x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Pinguinul care naşte porci

Pinguinul care naşte porci

de Adriana Oprea-Popescu    |    30 Ian 2010   •   00:00
Pinguinul care naşte porci

Cui i se adresează reclamele realizate prin animaţie? Teoretic, publicului consumator de Cartoon Network şi Disney Channel. De la marmota care înveleşte ciocolată şi până la cerbul Cornel, creativii au tot încercat însă să vândă adulţilor produse ambalate în desene animate.



Ursul catapultat cu un bidon de cicolată în braţe e deja un profesionist pe lângă doamna elefant care dă cu aspiratorul prin casă, promovând odorizante de cameră. Gospodina cu trompă are mărgele albe (or fi perle false?) şi e goală puşcă. Ce să înţeleagă copiii de-aici? Că tanti e exchibiţionistă sau că aşa dă şi mami cu aspiratorul, cum face elefănţica? Dezbrăcata din reclama "Air Wick" are gene lungi şi false (trei la fiecare ochi), blush în obraji, ruj pe buze, lentile de contact estetice. Albastru topaz. Şi-o dantură impecabilă, e evident că abia şi-a albit smalţul dinţilor. O piţipoancă de elefant, genul de animal pe care, cu siguranţă, nu ţi-ai dori să-l vezi în realitate, nici măcar la Zoo. Aspiră şi se vaită. Că n-are timp mereu să aerisească toată casa (o avea geamurile bătute-n cuie). "Cu Air Wick FreshMatic pot sta liniştită", zice ea şi pune microsprayul pe-o policioară, alături de fotografia înrămată a unui porcuşor. Prieten de familie. Apoi şterge praful cu o cârpă prinsă-n trompă, lăudând odorizantul şi bârfindu-şi bărbatul. "Aşa că nu-mi fac griji când soţul meu mai uită ghetele prin casă", zicea ea şi aruncă un adidas slinos într-o debara. Plină de adidaşi slinoşi. Pe uşă e fotografia soţului: un miriapod care zâmbeşte, stând cu dreptul din prima pereche de picioare pe o minge. Stop. Aici se rupe filmul, pentru că încep întrebările. Ale copiilor: "Da' de ce o elefănţică are soţ un miriapod?". "Din interes." "Şi miriapodul cât de mare e?" "Cât de mare vrea ăla care a făcut reclama." Deja am uitat numele produsului promovat... Vin curiozităţile adulţilor. "Da' relaţia dintre elefănţică şi miriapod o fi platonică?" "Din interes", repet. "Miriapodul are multe buzunare şi grasa n-avea destui bani pentru odorizant..."

Şi, nici n-am rezolvat bine dilema divei cu trompă, că vine peste noi o altă aberaţie. Spotul cu mama pinguin care a conceput cu tata urs doi porcuşori (reclama promovează un microspray cu două fâsuri). Ursul nici măcar nu-i polar, să zici că godacii sunt rodul plictiselii unor specii diferite eşuate pe-o banchiză de gheaţă...

E urs brun şi cântă la pian! Şi vin întrebările: "Porcii au ieşit din ouă? Cum i-a clocit mama pinguin?"; "I-a făcut foca o cezariană"; "Şi cu ce-i hrăneşte tata urs?". "Cu bidonul de ciocolată din cealaltă reclamă. N-ai văzut? E ursul din Milka!" "Şi ei unde trăiesc? În pădure sau la Pol?" (mooamă, ce living au imaginat ăştia pentru animale). "Numai în reclamele Air Wick." Care par filmate pe Arca lu' Noe, varianta naufragiului... Spotul următor e şi mai bulversant: o doamnă hamster, clona marmotei care-i colegă de serviciu cu ursul pe banda unde se-nveleşte ciocolata, le primeşte în vizită pe doamna elefant şi pe doamna struţ. Hamsteriţa are unghiile ojate-n roşu şi brăţară la lăbuţă. Toate trei joacă şeptic şi inspiră adânc emanaţiile microsprayului. Într-un alt spot, bărbaţii urs se uită la un meci la televizor, iar copiii maimuţă şi copilul porcuşor fac karaoke.

Intrăm în ferma unde animalele au cărţi pe rafturile din sufragerie. Reconfortant, educativ, mobilizator. Ne identificăm cu vreuna dintre dobitoacele care folosesc odorizantul de cameră cu pricina? Dacă da, suntem în target. Dacă nu, rămânem în ceaţă... Data viitoare vorbim despre papagalul dependent de pizza ridicat la rang de promotor.

×
Subiecte în articol: sufletul comertului