Jurnalul.ro Tech Ştiinţă A fost descoperită mutaţia genetică ce duce la absenţa amprentelor digitale

A fost descoperită mutaţia genetică ce duce la absenţa amprentelor digitale

05 Aug 2011   •   10:59

Oamenii de stiinta sustin ca au descoperit mutatia genetica responsabila de situatiile extrem de rare in care unii oameni pur si simplu nu au amprente digitale, conform unui studiu publicat in ultimul numar al revistei American Journal of Human Genetics.

Studiul este bazat pe analizarea bagajului genetic al unei familii din Elvetia, familie din care fac parte cativa membri fara amprente digitale, scrie BBC, citat de Agerpres. In urma analizei ADN-ului acestora, oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca gena raspunzatoare de aceasta stare este SMARCAD1. Pana in acest moment nu se stiau foarte multe lucruri despre felul in care aceasta gena actioneaza asupra pielii.

In mod normal degetele sunt acoperite de piele brazdata de cute denumite dermatoglife. Acestea se formeaza complet inca inainte de nastere. Deocamdata, in lume, doar membri din patru familii au fost diagnosticati cu absenta completa a amprentelor, conditie denumita adermatoglifie.

In cadrul studiului, cercetatori de la Centrul Medical Sourasky din Tel Aviv au analizat codul genetic al celor 16 membri ai familiei elvetiene, dintre care 7 s-au nascut cu amprente iar 9 fara.