Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Echinocțiul de toamnă 2024. Când va avea loc și care sunt schimbările în viața oamenilor

de Redacția Jurnalul    |    27 Aug 2024   •   22:15
Sursa foto: Unsplash.com

Echinocțiul de toamnă va avea loc pe 22 septembrie 2024, la ora 15.43 și marchează începtul toamnei. Ziua va începe treptat să scadă iar noaptea va deveni mai lungă.

Evenimentul are loc atunci când longitudinea astronomică a Soarelui atinge valoarea de 180°, ceea ce înseamnă că Soarele traversează ecuatorul ceresc, trecând din emisfera nordică în cea sudică. Durata zilei și a nopții este egală în toată lumea, cu excepția regiunilor polare, unde încep fenomenele specifice precum noaptea polară în emisfera nordică și ziua polară în emisfera sudică, potrivit Observatornews.

Citiți și Temperaturi mai ridicate decât cele normale și în următoarele 4 săptămâni

În România, Soarele va avea la amiază la o înălțime medie de 45°, iar durata zilelor va continua să scadă treptat până la solstițiul de iarnă. Fenomenul se repetă în fiecare an.

Citiți și Culorile toamnei 2024: Ce nuanțe domină moda feminină anul acesta

Echinocțiul nu este un fenomen care se desfășoară doarpe Pământ, manifestându-se și pe alte planete din sistemul solar atunci când orbita și înclinarea planetelor față de Soare permit o distribuție egală a luminii între emisfere.

Subiecte în articol: echinoctiu toamna schimbari toamna zi noapte