Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Asteroidul YU55 este mai apropiat astăzi de Pământ decât Luna: va survola Terra la o înălţime de 330.000 de kilometri (VIDEO)

08 Noi 2011   •   14:24

Avand dimensiunile a doua portavioane puse cap la cap si o viteza de aproape 50.000 km/h, asteroidul YU55 va trece marti la o distanta de 330.000 de kilometri de suprafata Terrei, cea mai mica in cei 200 de ani de cand a fost descoperit.

Cercetatorii de la NASA au anuntat ca YU55, care se afla mai aproape decat satelitul natural al Pamantului, Luna, nu prezinta niciun pericol, traiectoria sa fiind urmarita de antenele de la Deep Space Network de la Goldstone (California) si Arecibo Planetary Radar Facility din Puerto Rico.

Privitorul de rand nu va avea privilegiul urmaririi acestui specatcol, YU55 fiind de 100 de ori mai mic decat un obiect ce poate fi observat cu ochiul liber. Astronomii amatori se vor putea bucura de acest spectacol doar inarmati cu un telescop avand o lentila cu diametrul de minim 15 centimetri si doar daca au norocul de a se afla intr-o zona putin poluata si vor beneficia de luna plina.

Subiecte în articol: asteroid yu55 cercetatori nasa