Patronii grupurilor europene de automobile au decis să se unească pentru combaterea proiectului Uniunii Europene de reducere a emisiilor de CO2 pănă in 2012, a declarat Wendelin Wiedeking, patronul de la Porsche, in ediţia de luni a cotidianului german Handelsblatt. Intenţia constructorilor de automobile vine cu doar trei zile inaintea deschiderii salonului de automobile de la Frankfurt.
Patronii grupurilor europene de automobile au decis să se unească pentru combaterea proiectului Uniunii Europene de reducere a emisiilor de CO2 pănă in 2012, a declarat Wendelin Wiedeking, patronul de la Porsche, in ediţia de luni a cotidianului german Handelsblatt. Intenţia constructorilor de automobile vine cu doar trei zile inaintea deschiderii salonului de automobile de la Frankfurt.
MOTIVAŢIE. Pentru Windeking, proiectul de reducere la 120 de grame pe kilometru, faţă de circa 160 in prezent, a emisiilor de gaze provenite de la maşinile noi in următorii cinci ani este ''total naiv''. Omologul său, Christian Streiff, patronul constructorului francez Peugeot, consideră planul ca fiind ''total nerealist''. Cele două grupuri au decis să facă front comun şi să adopte o atitudine fermă faţă de UE. ''Am căzut de acord asupra bazelor unei reglementări in cadrul ACEA '' /asociaţie a constructorilor europeni/, a adăugat Matthias Wissman, preşedintele asociaţiei constructorilor germani VDA. Constructorii europeni de automobile nu au reuşit să convină detaliile acţiunii lor. AFP menţionează că UE ii ameninţă pe constructorii de automobile cu sancţiuni financiare dacă nu se conformează noilor reglementări, care sunt criticate de mulţi constructori, inclusiv DaimlerChrysler. Comisia Europeană doreşte să-şi prezinte proiectul cel tărziu in primul semestru al anului 2008.
Citește pe Antena3.ro