x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Traseul Bucureşti-Cannes e deschis puilor de lei / Primavara se numara bobocii

Traseul Bucureşti-Cannes e deschis puilor de lei / Primavara se numara bobocii

de Eliza Dumitrescu    |    21 Apr 2006   •   00:00
Traseul Bucureşti-Cannes e deschis puilor de lei / Primavara se numara bobocii

Odata cu lansarea primei şcoli de exercitiu creativ cu tutori cosmopoliti, pe numele sau Gradinita, S-a dat startul celei mai importante competitii de comunicare pentru tinerii publicitari romani: Young Creatives şi Cannes Academy.

Gandita ca un laborator semi-virtual, care sa permita oricaror aspiranti la statutul de creativi sa-şi exerseze aptitudinile, Gradinita e un concept proaspat şi non-conformist, care crede in valoarea proverbului "omul din greşeli invata".

"Validez teoria şi incurajez lecturile de profil, dar nimic nu mi se pare mai eficient decat sa aplici ce-ai asimilat şi sa inveti din propriile greşeli. Nici o dascaleala nu e mai eficienta decat ce ti-a ramas in minte, pe post de invatatura, dupa ce te-ai lovit cu capul de pragul de sus", considera Teodora Migdalovici, initiatorul proiectului.

INSCRIERI. La Gradinita se pot inscrie tinerii cu orice fel de studii relationate domeniului comunicarii, cele doua conditii eliminatorii fiind varsta (sa nu depaşeasca 28 de ani) şi nivelul de cunoaştere al limbii engleze.

Mecanismul de functionare al acestei şcoli e dupa chipul şi asemanarea invataceilor: adica foarte relaxat. Temele (brief-urile) vor veni pe mail de la Anita Panait, directorul de comunicare al şcolii sau vor putea fi luate de pe o pagina de web. Rezolvarea lor va fi trimisa de asemenea prin internet. Tutorii - romani şi straini - vor evalua calitatea executiilor şi vor explica unde suporta ele imbunatatiri sau, cine ştie, daca se pune problema altor perspective.

RASPLATA GRADINITEI. Premiul cel mare pentru cei mai valoroşi aplicanti la Gradinita nu este o diploma, ci participarea la cele doua sectiuni destinate tinerilor la Cannes: e vorba de Young Creatives şi Cannes Academy.

In vreme ce Cannes Academy e dedicata studentilor cu varste de pana in 23 de ani, Young Creatives se adreseaza tinerilor care au avut deja contact cu exercitiile de creatie din agentiile de publicitate, au lucrari interesante la activ şi varste de pana in 28 de ani.

Cei care nu vor intra pe lista finaliştilor anul acesta, pot incerca pe tot parcursul anului urmator, ştiind ca fiecare brief rezolvat inseamna inca o experienta acumulata. Gradinita le va oferi astfel posibilitatea de a-şi exersa abilitatile creative. Mai mult, tutorii sunt nume rezonante din comunicarea locala şi internationala.

EVALUATORI DE MARCA. Gradinita se lanseaza cu ocazia acestui prim proiect, a carei finalitate este selectarea unei echipe formata din copywriter şi art director ce va reprezenta Romania la Young Creatives, precum şi a studentului care va reprezenta tineretul comunicationist la Cannes Academy.

Dincolo de cei care formeaza biroul Cannes Lions la noi, tutorii romani implicati in evaluarea acestor aplicatii sunt Dragoş Grigoriu de la Tempo, care anul trecut şi-a trimis la şcoala Rivierei toata agentia, Adrian Botan - Creative Director la McCann, agentie aflata anul trecut pe lista scurta la Cannes cu spotul "Votul", ştefan Liute, de la Grapefruit, companie romaneasca de branding cu clienti de la noi dar şi de peste ocean, in vreme ce tutorii straini reprezinta figuri la fel de interesante la nivel international: Dani Ilario - Director de creatie Y&R Spania, Nastja Mulej, New Moment, Slovenia, Fabio Fernandes - Director de creatie F/Nazca Saatchi & Saatchi Brazilia şi celebrul Pizush Pandey, preşedinte şi director de creatie Ogilvy&Mather India. Pentru urmatoarele proiecte ale Gradinitei, care vor consta in evaluari continue ale participantilor, numarul şi diversitatea tutorilor implicati in evaluare va creşte. Pentru anul urmator, accesul la Cannes Academy, la fel ca şi cel la Young Creatives va fi conditionat de seriozitatea cu care aspirantii se vor implica in rezolvarea brief-urilor Gradinitei pe toata durata unui an de Riviera: adica din iulie acesta pana in mai urmator. "Este felul nostru de a ne asigura ca aplicantii nu-şi doresc doar sa ajunga la cel mai reputat festival de comunicare la nivel mondial, o şi merita", a precizat ambasadorul Cannes Lions in Romania.

SPONSORI CU CAP şI INIMA. Daca anul trecut, pentru a celebra nonconformismul şi beneficiile noilor tehnologii, sponsorii au fost Zapp sau Sprite, anul acesta sustinatorul financiar al celor trei tineri care vor pleca pe Riviera este Coca Cola, una dintre cele mai reputate, mai consecvente şi mai proaspete marci, in ciuda celor 12o de ani de istorie care o recomanda astazi.

Anul acesta biroul Cannes Lions in Romania a crescut şi la capitolul sustinere media, avand de partea sa, in comunicarea festivalului şi a competitiilor pentru tineri, nu doar Jurnalul National, ci intreg trustul de presa Intact, din care acesta face parte. Prietenilor festivalului - Iq ads sau Mark media, The Marketer sau Cariere, Cosmopolitan sau Banii Nostri, şapte seri sau Hot News le multumim pentru suportul constant pe care ni l-au oferit inca de la debutul proiectului.

CUM DEVIN YOUNG CREATIVE ?
Nascuta la Cannes in urma cu doar cateva editii ca o competitie pe natiuni dedicata juniorilor din departamentele de creatie, astazi Young Creatives are trei sectiuni, "Filmul" fiind cea mai noua dintre ele. Anul trecut echipa Romaniei a participat la cyber, anul acesta va participa la print. Brief-ul trimis deja tinerilor creativi din agentiile de publicitate este similar cu cel care a animat competitia anul trecut, la nivel mondial. Cei care doresc sa aplice pentru aceasta competitie şi nu au primit inca tema, o pot cere la anita.panait canneslions.ro. Data limita pentru trimiterea solutiei este 8 mai, iar raspunsurile privind finaliştii vor fi disponibile 3 zile mai tarziu.

CUM AJUNG LA CANNES ACADEMY?
Aplicatiile pentru studenti constau in redactarea unui eseu de cel mult o pagina pe tema " Cum explicati succesul marcii Coca- Cola dupa 120 de ani de existenta?" şi in trimiterea unei scrisori de intentie care sa raspunda la intrebarea "De ce vreau sa merg la Cannes Lions?". Un cv in care proiectele extrauniversitare primeaza, poate fi, la rigoare, un bun instrument de departajare.Data limita pentru trimiterea acestor mesaje este, de asemenea, 8 mai.
×