x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Concurs de creiere

Concurs de creiere

de Delia Zahareanu    |    11 Oct 2007   •   00:00
Concurs de creiere

In ZOOM, citiţi azi despre salonul de inventică de la Tărgul de tehnologii TIB 2007 şi vă distraţi copios cu premiile anti-Nobel. Numai cu ZOOM, astăzi, pe DVD primiţi documentarul semnat Discovery Channel.(cu ediţia tipărită)
● Visul lui Jules Verne ● Roboţi la bătrăneţe ● Războinicii şi pacifiştii ● Sarcofag de sticlă ● Căntarul cel de toate zilele ● Anti Nobel ● Zoom pe net ● Inventik de la TIB ● Cartoful pe masa executivului UE ● Măndria de a fi gunoier ● Shishmaref, Satul inghiţit de ape ● Cheia genelor ● "Dinastia" Curie ● Plimbare de dimineaţă ● Atena arhaică ● Enciclopedie pentru puşti ● Viaţa unui psihanalist ● Adrian Ichim portret de artist

Tehnologiile de măine

Pentru un om de afaceri, orice tărg de tehnologii este, in esenţă, ocazia ideală pentru a spiona mintea şi ingeniozitatea competiţiei. Pentru cei interesaţi de modul in care cercetarea modelează tehnologiile de ultimă oră, un salon de inventică este prilejul ideal de a se delecta pur şi simplu la vederea exponatelor. Intre profit şi pură ingeniozitate, ştiinţa plasează tehnologiile in avangarda felului in care trăim. In mod paradoxal, din ce in ce mai multă tehnologie se acumulează in traiul zilnic, insă inţelegem din ce in ce mai puţin - sau cunoaştem din ce in ce mai puţin - principiile după care existenţa noastră a devenit dependentă de confortul tehnic. Intr-o oarecare măsură, putem spune că lumea şi-a dezvoltat in ultima sută de ani o nouă paradigmă a cunoaşterii in care curiozitatea este inlocuită de satisfacerea necesităţii. Cu căt tehnologia ne oferă o rezolvare mai facilă pentru dorinţele pe care le avem, cu atăt devenim mai puţin curioşi. Invenţiile au ajuns să nu mai inspire, cum o făceau pe vremea lui Jules Verne, au devenit un apanaj al unei "caste" profesionale care fie şi-a păstrat viu spiritul curiozităţii, fie este extrem de bine stimulată financiar să nu "ruginească" la nivel de creativitate.

n această percepţie asupra lumii ultratehnologizate din era digitală, de ce vin totuşi oamenii la tărgurile de tehnologii, de ce preferă să-şi piardă căteva ore uităndu-se la maşinării căt o hală de avion sau la pliante de prezentare a unor piese care nu pot fi văzute cu ochiul liber? Excluzăndu-i pe oamenii de afaceri, pentru care o vizită la un tărg de tehnologii intră in fişa postului, se poate afirma că oamenii sunt in continuare fascinaţi de mirajul pe care il propun cercetările proaspăt ieşite din laborator, chiar dacă nu le inţeleg principiile de funcţionare.

Oamenii - este adevărat, din ce in ce mai puţin - sunt totuşi tributari unui model de cunoaştere care se bazează pe curiozitate. Prin dorinţa de a vedea găndurile transpuse in fapte, prin spiritul progresist care domină locurile unde sunt expuse ultimele tendinţe ale unui domeniu de activitate umană. Ştiinţa este, de departe, unul dintre cele mai spectaculoase. Iar curiozitatea umană care ne indeamnă să mergem la saloane şi tărguri de tehnologie este "ultima din cutia Pandorei", acea Pandoră care nu ştie incă ce inseamnă Ctrl+Alt+Delete.

×
Subiecte în articol: zoom