x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Zarurile au fost aruncate

Zarurile au fost aruncate

de Alex Anghel    |    Cristian Pasarica    |    15 Noi 2005   •   00:00
Zarurile au fost aruncate

La a treia editie a Galei Excelentei in Relatii Publice s-au stabilit castigatorii. Proiecte indraznete, campanii creative si eficiente, specialisti ai domeniului din strainatate si multe conferinte, asa s-ar putea descrie evenimentul ce si-a propus sa scoata la lumina odata pe an oamenii de PR.

Asa cum va spuneam in materialul anterior, nevoia industriei pentru ierarhie si stabilirea unui sistem de referinta al valorilor cat si incercarea de impunere a unor principii de etica in PR au fost principalele teme abordate la eveniment. Interesul pentru PR a fost mare, astfel incatt peste 250 de profesionisti romani in PR au participat saptamana trecuta la JW Marriott Grand Hotel, pentru a asista la decernarea premiilor pentru excelenta in Relatii Publice. Juriul international - format din personalitati cu renume ale PR-ului european - a premiat 10 dintre cele mai valoroase campanii si programe de relatii publice concepute si realizate in Romania. Criteriile utilizate de juriu in examinarea fiecarei lucrari au inclus competenta si calitatea, demonstrate in cercetare, planificare, executie si masurarea rezultatelor, claritatea si coerenta mesajelor, creativitatea si etica. Anul acesta au fost inscrise in concurs 69 de proiecte, numarul lucrarilor reprezentand o crestere de 25% fata de nivelul inregistrat anul trecut. Printre participanti s-au numarat companii de prestigiu, agentii de PR, agentii de publicitate si ONG-uri.

Creativitate in PR


Acesta este unul din motivele pentru care lucrarea Holsten- « Campania Hamburg in 1879 » a fost premiata cu aur la categoria campanii comerciale. Misiunea celor de la Tempo a fost cu atat mai grea cu cat acest produs fusese importat pe piata in urma cu cativa ani de o alta companie si nu se bucurase de succes. Practic era vorba de o relansare. Creativitatea de care a dat dovada agentia este exprimata cat se poate de bine in invitatia adresata pentru acest eveniment. De aceea am sa o redau asa cum am primit-o si eu : "Anul 1516. Hamburg. A fost semnata Legea Germana a puritatii berii, cea mai veche lege care privea calitatea berii. Teoretic, nu aveai cum sa fii acolo. Anul 1879, tot in Hamburg. A aparut berea Holsten. Strabunicul tau şi-a dorit sa fie acolo. Nu a putut. Anul 2005, 5 mai, ora 19,30. Piata Revolutiei, Bucureşti. Primii romani vor gusta din berea Holsten şi vor dezveli Monumentul Legii Purit"tii. Tu nu poti sa lipseşti."

Campanie sanatoasa


O alta campanie premiata cu aur, de data aceasta la categoria non-comerciale a fost campania "100% PENTRU TINE, 1% PENTRU SMURD" care a avut in vedere sensibilizarea populatiei active din judetul Mureş, in vederea directionarii a 1% din impozitul pe venitul global, catre SMURD (este primul serviciu de urgenta, reanimare si descarcerare, infiintat in Romania).

La baza initiativei sta noul Cod Fiscal, care permite directionarea a 1% din impozitul pe venitul global, catre o entitate non-profit. Intrucat nu beneficiaza de personalitate juridica, operatiunile s-au derulat prin fundatia "SMUCR - Societatea de Medicina de Urgenta şi Catastrofa din Romania". Initiativa SMURD urmareşte, prin sumele colectate, infiintarea unor noi EPA (echipaje de prim-ajutor), precum şi imbunatatirea activitatii echipajelor din localitatile mureşene Deda şi Tarnaveni. La inmanarea premiului unul dintre reprezentantii SMURD a gasit fara sa-si dea seama sau sa constientizeze cel mai bun slogan pentru pentru acest serviciu: " Sa nu aveti nevoie niciodata de noi".

Mult iubitul mediu


Una dintre cele mai apreciate campanii a fost cea realizata de Holcim impreuna cu Fundatia Concept si in parteneriat cu Ministerul Educatiei si Cercetarii. Scopul campaniei a fost acela de crearea a premiselor pentru dezvoltarea in randul elevilor a unui comportament civic de protectie a mediului inconjurator prin informare asupra acestui subiect, despre poluare şi formele acesteia şi prin intarirea capacitatii cadrelor didactice de a organiza sesiuni de lucru privind protectia mediului ca teme de educatie civica. Una din cele mai importante si interesante faze ale acestui proiect a fost acela de executie. Astfel s-a realizat un concurs de creatie si comunicare "Cei mai buni ECO-PROMOTORI" cu scopul promovarii unui comportament civic pro-ecologist in scoala, pe baza cunostintelor dobandite de elevi prin intermediul proiectului. Pentru implementarea activitatilor campaniei, fiecare şcoala a primit o finantare de 17.000.000 lei.

"Overall Award for Excelence"


Peste totI, asa s-ar traduce premiul pe care l-a primit Connex-ul la PR Award. Connex a reusit sa faca mai mult decat un proiect, a reusit sa-si asume o misiune si sa se implice in continuare in rezolvarea ei. Misiunea Connex este aceea de "a ajuta oamenii din Romania sa comunice mai usor si sa fie in legatura permanenta cu lumea". Cei peste 2.000 de angajati se straduiesc sa indeplineasca aceasta misiune, in fiecare zi, prin profesionalismul si dedicatia cu care isi desfasoara activitatea in companie.

In 2005, Connex a decis sa se implice in construirea unui viitor mai bun prin initierea unui program complex, menit a identifica domeniile in care romanii au cea mai mare nevoie de ajutor si a actiona apoi pentru a acorda acest ajutor. Astfel a luat nastere programul "Connex pentru viitor".

Un studiu bazat pe focus-grupuri, realizat pentru Connex de catre o companie de cercetare de piata la sfarsitul anului 2004, a relevat trei zone in care compania ar trebui sa se implice in sprijinirea comunitatii: "Invatamantul romanesc", "Restaurarea monumentelor romanesti" si "O Romanie mai curata" . Connex si-a invitat clientii sa se implice, prin acordarea unui vot pentru una dintre aceste trei categorii. A fost primul program in care compania a solicitat punctul de vedere activ al clientilor, apropiindu-se si mai mult de acestia si nevoile lor.

CONTRIBUTIE
"Ca si alte discipline de management, comunicarea eficienta se fundamenteaza pe pasi metodici, precum definirea clara a obiectivelor de atins, a mesajelor de transmis si a publicului tinta, conceperea strategiei de comunicare, si, nu in ultimul rand, cuantificarea rezultatelor si analiza critica a dificultatilor intampinate. Toate lucrarile nominalizate, au parcurs acesti pasi, demonstrand inca o data contributia Relatiilor Publice pentru succesul unei companii sau institutii" - Thomas Achelis, presedinte al Confederatiei Europene de Relatii Publice.
×
Subiecte în articol: sufletul comertului