma si reclama copiata mai are relevanta doar pentru invidiosii si pudibonzii ce n-au identificat la timp in aceasta o oportunitate de business si o nisa de PR pentru dobandirea notoritatii. Care e deosebirea intre un personaj suspectat de coincidente intru creativitate si cel ce se invoieste cu directorul de marketing pentru castigarea unui cont? Care e diferenta intre acelasi furt de idei si cel ce pleaca cu clientii firmei, ca sa-si tranteasca propria afacere? Sunt intrebari care il fac solvabil pe cel cotropit regulat de inspiratii aflate sub zodia fericitei coincidente. Ce e imitatia daca nu o forma (joasa) de admiratie? Asadar, imitatorii au, dincolo de cheful de a reusi, o dimensiune aspirationala. De orice natura ar fi parcursul, reusita e finele lui pozitiv. Iar eroul nostru stie mai bine ca oricine sa reuseasca. Pentru ca restul lumii tace, este dreptul oportunistului, ca specie, sa ia viitorul in posesie. Bravo, Paturica!Citește pe Antena3.ro