Un recent studiu efectuat de specialiştii americani relevă faptul că adulţii mai vărstnici au nevoie de o perioadă mai mare de timp pentru a inţelege bancurile.
 Un recent studiu efectuat de specialiştii americani relevă faptul că adulţii mai vărstnici au nevoie de o perioadă mai mare de timp pentru a inţelege bancurile. Cercetările au demonstrat că, din cauza degradării mai rapide a flexibilităţii cognitive, găndirii abstracte şi memoriei recente, persoanele ce aparţin categoriilor de vărstă respective intămpină dificultăţi la testele despre inţelegerea umorului. Savanţii Universităţii din Washington au iniţiat un program la care au participat 40 de adulţi cu vărste de peste 65 de ani şi o stare de sănătate bună şi 40 de studenţi. Ei urma să rezolve exerciţii in cadrul cărora li se cerea să completeze anumite anecdote şi povestiri umoristice, prezentate fără final. Participanţii trebuia, de asemenea, să "ghicească" finalul unor anecdote prezentate verbal şi să-l aleagă pe cel mai amuzant.
POANTE. Experimentul a relevat faptul că participanţii mai tineri au obţinut procentaje cu 6% mai mari in cazul glumelor prezentate verbal şi cu 14% mai mari in cazul "completărilor", faţă de participanţii mai vărstnici. Cercetătorii au utilizat un test de anecdote verbale intocmit in anul 1983, folosit şi in cadrul altor studii. Acestuia i-a fost adăugat un element nou, scurte filme de animaţie inspirate din benzile desenate cu Ferdinand, cărora le lipsea finalul. Ulterior, li s-a cerut participanţilor să aleagă intre patru secvenţe pentru a găsi finalul cel mai amuzant. Potrivit unui artist participant la studiu, vărstnicii s-au oprit, in majoritate, asupra unor finaluri "incorecte". Oamenii de ştiinţă au declarat că studiul nu şi-a propus să stabilească ce găsesc oamenii amuzant, ci să descopere felul in care găndesc despre ceea ce ar trebui să fie amuzant, subliniind că există mecanisme cognitive fundamentale pentru a pricepe "poanta" unui banc. In cazul adulţilor mai vărstnici, din cauza deficienţelor inregistrate in funcţionarea unor arii cognitive, poate fi necesară o perioadă de timp mai mare pentru a inţelege "poanta" unui banc.