Live Nation, una dintre cele mai mari companii organizatoare de evenimente artistice din lume, a anunţat, luni, că a semnat un contract pe 12 ani cu trupa U2, în urma căruia se va ocupa de turneele formaţiei irlandeze şi de drepturile de comercializare, digitale şi de promovare.
Live Nation, una dintre cele mai mari companii organizatoare de evenimente artistice din lume, a anunţat, luni, că a semnat un contract pe 12 ani cu trupa U2, în urma căruia se va ocupa de turneele formaţiei irlandeze şi de drepturile de comercializare, digitale şi de promovare.
TERMENI SECREŢI. Contractul cu U2, una dintre cele mai importante trupe din lume, la ora actuală, vine la doar cinci luni după ce Live Nation a anunţat parteneriatul extins încheiat cu starul pop Madonna, ce include şi drepturile pentru înregistrările sale muzicale. În acest caz însă, reprezentanţii Live Nation au declarat că U2 îşi va continua vechea colaboare cu Universal Music Group pentru ceea ce prespune înregistrări muzicale şi publishing. "Nu este absolut necesar să fim implicaţi şi în înregistrarea de muzică", a declarat Michael Cohl, preşedintele Live Nation. "Aşa am prefera, însă nu este întotdeauna o opţiune", a mai spus el. Compania nu a dezvăluit condiţiile financiare sub care a fost încheiat contractul cu U2. Parteneriatul încheiat cu Madonna a fost estimat la o valoare de aproximativ 120 de milioane de euro, pe durata a zece ani, artista fiind obligată prin contract să lanseze trei noi albume.
MUZICA PRODUCE PIERDERI. Îniţiativa Live Nation de a-şi diversifica modelul de afacere pentru a coopta mai mulţi artişti vine în acelaşi timp în care şi casele de discuri încearcă să-şi reinventeze abordările şi să câştige control asupra turneelor şi a drepturilor digitale ale artiştilor. Companiile care activează în industria muzicală sunt determinate să compenseze pierderile suferite din cauza scăderii vânzărilor din muzică. Publicul cumpără tot mai puţine CD-uri şi nu achiziţionează suficient de multe produse muzicale digitale pentru a compensa deficituri. Astfel, marile case de discuri au început să încheie acorduri cu artiştii pentru promovare de tip 360 de grade, ce include atât înregistrările muzicale, cât şi turneele, drepturile de publishing, digitale şi altele. Cohl a mai spus că Live Nation se va concentra pe contractarea mai multor artişti de renume şi nu neapărat pe descoperirea de noi talente, aşa cum procedează o casă de discuri tradiţională. "Intenţia noastră este să lucrăm cu artiştii care sunt deja stabili pe piaţă", a mai zis preşedintele Live Nation.