Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis astăzi, 17 decembrie, să oprească difuzarea spotului publicitar "Zapp NoPay", pentru a nu induce în eroare telespectatorii, informează Mediafax. Potrivit CNA, spotul publicitar pe care compania Telemobil SA îl difuzează pentru promovarea serviciului "Zapp NoPay" are mesajul "Vorbeşti fără să plăteşti". În plus, în clipul publicitar se precizează "Îţi creşte creditul cu fiecare apel primit". "Oferta este neclară, fiind de natură să inducă în eroare consumatorul. Se induce mesajul că poţi să vorbeşti fără să plăteşti", au spus reprezentanţii CNA.
Potrivit unei adrese remise CNA, RAC transmite Consiliului că spotul respectiv încalcă art. 2.1 şi 2.4, litera b, din Codul de practică în publicitate, potrivit cărora "Publicitatea trebuie să fie onestă, adevărată, corectă şi decentă. Trebuie să evite orice element care ar fi în măsură să o discrediteze" şi "Publicitatea trebuie să evite orice afirmaţie sau reprezentare care ar putea înşela consumatorii, inclusiv prin omisiune, sugerare, ambiguitate ori exagerare, în special în ceea ce priveşte: b) valoarea produsului şi preţul total plătit de consumator". Potrivit CNA, spotul mai încalcă şi art 114, alin. 1, c şi d din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "(1) Informaţiile prezentate în spoturi publicitare sau în emisiuni de teleshopping nu trebuie să inducă în eroare publicul, direct ori prin omisiune, în privinţa: c) preţului sau a tarifelor; acestea vor fi prezentate integral, incluzând taxa pe valoarea adăugată şi toate taxele suplimentare; d) condiţiilor în care sunt distribuite produsele sau sunt prestate serviciile". În aceste condiţii, CNA a decis că respectivul clip nu mai poate fi difuzat până în momentul în care va fi modificat, astfel încât să respecte legislaţia audiovizuală şi Codul de practică în publicitate. Potrivit CNA, spotul a fost difuzat de posturile Naţional TV, Prima TV, Naţional TV, Antena 1, Pro TV şi Radio ZU.
Citește pe Antena3.ro