x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Superbrands, un punct de referinta

0
Autor: Alex Anghel Eliza Dumitrescu 15 Feb 2006 - 00:00
Superbrands, un punct de referinta


De mai bine de un deceniu, brandurile din diverse zone ale lumii sunt monitorizate, analizate, premiate de o asociatie independenta care are ca scop promovarea disciplinei brandingului si a notorietatii marcilor. Este vorba despre Superbrands, o asociatie si un arbitru independent care a luat nastere in 1995.

Lansat in Anglia, in prezent Superbrands are birouri in 55 de tari, inclusiv in Romania. Meritul de a fi adus Superbrands in Romania ii apartine agentiei de PR BDR Associates, prin directorul acesteia, Catalina Stan. In fiecare an, Superbrands acorda premii marcilor celor mai puternice prezente in tarile in care se regasesc sediile sale.In fiecare dintre aceste tari, consilii independente alcatuite din personalitati de marca din marketing, publicitate, PR, design, reprezentanti ai mediului de afaceri selecteaza un numar de marci carora le acorda, pe baza unui punctaj si a unei evaluari personale a valorii brandului, statutul de Superbrand. Prin intermediul site-ului Superbrands, publicul voteaza online marcile pe care le considera valoroase. Aceluiasi demers de promovare a brandigului, i se subsumeaza celelalte activitati ale Superbrands: editarea de publicatii de refe-rinta, organizarea de evenimente de promovare a bran-dingului, studii de profil.

Jurnalul National: Sunteti fondatorul organizatiei Superbrands. Ce reprezinta Superbrands pentru dumneavoastra? Considerati ca Superbrands este o disciplina ori o misiune?
Bill Colegrave: Vad Superbrands oarecum ca pe Oscarurile brandingului. Este o celebrare a unor mari realizari si ofera modele pentru cei care vor sa-i depaseasca pe cei victoriosi. Brandurile au devenit piatra de temelie a economiilor de piata de succes; ele sunt de aceea foarte importante pentru dezvoltarea economica.

In ce masura gasim branduri de traditie si branduri relativ noi pe piata, dar care sunt notorii in clasificarea facuta de Superbrands?
Situatia este diferita de la o tara la alta. Dupa parerea mea, exista acum din nou un interes crescand pentru brandurile locale. Asta are in spate multe decenii de globalizare a brandurilor. Uneori cauza poate fi schimbarea circumstantelor politice; ori poate plictiseala de branduri globale. Fenomenul este probabil mai vizibil doar pe pietele mai mature, de exemplu, in cazul tehnologiilor avansate ori in cazul brandurilor de nisa pentru care noile lor reputatii au fost construite la o dimensiune globala.

Standarde

Care sunt calitatile pe care un brand trebuie sa le indeplineasca pentru a deveni un Superbrand?
Cea mai importanta calitate este increderea. Daca un consumator are incredere in branduri, el revine la acest brand si il si recomanda. Noi folosim aceasta definitie: Un Superbrand este un brand care are avantaje si calitati atat emotionale, cat si fizice pe care consumatorul le recunoaste si le doreste.

Cand a dobandit Superbrands recunoasterea globala?
Superbrands a inceput in 1995 si a inceput sa creasca realmente in jurul lumii in 1999.

Cum ati defini un brand al secolului al XXI-lea?
Un brand este pur si simplu o reputatie; ce crede utilizatorul/consumatorul despre produs/serviciu.

Exista posibilitatea ca un Superbrand sa-si piarda acest statut? Cum se petrece acest lucru?
Da, isi poate pierde statutul prin aceea ca nu mai obtine suficiente voturi anul urmator ori data viitoare cand brandul este selectat de Consiliu (si uneori de cei care voteaza online).

Vot

Pe perioada evaluarii unui brand luati in considerare eficienta vanzarilor produselor brandului ?
Procesul de selectie se bazeaza pe alegerea Consiliului si pe parerile personale ale celor care voteaza, si nu pe cifra de vanzari.

De cat timp lucrati cu brandurile?
Superbrands evalueaza branduri de mai bine de 10 ani.

Ce carti de branding le recomandati tinerilor? Care sunt consilierii (persoane ori companii) care va plac cel mai mult?
O carte buna este "Branduri" de Wally Olins.

Pentru a deveni Superbrand, un brand trebuie sa aiba o dimensiune globala?
Nu, un Superbrand este un Superbrand pe propria piata; in mod clar nu trebuie sa fie global; unele chiar nu pot fi globale, avand doar o dimensiune in totalitate locala pe piata si in raport cu clientii.

Ce atribute trebuie sa aiba brandurile care sunt totalmente locale pentru a se inscrie la Superbrands?
Criteriile sunt aceleasi... incredere, calitate, fidelitate.

IN PIATA
"Un Superbrand este un Superbrand pe propria piata; in mod clar nu trebuie sa fie global; unele chiar nu pot fi globale, avand doar o dimensiune in totalitate locala pe piata si in raport cu clientii" - Bill Colegrave

MODELE
"Vad Superbrands oarecum ca pe Oscarurile brandingului. Este o celebrare a unor mari realizari si ofera modele pentru cei care vor sa-i depaseasca pe cei victoriosi"

LOCAL
"Dupa parerea mea, exista acum din nou un interes crescand pentru brandurile locale. Asta are in spate multe decenii de globalizare a brandurilor"

INCREDEREA
"Cea mai importanta calitate este increderea. Daca un client are incredere in branduri, el revine la acestea si le recomanda" - Bill Colegrave

JURIU
Consiliul/juriul de experti pentru fiecare program este format dintr-o serie de persoane cu profunde cunostinte in ceea ce priveste marcile si constructia de marca. Membrii juriului provin in special din trei mari domenii: figuri cunoscute din marketing, persoane-cheie din cadrul companiilor importante din tara respectiva, jurnalisti de la cele mai importante canale media din tara. Marcile sunt selectate dintr-o lista cu nominalizati care difera de la zona la zona, pentru a reflecta caracteristicile pietei respective.

PENTRU PREMIANTI
In 1994, Bill Colgrave a lansat Superbrands Program in Marea Britanie ca un "arbitru independent, preocupat de disciplina promovarii marcilor" si care le recompenseaza pe cele mai performante dintre ele. De-a lungul celor zece ani de existenta, urmatoarele marci au primit statutul de Superbrands in peste zece tari: DHL, American Express, Audi, AVIS, Sony, McDonald’s, MasterCard, Philips, Pepsi, Nokia, Microsoft, Gilette, Kodak and Heinz. Organizatia a produs peste 5.000 de studii de caz pe branduri apreciate ca performante. Acest material a fost publicat in 100 de adevarate Biblii ale brandingului, dintre care 77 au aparut in Europa, Orientul Mijlociu si Asia Mica.
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   piata,   brand,   branduri,   superbrands,   superbrand

 



Mai multe titluri din categorie

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...
Serviciul de email marketing furnizat de