x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Urinările prea dese, cheia micilor succese

Urinările prea dese, cheia micilor succese

de Adriana Oprea-Popescu    |    08 Mai 2010   •   00:00
Urinările prea dese, cheia micilor succese

Mai ţineţi minte gluma de format A4 lipită în birourile bugetarilor plictisiţi? "Lipsa activităţii sexuale duce la pierderea vederii". Tipărită cu un font din ce în ce mai puţin lizibil, ca să aibă poantă: privitorii se amuzau de strădania cititorului. Mi-am adus aminte de farsa asta tâmpită citind, în tramvai, un titlu dintr-un tabloid.

Ziarul era la un metru de mine, da' nu e valabilă concluzia, tabloidele au titluri pentru chiori. "Te scoli noaptea să faci pipi? O să faci cancer!", scria roşu pe alb. Am dedus rapid că era un mesaj adresat direct domnului Prostamol, cel mai probabil un articol plătit de nevastă'sa, care, sătulă de rateurile din dormitor, îi transmitea ceva de genul "mânca-te-ar canceru'".

Şi-uite aşa, o vedere (încă) bună mi-a amintit de incompetenţele sexuale ale unuia care pe cuvânt că nu înţeleg cum a acceptat să joace (rolul vieţii lui!) în reclama cu prostata...

În pauzele publicitare, Prostamolul, Prostenalul şi sora lor mai mică, Urinex, ne repetă obsesiv că suntem o ţară de pişăcioşi. Nu din categoria de vârstă "pot să ud şi canapeaua", ci exemplare adulte, proptite cu jetul în ganguri, pereţi şi boscheţi. De când reclamele cu pricina mi-au deschis ochii asupra suferinţelor prostatei şi a efectelor lor colaterale, am, pe lângă iremediabila scârbă, un soi de compasiune la adresa celor care urinează în public.

Lichidul vine, pute şi trece, problemele lor sexuale rămân. Şi-mi vine în minte chipul nenorocitului urmărit în reclamă de-un pisoar cu picioruşe, cât e ziua de lungă. La birou, în troleu, pe stradă, pisoarul se ţine după el, ca umbra, lipa-lipa-lipa. C-o fi plin, că s-o fi deşertat în vreo intersecţie, gălbinarea pe care mi-o provoacă mie sila păleşte în faţa problemelor pe care le are urmăritul la prostată. Empatizez cu bolnavii din reclame.

Mi-e milă de bătrânelul cu chip blajin din spotul de la Prostenal, care părăseşte partida de poker pentru a decarta la budă. Cum poţi să te superi pe el, chiar dacă ultima ta problemă e vezica lui? Cum să nu-l înţelegi pe "blândul Ben" din reclama la Prostamol, cel care oftează în drum spre tron, în vreme ce nevastă-sa se face că nu-l vede, ca să nu se simtă prost? Prost la pat.

Şi cum să nu te bucuri sincer când îi vezi apoi pe amândoi, dimineaţa, la micul dejun, împărtăşind uşuraţi naţiunii vestea că, datorită Prostamolului, "viaţa sexuală e la fel ca înainte"? Înainte de ce?, o să întrebaţi. Înainte de Revoluţie, fireşte, în istoria românilor, toate se raportează acum la ea.

Sunt fericită pentru tanti care mărturiseşte că suferea de urinări frecvente şi că şi-a rezolvat deranjul ăsta cu Urinex. Mă interesează al naibii de tare cum se uşurează alţi oameni, ce capacitate au vezicile lor şi ce presiune au în jet! Pe voi nu? Atunci, nu vă mai uitaţi la reclame. Sau, dacă totuşi o comiteţi, nu vă luaţi după ele. Medicii urologi (există şi d'ăştia, nu doar creativi care promovează suplimente alimentare) atenţionează că urinările frecvente pot fi cauzate de afecţiuni grave: adenomul sau cancerul de prostată. Dacă neputinciosul din reclama de la Prostamol avea, din întâmplare, acest diagnostic, probabil că acum trage apa pe lumea cealaltă.
Data viitoare trecem de la scutece la absorbante.

×
Subiecte în articol: sufletul comertului reclame